My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> Recognize your competitors
מי המתחרים שלנו ?
 
לעיתים אני רואה יזמים אשר מנסים לבחון את השוק ולבצע ניתוח מלא של התחרות כדי לדעת מי המתחרים ומה המוצרים או השירותים שאיתם יהיה עליהם להתמודד בהמשך הדרך. חשוב מאוד לדעת ולהגדיר מי המתחרים האמיתיים ומהם המוצרים או השירותים שאיתם אנו אמורים להתחרות. כאשר אנו בונים תוכנית עסקית אנו מבצעים ניתוח מסוג זה ולכן כאשר אנו עוברים את תהליך הפיתוח העסקי שלב אחרי שלב קל לנו יותר לאבחן היטב את המתחרים והתחרות. למרות זאת גם כשמבצעים ניתוח של התחרות ללא הכנת תוכנית עסקית ניתן להבין ולדעת עם מה ועם מי עומדים להתמודד. יש חשיבות רבה לכך שהיזם יתחשב בהגדרת המוצר ובהגדרת הסביבה שמשתמשת במוצר בתהליכים ובבמוצרים המצויים סביב לו ובאופן זה יוכל לזהות במדויק מי המתחרים.
כשאנו אומרים לבנות את המוצר והתהליכים המתרחשים לידו אנו צריכים פירוט מלא של כל שלבי התהליך. לדוגמא:
 
נניח שהמוצר שלנו הינו מכשיר המבצע חיתוך מסויים במהלך ניתוח – איזמל ייחודי. חשוב שנזהה מי המתחרים שלנו. לכן עלינו לבחון את כל שלבי השימוש באיזמל שלנו.  עלינו לרשום את כל הפעולות המבוצעות בעת שהאיזמל שנו בשימוש וכן את כל המוצרים שמשתמשים בכל פעולה. לדוגמא:
  1. חיטוי הידיים – חומרי ניקיון וחומרי חיטוי.
  2. לבישת כפפות – כפפות.
  3. הרדמת החולה – מזרקים, חומרי הרדמה, חומרי ניקוי למקום ההזרקה, מסכה, חומרי הרדמה למסכה.
  4. חיטוי מקום החיתוך חומרי חיטוי, איספלנית למריחת חומר החיטוי.
  5. ביצוע החיתוך – איזמל, מגש לאחסון הכלי.
  6. ספיגת הדם – אספלניות לספיגת הדם, חומרי הקרשת דם.
  7. ביצוע הפעילות בתוך הגוף.
  8. ניקוי האזור – אספלניות לספיגת הדם, חומרי ניקוי מיוחדים..
  9. תפירת החתך חוט, מחט, דבק.
 
לאחר שהגדרנו את כל התהליך עם כל המוצרים והשירותים אשר נמצאים באזור במהלך הפעילות, עלינו לזהות בדיוק מה עושה המכשיר שלנו בתוך כל התהליך הזה ומיהם המתחרים הפוטנציאליים. לאחר שזיהינו את הפעילות והמוצר הרלוונטיים לנו, רק אז נוכל להגדיר באופן ברור מי המתחרים שלנו.
 

לאחר שנדע באופן מלא ומפורט מי באמת המתחרים שלנו ומהם המוצרים או השירותים שאיתם אנו עומדים להתמודד נוכל לבחון כל אחד מהם באופן מקצועי ורציני ולבנות את התוכנית העסקית שלנו בהתאם לכך ובהתאם לכך להגדיר את היתרונות התחרותיים שיאפשרו לנו להתמודד איתם.
 
הסביבה העסקית בדרך כלל איננה מאירה את פניה למיזמים מתחילים הצצים חדשות לבקרים. לכן חשוב שכל יזם יידע כבר בתחילת הדרך לזהות את כל מה שעשוי להתחרות בסטארט אפ שלו, לבחון אותו היטב ולבסוף לבנות את התוכנית העסקית כך שיש בתוכה את כל הפתרונות הנדרשים כדי להצליח להתמודד עם המוצרים והשירותים המתחרים איתנו.
 
תוכנית עסקית שבה היזם מזהה את התחרות האמיתית והמתחרים הרלבנטיים ומחפש את הפתרונות הנדרשים לכך באופן מקצועי תאפשר לו להצליח לגייס אנשים מצוינים, להגדיר ולבנות את המוצר הנכון עם היתרונות התחרותיים אמיתיים לגייס את ההון הנדרש להקמת הסטארט אפ וכמובן שתוביל אותו בצורה טובה ומקצועית לקראת ההצלחה.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות   1999-2020 ©  
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים