My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> תכננו להגיע להישגים מרשימים אבל תהיו מוכנים שלא תצליחו להגיע אליהם
תכננו תכנון מרשים אבל ריאלי והביאו בחשבון שהמציאות חזקה מכל תכנון
 
יזמים חושבים בדרך כלל שעליהם להציג למשקיעים ולכל מי שנפגש איתם תוכנית עסקית אופטימית ואת היכולת של המיזם שלהם להצליח (ולא תמיד מבינים שקריטי מבחינת המשקיע להבין דווקא את הסיכונים...לפני שהוא מבין את הסיכויים) ובעיקר הם רוצים להדליק את הפנטזיה של המשקיע שיחשוב שבמיזם שלהם הוא יוכל להרוויח מיליונים. הם רק שוכחים שהמשקיע הוא בדרך כלל איש עסקים מנוסה מאוד או חברת השקעות מסוג כזה או אחר והשיקולים שהם שוקלים בבואם לקבל החלטה האם להשקיע במיזם כל שהוא או לא, מתבססים על המציאות ועל מצבים ריאליים ולא על פנטזיה...אני רואה יזמים רבים המציגים את התוכנית העסקית שלהם למשקיע ופורסים בפניו מסכת הנחות ראשוניות שהסיכוי שיתממשו נמוך מאוד ולא חושפים באמת מה הסיכונים, מה הסיכוי שההנחות הללו לא יתממשו...ולא מציגים בפני המשקיע מסלול ריאלי והנחות בסיסיות שקיימת לגביו סבירות הגיונית שהנחות אלו תממשנה. יזמים אלו לא מבינים אחר כך מדוע המשקיע אומר להם שכל התחשיבים שלהם לא רציניים והוא לא יכול להתחשב בהם כלל...
 
בבואכם לבנות לסטארט אפ שלכם תוכנית עסקית או לתכנן את תחזית ההכנסות שלכם עליכם ליצור מספר סיטואציות שאותן תציגו. בכל מקרה אל תציגו תוצאות פנטסטיות שכן אף אחד לא מתרשם מתוצאות עסקיות שברור שלא תהיינה וכיוון שכולנו יודעים שברוב המקרים המציאות מכה בנו ומוכיחה שהיא פחות טובה ממה שחזינו ועליכם להיות ערוכים לכך. כלומר, עליכם לבנות את התוכנית העסקית שלכם כך שמראש, התחזית האופטימית שלכם תבנה על הנחות יסוד שהינן במתאר חמור סביר. וזו התוצאה האופטימית שאליה תגיעו. מכאן, לסיטואציה הבסיסית במתאר החמור סביר שבניתם, עליכם ליצור ניתוח רגישות לסיטואציות עסקיות פחות טובות. לכן תביאו בחשבון שההכנסות תהיינה נמוכות יותר או שההוצאות תהיינה גבוהות יותר מהמתוכנן או גם הכנסות נמוכות וגם הוצאות גבוהות...
 
עליכם לראות כי גם במצב של ירידה בהכנסות מהתרחיש הראשוני שבניתם ל – 80% או 70% או אף מעבר לכך יש היתכנות טובה להרוויח מהמיזם בזמן סביר רווח נאה שיגרום למשקיעים לרצות לסכן את כספם בסטארט אפ שלכם ולא בסטארט אפ אחר.
 
כשאתם מציגים את התחזיות גם בתוכנית העסקית וגם בפרזנטציה למשקיעים או לגורמים אחרים תציגו גם את התרחיש הבסיסי החמור סביר אבל גם תרחיש אחר בו הביצועים מופחתים המראה שעדיין יש היתכנות עסקית טובה גם במצב זה. תזכרו שאתם מציגים את המיזם שלכם בפני אנשים שמבינים בעסקים כנראה לא פחות טוב מכם ובדרך כלל אולי מעט יותר ולכן יש חשיבות קריטית להציג בפניהם תוכנית עסקית מאוזנת וריאלית ובעיקר מה קורה עם התוכנית העסקית כאשר ההישגים אשר מתוכננים בה לא יושגו.
 
אם תציגו בפניהם את התוכנית העסקית באופן שכזה יש לכם סיכוי גבוה יותר שהם ירצו לבחון את המיזם שלכם ואת ההשקעה בו בצורה רצינית יותר.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2018
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים