My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

תמכרו חוויה ולא רק מוצר

Back
דף הבית >> מאמרים >> תמכרו חוויה ולא רק מוצר
תמכרו חוויה ולא רק מוצר או שרות

יש להרבה יזמים תחושה שאומרת שהחל מהרגע הראשון שהם הגו את הרעיון ועד סוף הדרך, (כשהרעיון יאפשר לחברת הסטארט אפ שתוקם לצורך קידום המוצר להפוך לחברה מובילה בתחומה בעולם ואולי אף להגיע למצב שבו חברה גדולה תרכוש את הסטארט אפ הזה בסכום גדול ומשמעותי) שמי שרק יראה את המוצר יתרגש ממנו וירצה להשתמש בו...ייתכן שכך אכן יקרה אולם כדי שהתוכנית העסקית הזו תתממש, לא מספיק שהמוצר או השרות שלכם ייתן מענה לצורך משמעותי ורציני ולשוק רחב מאוד אלא עליו להפוך להיות למשהו אטרקטיבי, טרנדי, יצירתי ומושך בקיצור אתם צריכים ליצור את תחושת ה – wow לכל מי שנוגע במוצר או במיזם שלכם.
 
הלקוח של היום שונה בתכלית השינוי מהלקוח שקנה את המוצר או את השרות לפני 15-20 שנה. יתרה מכך, יתכן שהקונה נשאר אותו אדם אולם הדרישות שלו השתנו ועליכם כספק המוצר או השרות לענות לדרישות אלו שכן מוצר שלא ייתן מענה גם לצורך החדש הכללי הזה שדורש מגניבות או קוליות או בקיצור WOW, יתקשה למכור את עצמו ללקוחות והם ירכשו את המוצר המתחרה גם אם הוא נותן מענה פחות טוב מהמענה שלכם לצורך המרכזי שבשבילו הוא פותח וקיים.
 
כדי להבין את השינוי הזה כדאי לקרוא קצת וללמוד על הרגלי הקנייה והחלטות של לקוחות שנוצרו בעשור או שניים האחרונים ובעיקר בשנים האחרונות עם הופעת האפליקציות, המוצרים הדיגיטליים השונים ועם הגידול בתחרות שהולך ומתחזק בעיקר כיוון שהנוער והצעירים המהווים חלק מרכזי מכוח הקנייה היום מחפשים פתרונות מדליקים ורק אחר כך בוחנים את התאמתם לצורך שבגללו חיפשו את הפתרון. הנראות, המודרניות, ההתאמה לטרנדים האופנתיים האחרונים, הסטייל, ואיזה סלב משתמש במוצר הפכו להיות מחוללי קנייה משמעותיים לא פחות ואולי יותר מיעילות המוצר לפתרון הבעיה ולכן חשוב להוסיף גם אותם לתוכנית העסקית שלכם.
 
כיצד נוכל להתאים את המוצר או הצורך שלנו והתוכנית העסקית שבעזרתה אנו מובילים את התהליך העסקי למציאות זו ? הרי ברור שאם לא נתייחס לנושאים אלו ביצירת הפתרון, סביר להניח שלא כל כך נצליח במכירות ובזאת עלול להגיע קיצו של המיזם והחלום שבא בעקבותיו...
 
כיום, בכל חברה שרוצה להצליח, רצוי להחזיק אדם (כעובד החברה או כיועץ חיצוני בהתאם לצורך) המבין את המוצר, את תחום העיצוב והאופנה וכמובן שהוא אמור להיות מעורה בטרנדים האחרונים שהופכים את המוצר להיות "קולי ומגניב" פרמטרים שהפכו להיות חשובים מאוד בעיצוב המוצר ובתהליך המכירה שלו.
 
בעת בניית התוכנית העסקית של הסטארט אפ שלכם, מעבר לכל הנושאים העסקיים, הפיננסיים והטכנולוגיים שעליכם להכיר היטב וללמוד, ולהתייחס אליהם בתוכנית העסקית, עליכם ללמוד היטב את כל הנושא האופנתי, להתייעץ עם אדם מומחה בתחום. ולהכניס את כל מה שנדרש בתוכנית הפיתוח, בתוכנית התפעולית ובתוכנית העסקית. כך גם תוכלו לתמחר את העלויות של אותם תהליכים ותוכלו להכניס אותם לתוכנית ההוצאות בתוכנית העסקית שלכם.
 
תזכרו, הנושאים האופנתיים, החוויה שאתם מספקים ללקוח מהווים היום חלק משמעותי מהצרכים שעליהם אתם אמורים לתת מענה ולכן עליכם להתחשב בהם, להכניס אותם ואת העלויות שלהם לתוכנית העסקית ולמכור בסופו של דבר פתרון שנותן גם מענה וגם עושה ללקוח תחושת WOW גדולה.
 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2018
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים