My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-מרפאה-רופא פרטי
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

תוכנית עסקית למרפאה

Back
דף הבית >> מאמרים >> תוכנית עסקית למרפאה
תוכנית עסקית להקמת מרפאה
 
רופאים מומחים רבים מקבלים חולים באופן פרטי אחרי שעות העבודה בקליניקה הפרטית שלהם. חלק לא קטן מאותם רופאים אף מנתח את החולים הפרטיים שלו באופן פרטי. רוב הרופאים זורם עם הקליניקה שלו איך שיוצא. כמעט אף אחד מהם לא חושב לבחון את התהליך העסקי שהוא אמור לבצע. לא ראיתי אותם בונים תוכנית עסקית, לא ראיתי יותר מדי רופאים בונים תוכנית שיווק ומקדמים את הקליניקה שלהם באופן מקצועי. המקסימום שעושים הרופאים היותר מתקדמים זה ללכת למישהו שיקדם עבורם את אתר האינטרנט או שיפרסם עבורם בגוגל. חלק מהרופאים מצליח מאוד אולם הרוב המכריע די מדשדש במקום, לא משיג מספיק חולים, לא יודע מה לעשות כדי להביא אותם, לא יודע כיצד לשפר את מסלולי הביטוח שאיתו הוא עובד ובקיצור הרוב המוחלט של הרופאים הפרטיים עובדים עבודה קשה מאוד ולא מרוויח מספיק כסף כאשר אם היה בונה את עצמו נכון היה יכול לעבוד הרבה פחות ולהרוויח הרבה יותר.
 
אם כך מה יכול הרופא לעשות כדי לשנות את המצב ?
 
עליו להתייחס לקליניקה שלו כאל עסק מקצועי לכל דבר. אני מציע לכל רופא שרוצה להרים את הקליניקה שלו למקומות טובים יותר למצוא לעצמו יועץ עסקי אשר מומחה בתחום המרפאות, ולהיעזר בשירותיו. לבצע תהליך של פיתוח עסקי, לבנות לעצמו תהליך עסקי, תהליך שיווקי, להגדיר יעדים ודרך להתקדם בהם, לבנות תוכנית עסקית שתתאים לו ולעסק שלו.
 
חשוב שהתוכנית העסקית של הרופא תכיל תהליכים כמו בחינת התמחור שלו, בחינת ההסכמים שיש לו עם חברות הביטוח. בחינת תמהיל הלקוחות שלו. כמה מגיעים יותר מקופות החולים שמהן התשלום נמוך מאוד או מהכיוון הפרטי וחברות הביטוח שם ניתן להרוויח הרבה יותר. חשוב לבחון בעת בניית התוכנית העסקית האם יש לו הסכמים עם חברת ביטוח מסויימת שלא ניתן לשדרג ואז לבטל את ההסכם ולעבוד עם חולים הבאים עם אותו ביטוח באופן פרטי ללא ביטוח כך ניתן לגבות מהלקוח את הסכום המתאים באמת ואחר כך חברת הביטוח מחזירה לו את מה ששילם למעט ההשתתפות העצמית.
 
תוכנית עסקית טובה של רופא אמורה כלול בתוכה גם תהליך שיווקי מלא ומוגדר שיביא עוד ועוד לקוחות. תוכנית שיווק טובה עשויה להכפיל ואף לשלש את כמות החולים וההכנסות של רופא פרטי. בעת הכנת התוכנית העסקית יש כמובן להגדיר כמה ערבים הרופא מוכן להשקיע בקליניקה הפרטית ולבנות את התהליך בהתאם. חשוב לבחון את המיקום וגודל המרפאה. האם היא מתאימה לצרכים או שהיא קטנה או צפופה מדי.
 
אחת הנקודות הבעייתיות של רופאים פרטיים המנתחים פרטי היא סוגיית העומס בחדרי הניתוחים. אסותא תל אביב כמעט סתום, הרצליה עוד מעט ייסתם גם הוא...נוצר קושי בהשגת חדר ניתוח בזמן קצר. רופא שמבין את הבעיה ומוכן להשקיע מעט יכול לקחת בלוק באחד מבתי החולים הפחות מרכזיים שעדיין מנסים למשוך רופאים כיוון שהם עדיין לא בתפוסה מלאה וכך בעוד שנתיים שלוש כשהכל יהיה סתום הבלוק שלו יאפשר לו לנתח את החולים שלו.
 
חשוב להבין שבניית תוכנית עסקית למרפאה הינה מהלך שמצריך נסיון ידע והכרה טובה של התחום. מאידך רופא שינסה לבנות לעצמו תוכנית עסקית יגלה שגם זו מומחיות. כל זאת איננה סיבה שלא לעשות זאת. מאחל בהצלחה לכל רופא או קבוצת רופאים שיקימו לעצמם מרפאה.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2014

 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים