My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7המרכז לתכנון עסקי - מה משפיע על V.C's
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

מה משפיע על V.C's

Back
דף הבית >> מה משפיע על V.C's

         גורמים המשפיעים על קרנות הון סיכון




 






כללי
בישראל פועלות כיום כ - 15 קרנות הון סיכון המשקיעות במיזמים שאינם שייכים לפורטפוליו שלהן. ישנן קרנות רבות יותר המתחזקות את החברות שכבר השקיעו בהן בעבר ועוד מספר קרנות בינלאומיות המחזיקות נציגות בישראל ומדי פעם משקיעות במיזם נוסף. מבין כלל הקרנות המשקיעות בפועל בארץ, רק 4-5 מצהירות על כך שהן משקיעות בשלב ה - Seed או מעט אחריו אולם בפועל יש השקעות בודדות של קרנות הון סיכון בישראל בשלבים כל כך מוקדמים. השקעות אלו מתרחשות בדרך כלל כאשר היזם הינו יזם בעל עבר מוכח שכבר ביצע אקזיט או משהו בעל הצלחה עסקית ברורה. בדרך כלל כאשר היזמים אינם בעלי רקורד של הצלחה בתחום, קרנות הון הסיכון בארץ בוחרות שלא להשקיע במיזם.

מסיבה זו, בשלבי הפעילות הראשונים, יש להביא בחשבון כי מימון המיזם וקידום התוכנית העסקית שלו יבוצע באמצעות מימון שיושג ממקורות אחרים ולא מקרנות הון סיכון. למרות זאת, כאשר יש מיזם בעל פוטנציאל רב עם יזמים חזקים וקיים פרוטו טייפ אנו פונים למספר קרנות הטוענות שהן משקיעות בשלבים אלו ומנסים לגייס דרכן (אפילו שאנו יודעים שהסיכוי נמוך).
 
גורמים המשפיעים לחיוב על קרנות הון סיכון ומשקיעים
  • הוכחות ועובדות על קבלת המוצר/שרות באופן  חיובי על ידי הלקוחות גם אם הן נתמכות על ניסויים, מבחנים ובדיקות שוק ולא על מכירה בפועל. 
  • התייחסות לצורכי המשקיעים - משקיע (קרן הון סיכון או   משקיע פרטי) מעוניין לממש את השקעתו בתוך 3 - 5 שנים. המשקיע רוצה לראות איך ומתי יהיה  EXIT.
  • צוות המורכב מיזמים ומנהלים המשלימים זה את זה בתחומי הניהול, שיווק, התחום המקצועי והפיננסי. 
  • התמקדות של החברה בתחום בו היא חזקה ויש לה יתרון יחסי על פני המתחרים ולא פיזור המאמצים בהרבה כיוונים. 
  • מוצר/טכנולוגיה המוגנים על ידי רישום פטנט הגנת זכויות או בכל דרך משפטית המאפשרת הגנה על זכויות . 

 

 גורמים המשפיעים לשלילה על קרנות הון סיכון ומשקיעים

  •  צוות חלש שלא ברור כי הוא מסוגל להרים את הפרויקט.
  • גישה המתמקדת במוצר או בשרות במקום בשוק המטרה ובצרכי השוק והלקוחות. 
  • פרויקט שבו יש סטייה גדולה מהנורמות המקובלות בתחום כגון: רווחים מוגזמים באחוזים או בערכים מוחלטים, עלויות נמוכות מדי. ניתן להשיג את הנתונים ההגיוניים והמתאימים לכל תחום ובהם להשתמש. 
  • קצב צמיחה גבוה מדי או נמוך מדי של הפרוייקט. בכל מקרה לנמק היטב בתכנית את קצב הצמיחה שהוגדר. 
  • מוצר הדורש התאמה או שינוי בהתאם ללקוחות, ההנחה היא כי מצב כגון זה מחייב הוצאות גבוהות מאוד ומאפשר רווחים נמוכים מדי.

 

 

 

יצירת קשר
אייל כוכבא

050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©   1999-2017 

 

 
 
לייבסיטי - בניית אתרים