My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> How to close a proposal
כיצד לקבל הצעת מחיר ומה לדרוש שיופיע בהצעה
 
כל יזם מכיר את הסיטואציה שבה הוא מחפש אנשי מקצוע מתחומים שונים, מתחום השיווק, המכירות, הפיתוח או כל תחום שירותים אחר. ישנם אנשי מקצוע אשר שולחים הצעת מחיר מוגדרת, מפורטת, ברורה ומותאמת למה שסוכם מראש בפגישה הראשונית. ישנם אנשי מקצוע ולצערי הם לא מעטים כל כך (ואני כולל בכך גם חברות לא כל כך קטנות המספקות שירותים שונים) שכשאתה מקבל מהם הצעת מחיר היא כוללת הסבר מצויין על החברה ועל היתרונות שלה והיכולות שלה. כשמגיעים לתיאור השירותים שאתם כלקוחות אמורים לקבל, כתובות שם מספר שורות שמפרטות מעט מדי על הפעילות שלהם עבורך כספק באופן כללי למדי כאשר רוב המלל הוא בעיקר על התשלום ותנאי התשלום שאתם אמורים לשלם בעד השירות.
 
לעיתים קרובות אני רואה יזמים שלא מבינים שעליהם לדרוש משהו אחר לגמרי כהצעת מחיר ולכן אני כותב את המאמר. תזכרו שהספק רוצה לספק לכם את שירותיו לא פחות מאשר אתם רוצים לקבל את השירות. יתרה מכך, תזכרו שבכל תחום יש עוד לא מעט ספקים טובים ובדרך כלל הרבה יותר קשה לספק למצוא לקוח משלם מאשר ללקוח למצוא ספק "שיהיה מוכן לקבל ממנו כסף"...מעבר לכך חשוב מאוד שתדעו לדרוש את מה שאתם אמורים לקבל באופן ברור וגם לוודא שתקבלו זאת. הדרך לוודא שתקבלו את מה שאתם צריכים לקבל היא לכתוב זאת בהצעת המחיר או בהסכם ההתקשרות אם יש כזה.
 
מה עליכם לוודא שמופיע בהצעת מחיר שעליה אתם חותמים והופכים אותה להזמנת עבודה או בהסכם אספקת שירות מכל שהוא:
 
  1. חשוב שתהיה הגדרה מפורטת וברורה של הפעילות שהספק אמור לבצע.
  2. יש חשיבות קריטית להגדרה ברורה של התוצרים שאותם תקבלו עם סיום העבודה או במהלכה: תוכנית עסקית, פרזנטציה, 3 אבות טיפוס בהדפסה תלת מימדית וכו...
  3. עבור כל תוצר יש לפרט היטב מה היא תכולת המוצר, אורך, פרקים בתוכנית, גודל, איכות וכו...
  4. חשוב מאוד שתהיה הגדרה ברורה של אבני דרך שיגדירו שלבים בהתקדמות העבודה או מול לוחות זמנים. לדוגמא, אם מישהו בונה עבורכם תוכנית עסקית סביר להניח שאבני הדרך תהיינה:
  1. שלבי לימוד החומר – X שבועות או עד תאריך Y.
  2. פגישות בהן תהיה שיחה בנושאים אסטרטגיים מודלים עסקיים, אסטרטגיה שיווקית...כמה פגישות, מה יהיה לוח הזמנים של הפגישות ומה יקרה אם יהיה צורך להוסיף שיחות.
  3. פגישות בהן תבנו את התוכנית הפיננסית...כמה פגישות, מה לוח הזמנים וכו...
  4. לוח זמנים לכתיבת התוכנית העסקית והבאתה לכדי תוצר מוגמר. כמו כן חשוב שיהיה פירוט שיגדיר אילו פרקים ייכללו בתוכנית העסקית ואילו פרקים יהיו בתוכנית הפיננסית.
  5. חשוב שתהיה הגדרה כיצד אתם עוברים על התוכנית ומה תהליך השינויים והתיקונים שיבוצע מולכם.
  6. רצוי שיוגדר מראש שהכל שייך לכם כולל קבצי האקסל שישמשו לצורך בניית התוכנית הפיננסית. מקבילים לכך הינם קבצי תכנון מוצר כל שהוא שחייבים להיות מוגדרים כשייכים לכם כמו כל פריט IP בפרויקט שיוגדר כשייך לכם.
  7. וכמובן שחשוב שיוגדרו תנאי התשלום על פי 2-3 אבני דרך שיוגדרו במהלך הכנת התוכנית העסקית.
 
נושא נוסף שתמיד יש להגדיר בכל הצעת מחיר הוא כיצד תתנהל התקשורת בין נותן השירות לבין הלקוח. מהן הדרכים שבהן נותן השירות יעביר ללקוח מידע. לדוגמא אם הספק עוסק באיסוף לידים למכירה עבורכם באמצעות פרסום בגוגל או בפייסבוק: דוח יומי, דוח שבועי, דוח חודשי, שיחה יומית, שיחה שבועית וכו...לצערי הרב אני רואה לא מעט גופים שמסתפקים בדוח שבועי או חודשי בתהליכי שיווק כגון זה ודוחות אלו ממש לא מספקים...חשוב שיוגדר כיצד אתם עוקבים אחר הביצועים ושינויים הנעשים בקמפיין קרוב למועד ביצוע השינויי כדי שלא תמצאו את עצמכם עם קמפיין שביזבז לכם הרבה כסף, ללא מתן תוצרת ראויה ואתם יודעים על כך רק עם סיום הקמפיין או לאחר שיצא הרבה כסף...
 
תפעילו את ההיגיון שלכם, ובכל הצעת מחיר תוודאו שאתם מקבלים הסבר מלא ומוחלט ופירוט שמשביע את רצונכם כך שהשירות ייתן מענה אמיתי וטוב ככל שניתן לסטארט אפ שלכם ויאפשר לכם לקדם באמצעותו את התוכנית העסקית ואת הסטארט אפ שלכם לכיוון ההצלחה.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות   1999-2020 ©    
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים