My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> תלכו עם האמת שלכם
תלכו עם האמת שלכם
 
לאחרונה פנה אלי לקוח חדש, מנכ"ל חברה די גדולה שהסתבר שהשוק שבו היא פועלת הולך ונעלם והמנכ"ל הקודם שפרש זה עתה, לא הכין את החברה ולא חשב שעליו ליצור תוכנית עסקית חדשה שתאפשר לחברה להתמודד עם הסיטואציה הזו. המנכ"ל החדש הבין מיד עם כניסתו לתפקיד את המצב והחליט לבנות תוכנית עסקית חדשה ולבצע אותה כך שיוכל בתוך כשנה עד שנתיים להביא את החברה למסלול של צמיחה מחודשת ורווחיות. ההחלטה הראשונה והנכונה מאוד שקיבל היתה להיעזר באנשי מקצוע כדי לבנות את התוכנית העסקית ותחומי הפעילות החדשים ולא לקבל החלטות לא מושכלות ולא מקצועיות הנובעות ממשאלת לב.
 
נפגשתי איתו ושמעתי את בקשתו. הוא לא ידע בדיוק מה הכיוון הנכון לפנות אליו, אולי להשאר בתחום הנוכחי ורק לשנות את המוצרים. אם כן מהי התוכנית העסקית הנכונה שתאפשר לחזור להיות רווחיים ? אולי לפנות לתחום אחר לגמרי וכך ליצור את המפנה ? ההתלבטות היתה בעיקר מתוך חשש להתקדם כיוון שהוא לא הרגיש שיש לו את הכלים לקבל את ההחלטות על הכיוון החדש לבדו.
 
נפגשנו איתו כל הצוות, התחלנו לשוחח על הכיוונים האפשריים. בדרך כלל רצוי בשיחה כזו לבחון מהם הנכסים האמיתיים שיש לחברה להכניס לזירה החדשה ולא פחות מכך מהם הנכסים שלך כמנכ"ל כאותו אחד שרוצה להוביל את הדרך החדשה. ברוב המקרים נהוג לבחון את הנכסים המוחשיים יותר כמו נדל"ן, הון עצמי, פטנטים, מכשור, ידע של החברה ועוד נכסים רבים אחרים שחשיבותם אכן גבוהה מאוד. לפעמים, במצבים אלו אנו שוכחים להביא בחשבון נכס מרכזי אחד שעליו עומד הכל. מה אתה המוביל, זה שיוזם את המהלך, זה שרוצה אותו, זה שחולם ועושה אותו, מה אתה היזם רואה בעיני רוחך ולאן באמת אתה והלב שלך רוצים להגיע. זהו אחד הנכסים המרכזיים בכל תהליך עסקי ובודאי כשמדובר על שינוי כיוון ופנייה לכיוון חדש בו בשלב זה הנסתר גלוי על הנגלה...
 
אם כך, עשינו את מאזן הנכסים הראשוני וגילינו כי בנוסף ומעבר לכל הנכסים המוחשיים יש את החזון של היזם אולם יש עוד נכס אחד חשוב ומרכזי. אנשים בעלי ידע, נסיון ורצון איתי לסייע ולקדם. יש בחברה מאגר של אנשים שיודעים ויכולים.
 
אספנו את אותם אנשים עם המנכ"ל החדש וקיימנו שיחה מכוונת בה חשפנו יחד עם המנכ"ל את הכיוון שאליו ליבו רוצה להגיע. גיבינו את החזון של המנכ"ל בבחינה עסקית מעמיקה שביצענו וביקשנו את דעתם של האנשים הללו, ואת נקודת המבט שלהם. התרומה הסגולית שתרמו אותם אנשים לתוכנית העסקית שנבנתה בעקבות תהליך זה היתה עצומה. יתרה מכך, בעת שהגענו לשלב המימוש של התוכנית העסקית חשו כל אותם אנשים כי התוכנית העסקית היא התוכנית שלהם ועבורם ונרתמו באופן מלא ומוחלט לקידום התוכנית.
 
כל זה לא היה יכול להתקיים אם המנכ"ל החדש לא היה חולם ורואה בעיני רוחו חזון חדש, לא היה פועל והולך בעקבות ליבו וחזונו ולא היה דואג לבניית תוכנית עסקית טובה שתאפשר לו לממש את שראה וביקש.


 
 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2017

 
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים