My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

one page - תקציר מנהלים

Back
דף הבית >> מאמרים >> one page - תקציר מנהלים
one page - תקציר מנהלים

תוכנית עסקית היא מסמך יחסית ארוך שקריאתו עשויה לארוך 20-30 דקות. משקיעים רבים לא מעוניינים לבזבז את זמנם על קריאת תוכנית עסקית כך סתם כשעדיין לא ברור אם הסטארט אפ המוצע להם בכלל מעניין אותם. אם יצטרכו לקרוא 30 תוכניות עסקיות בחודש כנראה שלא יקראו אפילו עמוד אחד מכל תוכנית עסקית שתוגש להם. לכן, כאשר אנו רוצים לעניין מישהו בסטארט אפ שלנו אנחנו שולחים לו מסמך קצר שעליו יוכל לעבור בדקה אחת או שתיים ולדעת מיד האם מעניין אותו "לבזבז" עוד קצת זמן על המיזם הזה או שהוא כלל לא מעניין אותו.

תקציר מנהלים הקרוי גם One page הינו מסמך של עמוד אחד ואם נסחפנו, אז מעט יותר מכך. עמוד זה צריך להיות כתוב מאוד ענייני, תמציתי ובעיקר אטרקטיבי. הוא אמור להעביר לקורא מסר מאוד חד וברור על הסטארט אפ שלכם ולתת לו תמונה ברורה איזו תוכנית עסקית בניתם למיזם. כל זאת תוך רפרוף מהיר על גבי הכתוב. מסיבה זו אנו בונים את תקציר המנהלים תוך הקפדה על כל מילה המופיעה בו ועל העיצוב והעימוד שיגרמו למעיין בעמוד הזה להחליט בתוך רגע האם המיזם מעניין אותו או לא.

כמובן שתקציר המנהלים מתבסס על התוכנית העסקית שבנינו. לעיתים מגיעים אלי לקוחות ומבקשים שאכתוב להם רק תקציר מנהלים ושאכתוב תוכנית עסקית רק אם המשקיע יתעניין במיזם אחר כך...ישנן שתי בעיות בגישה זו:
  1. כתיבת תקציר מנהלים לפני כתיבת תוכנית עסקית גורמת לכך שתקציר המנהלים שטחי, כללי ולא מתבסס על תוכנית עסקית אמיתית אלא על הערכות כלליות ועל חשיבה עסקית לא מספיק מקצועית ולא מעמיקה.
  2. כתיבה מקצועית של תוכנית עסקית טובה אורכת בין חודש לחודשיים ובמידה והמשקיע מתעניין במיזם לומר לו חכה חודשיים שנכתוב תוכנית עסקית יהיה לא רציני ולא מקצועי. סביר להניח שחלק מהמשקיעים לא ממש ימתין לכם...
מה אמור לכלול תקציר מנהלים טוב כדי שיעשה את העבודה הנדרשת ממנו:
  1. תקציר של מספר שורות המבהיר מהו המוצר או השירות שאתם מפתחים או מספקים. קצר מאוד אבל מבריק ואטרקטיבי המסביר בעת ובעונה אחת מהו הצורך המרכזי שעליו אתם עונים ומהו הפתרון שלכם.
  2. פירוט אנשי המפתח. היזמים ובמידה ויש עוד אנשי מפתח גם הם. יש לכתוב בקצרה ובתמציתיות את תיאור אנשי המפתח כך שיהיה ברור שיש כאן צוות מעולה שיין מענה טוב לאתגרים העומדים בפניכם.
  3. הסבר קצר על הלקוחות ובעיקר חשוב להבהיר מהו פוטנציאל השוק. פוטנציאל שוק נמוך מדי עלול להבריח את רוב המשקיעים כך שיש חשיבות רבה להבהיר היטב את פוטנציאל השוק.
  4. יש להבהיר היכן מצוי המיזם מבחינת הפיתוח, שיווק ומכירות מה השגתם עד כה ומהם היעדים לטווח הקצר ולטווח הארוך.
  5. חשוב להבהיר מה הצרכים הפיננסיים של הסטארט אפ שלכם כדי להגשים את התוכנית העסקית (כמה כסף אתם מתכוונים לגייס בגיוס זה). חשוב להגדיר מהי אבן הדרך שאליה תגיעו בעזרת הגיוס המבוקש ולהבהיר את עיקרי התוכנית העסקית כיצד תגיעו לשם.
כדי שהכל יהיה ברור, מובן וקריא היטב יש לבנות את העמוד בצורה נכונה, עם פונט בגודל סביר (לא פחות מ – 10 ולא יותר מ – 12). כבר ראיתי עמודים כאלו הכתובים בפונט בגודל 7-8 כדי שיהיה מספיק מקום לכתוב הרבה יותר. הה שגורם לעמוד הזה להיזרק לפח ללא קריאה במקרים רבים. תשקיעו בקריאטיביות שבאמצעותה הכל יכול להיות קצר, ברור וענייני יותר. כל מה שניתן להסביר היטב באמצעות גרף עדיף להציג אותו מאשר להסביר במילים.

חשיבות ה – One page גבוהה שכן הוא עשוי להיות כרטיס הכניסה שלכם לפגישה עם המשקיעים לכן תשקיעו בו חשיבה מקרובה, תבססו אותו על תוכנית עסקית אם כבר כתבתם אותה ואם עדיין לא כתבתם תיצרו לעצמכם מספר פגישות עסקיות עם מוביל עסקי מנוסה כדי ליצור לעצמכם מיני תוכנית עסקית שתשרת אתכם לפחות לצורך כתיבת תקציר המנהלים והמצגת לפגישה עם המשקיע.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2017

 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים