My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

Social commerce

Back
דף הבית >> מאמרים >> Social commerce
Social commerce
 
תחום הסחר האלקטרוני עובר בשנים האחרונות שינויים מרחיקי לכת המושפעים כמובן ממספר שינויים מרכזיים החלים באינטרנט בשנים אלו וכמובן שכל מיזם וכל תוכנית עסקית לחברת סטארט אפ בתחום האינטרנט חייבים להביא בחשבון את השינויים הללו ולהתחשב בהם בעת בניית התוכנית העסקית. השינויים שחלים בהתנהגות גולשי האינטרנט בעיקר בתחום הרשתות החברתיות, המכשיר ממנו גולשים ושיטת הגלישה.
 
  1. אנו יודעים כי הרשתות החברתיות תופשות כיום מקום מרכזי בחלוקת הזמן של הגולש הממוצע וכי רוב הגולשים נמצאים כמעט בכל יום ואפילו מספר פעמים ביום ברשת חברתית אחת או יותר מכך. על פי הסטטיסטיקות, בממוצע לכל גולש יש שלושה פרופילים ברשתות חברתיות שונות. השהות הממוצעת בפייסבוק כיום הינה למעלה ממחצית השעה ביום. 
  2. העולם עובר לסלולר...בתוך מספר מועט של שנים, האינטרנט חדר באופן משמעותי מאוד לטלפון הסלולרי. החדירה עמוקה מאוד כיוון שאין כמעט כיום מנוי סלולרי בעולם שאינו גולש באמצעות הטלפון הסלולרי. המכשיר הסלולרי העיקרי השתנה וכיום הוא הרבה מעבר לטלפון והוא מהווה את לב החיים של האדם בעולם כולו המפותח והמתפתח. ה – Smartphone תופש את המיקום המרכזי כמכשיר הטלפון העיקרי ודוחק במהירות את מכשיר הטלפון הסלולרי הישן כשלצידו ה – Tablet אשר דחק חלק גדול מה – Laptops ככלי גלישה שאיננה גלישת עבודה. כיום, העולם גולש באמצעות מכשיר סלולרי הרבה יותר מאשר באמצעות מחשב נייד או נייח. 
  3. Mobile commerce – ככל שהגולשים מצויים יותר זמן באינטרנט באמצעות מכשיר סלולרי וככל ששיטות הגלישה, התשלום והסליקה והאפליקציות מתקדמות יותר אנשים מבצעים את הקנייה Online  באמצעות מכשיר סלולרי במקום דרך המחשב. מהמחקרים הנעשים בשנים האחרונות נראית בבירור מגמה ברורה ומשמעותי של מעבר לרכישה באמצעות המכשיר הסלולרי הקרויה Mcommerce על חשבון ה – Ecommerce  המסורתי המבוצע באמצעות המחשב. כל יזם המקים מיזם אשר עוסק בתחום המסחר האלקטרוני מחויב להתחשב גם במגמה ברורה זו בתוכנית העסקית ובתהליכים העסקיים והשיווקיים של הסטארט אפ שלו. 
  4. Social commerce – התהליך האבולוציוני ההגיוני של הרשתות החברתיות שמתרחש ממש בימים אלו הינו רכישת מוצרים במהלך הגלישה וההמצאות בתוך הרשת החברתית. תהליך זה קרוי Social commerce. למרות היותו בתחילת הדרך הוא יקפוץ קפיצה משמעותית בשנה הקרובה וכל יזם אשר עוסק בתחום ובונה תוכנית עסקית חייב להתחשב גם במגמה זו. יותר ויותר רשתות חברתיות מאפשרות למשתמשים השונים ואף דוחפות אותם לרכוש מוצרים ישירות מהרשת. ששלוש רשתות חברתיות מובילות החלו ממש לאחרונה לעסוק בכך והן מבצעות מכירה כחלק מהפעילות של הגולשים. הרשת הגדולה הראשונה שהודיע על כך הינה Pinterest אולם השיגה אותה ביישום Twitter שבסר מאפשרת לבצע רכישות מתוך הרשת בזמן הגלישה. Facebook החלה לאחרונה בניסוי מוגבל אמנם בארה"ב של מכירות באמצעות כפתו Buy המצוי על גבי פרסומות ב – News feed אולם היא כבר הודיעה שדי מהר האפשרות תהיה חלק בלתי נפרד מהרשת וכל המשתמשים יוכלו לרכוש מוצרים כחלק מפעילותם ברשת החברתית. ​​

אנו רואים שתחום ה – Ecommerce נמצא בתנופה וכי הוא מקבל כיוונים ופנים חדשות המחייבים התייחסות מקצועית של היזמים ושל כל מי שמעוניין לפעול בתחום זה.
 
 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2015
 

 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים