My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

תוכנית עסקית למכשור חדש

Back
דף הבית >> מאמרים >> תוכנית עסקית למכשור חדש
תוכנית עסקית למכשור חדש
 
הגיעו אלי לאחרונה מספר יזמים שבעברם פיתוח מכשיר מוצלח מאוד שהצליח להגיע לתוצאות עסקיות מוצלחות במדינה אירופאית גדולה והחברה שהקימו רווחית ומצליחה מאוד. המכשור שייצרו עובד באופן מוצלח והחברה אף מובילה בתחומה במדינה זו. אם כך מדוע הגיעו אלי. יזמים אלו הגו רעיון חדש והפעם, בניגוד לפעם הקודמת בה יזמו עסק מצליח מאוד בו המשקיעים נישלו אותם באופן מוחלט מזכויותיהם בצורה מתוחכמת ובאופן חוקי ומשפטי היזמים מעוניינים לפעול בצורה מעט יותר מבוקרת, וליצור לעצמם מיזם בו יובטחו זכויותיהם באופן סביר ומקצועי. כיוון שיזמים אלו אינם אנשי עסקים אלא אנשי ביצוע ואנשי מעשה, החליטו להתחיל את תהליך הפיתוח בבניית תוכנית עסקית ביודעם שתהליך הפיתוח העסקי שישמש לבניית התוכנית העסקית יסייע להם לא לחזור על שגיאות העבר.
 
בשלב הראשון נבצע תהליך של פיתוח עסקי שבעקבותיו נכתוב תוכנית עסקית. בעת הפיתוח העסקי נבחן את המיזם מכל כיוון אפשרי, נגדיר את המוצרים באופן מפורט, נבחן מהם הצרכים להם אנו נותנים מענה, נגדיר מיהם הגופים להם עשויה להיות תועלת או תוספת ערך באמצעות המכשור וכמובן שגם נגדיר את התועלות הללו. לאחר מכן נבחן מהן הנקודות הפטנטביליות במוצר ונפנה את היזמים לעורך פטנטים כדי לבצע חיפוש פטנטים ולאחר מכן לערוך את הבקשה לפטנט ולהגיש בקשה ראשונית הקרויה Provisional patent והיא זולה משמעותית מהגשת בקשב מלאה לפטנט. לא נגיש בקשה רגילה כיוון שעדיין איננו בטוחים בדבר יכולות המימון של הצעדים הבאים של הפטנט.
 
לאחר מכן נבחן את השוק על כל היבטיו. כל תוכנית עסקית מחייבת ניתוח מלא של השוק. הנושאים המרכזיים בניתוח השוק לתוכנית העסקית הינם: המגמות הרלוונטיות למוצרים, האם השוק בצמיחה או בירידה, מהו פוטנציאל השוק ומספר גורמים נוספים. אחר כף נבצע ניתוח תחרות ומתחרים כדי להכיר אותם היטב וכמובן כדי להכניס את הניתוח לתוכנית העסקית. נבחן מיהם השחקנים המרכזיים בשוק, מהם המוצרים המתחרים בנו, מה היתרונות והחסרונות שלנו כלפי המוצרים המתחרים וכמובן שנגדיר באופן ברור את היתרונות התחרותיים שלנו על פני המוצאים המתחרים.
 
אחרי סיום ניתוח השוק, נבנה את התהליך האסטרטגי של התוכנית העסקית. נגדיר את החזון, את היעדים האסטרטגיים וכמובן שנבנה גם את התהליך האסטרטגי הנדרש להשגת אותם יעדים שהגדרנו. התוכנית העסקית תכיל כמובן גם אסטרטגיה שיווקית אשר תתייחס לכל אחד מהשלבים שבגדרו בתהליך העסקי. נבנה את המודלים העסקיים הטובים ביותר לכל אחד מהמוצרים ולכל אחד מפלחי השוק השונים ונגדיר את לוח אבני הדרך המרכזיות כך שהתהליך העסקי יהיה מושלם והתוכנית העסקית תבטא אותו באופן שלם.
 
אחרי שנסיים את בניית הפרק המילולי בתוכנית העסקית ניגש לבניית הפרק הפיננסי שהינו אחד הפרקים החשובים והמרכזיים בכל תוכנית עסקית. יש חשיבות רבה שפרק זה יהיה ריאלי והנחות היסוד שעל פיהן אנו בונים את התוכנית העסקית תהיינה מחמירות כדי שלא תהיה אפשרות לתקוף אותן אולם יש להקפיד כי עדיין התוכנית העסקית תהיה אטרקטיבית וכזו המאפשרת למשוך אליה את רצון המשקיעים להשקיע. כל תוכנית עסקית מתמודדת עם ניגודים אלו ובמידה ומצליחים לפתור את הקונפליקט באופן טוב אזי מקבלים תוכנית עסקית טובה ואטרקטיבית.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2014

 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים