My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

תוכנית עסקית למרפאה פרטית

Back
דף הבית >> מאמרים >> תוכנית עסקית למרפאה פרטית
תוכנית עסקית למרפאה

מבנה כללי של תוכנית עסקית דומה מאוד בכל התחומים אולם התוכן והנושאים המטופלים באמצעות התוכנית משתנים לעיתים באופן משמעותי מתחום לתחום. הקמת מרפאה פרטית נראית בדרך כלל אירוע לא כל כך מורכב אולם בהתחשב בכך שרוב הרופאים אינם אנשי עסקים מנוסים אם הם לא יעשו תכנון נכון ויבנו לעצמם תוכנית עסקית מתאימה וטובה יש סיכוי לא רע שמהר מאוד ירגישו שהם לא מצליחים להרוויח כפי שחשבו ואולי אפילו מפסידים כסף.

אם כך, מה אמור להיות בתוכנית עסקית למרפאה שעשוי לעזור לאותו רופא או לאותם רופאים המעוניינים להקים לעצמם מרפאה פרטית ?

כשרופא מקים מרפאה הוא לא רק שוכר חדר מרהט אותו ומתחיל לעבוד אלא הוא אמור לעשות הרבה מאוד דברים נוספים כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה שלו ואת היכולת שלו להרוויח כסף. אני מצפה מרופא המקים מרפאה שיתחיל בחשיבה ובניית תוכנית עסקית שתכלול קודם כל חשיבה ראשונית על המיקום הנכון של המרפאה ולא רק מהיבטי עלויות השכירות אלא גם ובעיקר מהיבטי נוחות ההגעה של המטופלים הפוטנציאליים שלו. כאשר רופא מתכנן שהמטופלים שלו יגיעו מאזור מסויים רצוי שהמרפאה תהיה באותו אזור במיקום שקל מאוד להגיע אליו גם ברכב פרטי וגם באמצעות תחבורה ציבורית, שיש חניה סבירה באזור. אחרת לא תעזור גם תוכנית עסקית מצטיינת שכן אם לא נוח וקשה למטופלים להגיע הם לא יגיעו.

אחרי שטופל המיקום ואכן יש מקום בפועל שניתן לשכור על הרופא ליצור תוכנית אדריכלית של המרפאה. רופאים רבים המקימים מרפאה לא בדיוק מודעים לחשיבות העבודה עם אדריכל ולכן המרפאה שלהם נראית בסופו של דבר רע מאוד ומרחיקה מטופלים. אכן עלות האדריכל לא כל כך נמוכה והיא מצטרפת לשאר ההוצאות שמצטברות בעת בניית המרפאה אולם התחשבות בכך בתוכנית העסקית תסייע לכם לעבור את הרף הזה ובסופו ש דבר זה משתלם מאוד.

אחד הנושאים החשובים שרופאים אינם יודעים לעסוק בהם הינו תהליך השיווק. בעת בניית תוכנית עסקית עליהם להתייחס לנושא השיווק בצורה רצינית ולהגדיר מה יהיו ערוצי השיווק, כיצד מטופלים פוטנציאליים ישמעו על המרפאה וכיצד יפנו אליה מטופלים חדשים. יש להגדיר בתוכנית עסקית שאתם בונים גם את תקציב השיווק החודשי שאתם מפנים לאותם ערוצי שיווק שהגדרתם בעת בניית התוכנית העסקית.

נושא בעייתי מאוד שחייב להפתר כבר בעת בניית תוכנית עסקית למרפאה הינו מודל ההוצאות וההכנסות בין הרופאים הפעילים במרפאה. ישנם מודלים אפשריים רבים ויש הבדלים משמעותיים בין מודל אחד למשנהו. את בניית המודל העסקי המתאים למרפאה מסויימת יש לבנות תוך מתן התייחסות רצינית לבעלות על המרפאה, רמת ההוצאות של המרפאה ושיטת חלוקת ההוצאות בין הרופאים השונים, שיטת חלוקת ההכנסות או שאולי כל רופא הינו עצמאי לחלוטין והכנסותיו כולם מגיעות אליו...

כפי שאנו רואים בניית תוכנית עסקית בעת הקמת מרפאה פרטית היא מחויבת המציאות ומי שלא יבנה לעצמו תוכנית עסקית ויקים את המרפאה ויפעל ללא אותה תוכנית עסקית חושף את עצמו ואת המרפאה שלו לסיכון גבוה.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2018
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים