My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

תוכנית עסקית ריאלית

Back
דף הבית >> מאמרים >> תוכנית עסקית ריאלית
תוכנית עסקית ריאלית אבל נועזת ואטרקטיבית

בזמן שאתם בונים תוכנית עסקית לסטארט אפ שלכם אתם נדרשים להיות ריאליים ואמיתיים ולא להניח הנחות יסוד שלא תוכלו אחר כך לעמוד בהן. ישנם אף יזמים אשר מפריזים וחושבים שכיוון שתוכנית עסקית צריכה להיות מסמך שמייצג את הסטארט אפ שלהם בגוון חיובי ובצורה טובה הם מגזימים בהנחות היסוד שלהם וגורמים לתמונה להיות יפה או יותר נכון מיופה וחושבים שהמשקיעים יאכלו את הדייסה האופטימית הזו שהם מגישים להם בתוכנית העסקית...

בזמן כתיבת תוכנית עסקית לסטארט אפ שלכם אתם אמורים להכיר היטב את השוק את המתחרים ומעבר לכך כיצד נעשים השיווק והמכירות של המוצרים והשרותים השונים בשוק שלכם. ההיכרות הזו מאפשרת לכם להגדיר הנחות יסוד ריאליות והגיוניות. לדוגמא, בשוק שסך כל המשתמשים בו הינו מספר אחוזים נמוך מפוטנציאל הלקוחות לא תצפו למכור שרות או מוצר לחלק מהותי מהפוטנציאל בודאי שלא בשנים הראשונות. חשוב גם לזכור כי בשנת המכירות הראשונה המכירות אינן מהוות גורם משמעותי בהכנסות ועליכם להביא זאת בחשבון בדיוק כפי שנעשה בכל תוכנית עסקית רצינית. גם בשנת המכירות השנייה כנראה שהמכירות וההכנסות לא ירקיעו שחקים...  
                  
עליכם להיות ריאליים ואף מעט פסימיים בהנחות היסוד שלכם לא רק בתחום ההכנסות אלא גם בתחום ההוצאות. ישנם יזמים שלא מביאים בחשבון הוצאות שונות או שהם ממעיטים בהן באופן משמעותי. לדוגמא הם מחליטים שבשנתיים הראשונות לא יהיו משרדים...מה שלא הגיוני ברגע שיש עובדים. או למשל יש כאלו שמגדירים עלויות פיתוח נמוכות מדי שלא ממש מביאות בחשבון את כלל הוצאות הפיתוח כמו ייעוץ ופיתוח חלק מהמכלולים במיקור חוץ וישנם יזמים שפשוט מגדירים מספר עובדים לא מתאים לתוכנית העסקית שהגדירו. כלומר אם הגדירו כמות מכירות מסויימת הם לא מגבים זאת במספר הנכון של אנשי שיווק ומכירות ולעיתים אף לא מגדירים תקציבי שיווק ופרסום אשר תואמים את יעדי המכירה וההכנסות שהגדירו בתוכנית העסקית.

ומאידך יש יזמים שכותבים תוכנית עסקית לא ריאלית מן הכיוון השני. אפורה ושמרנית, חסרת מעוף ללא טיפת נועזות וחלום...על מנת שמשקיע יתעניין במיזם רצוי שיראה תוכנית עסקית ריאלית לשני הצדדים שאיננה מגזימה ומציגה הכנסות ורווחים לא הגיוניים ומצד שני היא מציגה תוכנית עסקית אטרקטיבית, מיוחדת ונועזת שתגרום לו להתעניין ברצינות בסטארט אפ שלכם שכן אף אחד לא מעוניין להשקיע ולהיות שותף בעסק שבו לא צפויה הכנסה רצינית ורווחיות אטרקטיבית.

אנו מבינים בסופו של דבר כי תוכנית עסקית צריכה להציג בפני המשקיעים גם את הצדדים החזקים וגם את הצדדים או הנקודות החלשות של הסטארט אפ שלכם. עליכם לבנות תוכנית עסקית בעלת הנחות יסוד הגיוניות וזהירות מצד אחד אולם מהצד השני עליה להיות מספיק אטרקטיבית, מפתה ובעלת מעוף השואפת למקום גבוה מאוד. מי שישכיל לבנות תוכנית עסקית מאוזנת המביאה בחשבון את נקודות היסוד הללו ובעת הצגת התוכנית העסקית למשקיעים ייצור בהם אמון ותחושת ביטחון בחזון הנועז שלו ומאידך שהתוכנית שהוא בנה ריאלית והגיונית יגדיל את הסיכויים של הסטארט אפ שלו לגייס את הסכום הנדרש לו כדי להמשיך את הדרך.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2018
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים