My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> Pitch deck for investors
Pithc deck for investors
 
אחת השאלות שאני נשאל על ידי יזמים רבים היא כיצד אנו מתקשרים עם משקיעים, ולעיתים קרובות נוספת לכך שאלה המתייחסת לכך שהם התבקשו על ידי משקיעים לשלוח להם את ה – Pitch deck  של הסטארט אפ שלהם והם לא ממש מבינים מה עליהם לשלוח האם הם צריכים לשלוח תוכנית עסקית ? פרזנטציה ? One page ? היזמים בדרך כלל מכינים איזו שהיא תוכנית עסקית ומצגת ומקווים שהחומרים שהכינו יהיו טובים למשקיע. חשוב להבין שיש שונות ברמת החומר (בעיקר ברמת הנראות והמקצוענות שבהגשתו)  ששולחים למשקיעים יזמים המצויים בשלב גיוס ה – Seed  לבין רמת החומר שנשלח למשקיעים בשלב מאוחר יותר בסיבוב גיוס Round A  וכמובן שגם בסבבי גיוס מאוחרים יותר.
 
כאשר אתם שולחים את החומר למשקיעים בשלב ה – Seed, המשקיעים לא מצפים שהחומר יהיה ברמת נראות שעולה הרבה כסף. הם לא מצפים שתהיו אחרי תהליך מיתוג מקצועי ורציני והם גם לא מצפים שרמות הגימור של החומר שאתם שולחים יהיה ברמה הגבוהה ביותר. הם כן מצפים שהתוכנית העסקית שלכם תהיה ריאלית ורצינית ותחשוף בפניהם בצורה ברורה וטובה את העסק ואת הצדדים הטכנולוגיים, העסקיים, השיווקיים והפיננסיים שלו. הם מצפים שרמת הנראות תהיה טובה אולם לא מקצועית, כזו שנערכה על ידי מקצועני מיתוג ודומיהם כיוון שעלויות הפקת מסמכים מסוג זה ברורה להם והם יודעים שבשלב זה שבו אתם נמצאים, מיתוג לא נמצא בעדיפות הגבוהה ביותר.
 
מאידך כאשר הסטארט אפ שלכם נמצא בשלב שבו הוא בשוק, או ממש עומד לצאת לשוק וגייסתם כבר כסף, מצופה מכם להיות אחרי מיתוג מקצועי ובהתאם לכך יש חשיבות שהחומר שאתם מגישים ייראה מקצועי, נכון ושיווקי במידה הנכונה והמתאימה. לכן כשאתם מתחילים להכין את הסטארט אפ שלכם לסבב גיוס חדש, רצוי מאוד שתבצעו תהליך מיתוג מקצועי שבמהלכו הממתג יצור עבורכם בין השאר את הסיפור של העסק שלכם, שפה מיתוגית, צבעים וצורות, לוגו וייצור עבורכם את הפרזנטציה וה – Pitch deck שאותו תגישו למשקיעים.
 
ההבדל בין כל סוגי החומרים הינו:
 
One page נועד ליצירת עניין ראשוני בסיסי במיזם שלכם ותפקידו ליצור התעניינות ראשונית ובמקרה שהוא מצליח לעניין בעקבותיו תתקיים הצגה ראשונית של המיזם. זוהי המטרה היחידה של מסמך זה.
 
פרזנטציה הינה מסמך שמסייע לכם להציג את הסטארט אפ שלכם בפני משקיעים, שותפים פוטנציאליים ובפני כל מי שאתם מעוניינים להציג בפניו את המיזם. חשוב להבין כי הפרזנטציה משתנית בהתאם לגוף שבפניו מציגים אותו ובהתאם למטרות הפרזנטציה ובכל מקרה בפרזנטציה מתבססת על התוכנית העסקית של הסטארט אפ שלכם.
 
תוכנית עסקית הינו מסמך המסכם את ניתוח השוק והתחרות, את התהליכים האסטרטגיים שעומד לעבור הסטארט אפ שלכם בשנים הקרובות ואת התוכנית הפיננסית שלכם לאותה תקופה. חשוב להבין כי בדרך כלל התוכנית העסקית מועברת למשקיע או לגוף אחר רק לאחר פגישה ראשונית ובעקבות המשך התעניינות של המשקיע בבחינת המיזם שלכם.
 
Pitch deck הינו מסמך המשלב בין שלושת המסמכים הקודמים. הוא קצר יותר מהתוכנית העסקית ואורכו 5-10 עמודים בשפה האנגלית. בדרך כלל יוצג כקובץ PDF והוא מתייחס לנושאים המרכזיים של התוכנית העסקית. הוא מפורט יותר מאשר ה – One page  והוא מסמך הנשלח לגופי השקעה ואחרים אשר עברו על ה – One page  ומגלים עניין במיזם אולם רוצים עוד חומר לפני שיפגשו איתכם.
 
המבנה הבסיסי של ה – Pitch deck שכמובן יכול להשתנות ממיזם למיזם בהתאם לצורך הינו:
 
  1. פתיח מאוד אטרקטיבי ומדליק על המיזם והמוצר או השירות שאתם מספקים.
  2. הצגת צוות המיזם בצורה קצרה וממצה אך האטרקטיבית ביותר שניתן.
  3. הצגת הטכנולוגיה בצורה הכי לא טכנית אולם שיהיה ברור מהי עוצמת הטכנולוגיה במידה ויש עוצמות טכנולוגיות.
  4. ניתוח קצר, אטרקטיבי, ממצה וענייני של פוטנציאל השוק.
  5. ניתוח קצר אבל כנה של התחרות והמתחרים כולל השוואה איתם והבלטת היתרונות התחרותיים שלכם על פני המתחרים.
  6. הגדרת אבני הדרך שהחברה ביצעה עד כה ומה אבני הדרך המרכזיות הצפויות בשנתיים שלוש הקרובות.
  7. תמצית הנתונים הפיננסיים עד כה והתקופה הקרובה ובמידה ויש הכנסות כמובן שנתון זה חשוב ומרכזי.
 
יש חשיבות קריטית ליצור את ה – Pitch deck כמסמך שיווקי אטרקטיבי מאוד, לאחר תהליך מיתוג ובעזרת אנשי המיתוג. כמובן שהתוכן והמסרים המרכזיים של המסמך מתבססים על התוכנית העסקית שלכם אולם רצוי שצורת העברת המסרים, ניסוח החומרים והנראות של המסמך יוגדרו ויבוצעו על ידי הגוף המיתוגי שיווקי מקצועי שאיתו אתם עובדים ולא על ידי המזכירה שלכם...


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות  1999-2019 ©  
 

 

 
 
לייבסיטי - בניית אתרים