My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

תוכנית עסקית לחומרה ומוצרי צריכה

Back
דף הבית >> מאמרים >> תוכנית עסקית לחומרה ומוצרי צריכה
תוכנית עסקית לסטארט אפ בתחום החומרה ומוצרי צריכה

תוכנית עסקית היא מסמך חשוב מאוד לכל חברה, עסק או סטארט אפ. לא עסק אשר יפעל ללא תוכנית עסקית עלול למצוא את עצמו במצב לא נעים בו הוא חורג מהתקציבים, לא מצליח להגיע ליעדים כיוון שלא נבנתה תוכנית עסקית ובכלל הוא עלול למצוא את עצמו מפסיד הרבה כסף וסוגר את העסק. לכל עסק יש תוכנית עסקית המותאמת לו ולכן כתיבת תוכנית עסקית מתוך טמפלט כפי שמציעים מספר יועצים הינה עצת אחיתופל אם כי עצם הפעולה של כתיבת תוכנית עסקית גם אם בדרך שגוייה, לפחות מביאה את היזמים לכדי חשיבה עסקית מסודרת ותכנון עסקי ופיננסי בסיסי וראשוני.

לתוכנית עסקית המיועדת לסטארט אפ בתחום פיתוח ושיווק מוצרי צריכה או חומרה יש מספר מאפיינים ייחודיים שלא מופיעים בתוכנית עסקית של חברות סטארט אפ אחרות ולכן חשוב מאוד ללמוד נקודות אלו, להכיר אותן היטב ולדעת להכניס אותן באופן הנכון לתוך התחשיבים העסקיים והפיננסיים שבתוכנית העסקית.

הנקודה הראשונה הינה כל נושא הייצור. הנקודות המרכזיות שיש לשים אליהן לב בתחום זה בעת בניית תוכנית עסקית הינן מיקום הייצור, עלויות ומשך זמן הכנת הייצור בשלבי ההתחלה (פיתוח אבי טיפוס, הנדסה, ייצור תבניות וכו...). כמו כן עליכם להביא בחשבון כבר בעת כתיבת תוכנית עסקית כי רשתות גדולות בעולם דורשות לבצע ביקורת ובחינה של המפעלים בהם אתם מייצרים את המוצרים ולתהליך אישור המפעל על ידי הרשתות השונות ישנן עלויות לא קטנות שיש להביא בחשבון.

נקודה חשובה נוספת שיש להיות ערים לה הינו משך הזמן שעובר מרגע קבלת ההזמנה מלקוחות כמו רשתות שיווק או מפיצים גדולים ועד שמתקבל התשלום מהלקוחות. לעיתים מדובר בתהליך שאורך 5-6 חודשים ויש להביא נקודה זו בחשבון בעת בניית התוכנית הפיננסית כחלק מהתוכנית העסקית. פרק זמן זה נובע מכך שהרשתות הגדולות אינן משלמות לכם עד לקבלת הסחורה. עליכם כיצרנים לרכוש את חומרי הגלם, לממן את תהליך הייצור והלוגיסטיקה שעשויים לארוך 2-4 חודשים לעיתים יש להביא בחשבון את זמן המשלוח בים (כחודש) ורק אחר הגעת המוצרים למחסן הלוגיסטי של הלקוח הוא מאשר את התשלום.  

נושא חשוב נוסף המחייב התייחסות מדוקדקת בתוכנית העסקית שלכם ומבדיל אף הוא בין תוכנית עסקית של עסק יצרני לבין תוכנית עסקית של עסק שאינו מייצר חומרה או מוצרי צריכה הינו כל התחום הלוגיסטי. עליכם לדעת היטב מה התהליך הלוגיסטי הנדרש. על הלוגיסטיקה המתוכננת לתת פתרון מלא החל מהרגע בו אתם מסיימים את ייצור המוצרים במפעל ועד לרגע בו הלקוח מושך את המוצרים מכם. יש שוני בפתרון בין לקוחות עסקיים (B2B) לבין לקוחות פרטיים הרוכשים את המוצרים באמצעות האינטרנט (B2C) אולם על המערכת הלוגיסטית לתת את הפתרון המלא עבור שני מסלולים אלו במידה ושניהם קיימים. כמובן שכל הנושא הלוגיסטי צריך לקבל את הביטוי הנכון בעלויות, בתמחור ובלוחות הזמנים בעת הכנת תוכנית עסקית לסטארט אפ שלכם וכמובן שגם בזמן ביצוע תוכנית הייצור והשיווק.

חשוב להבין כי לכל סטארט אפ יש להתאים תוכנית עסקית המותאמת לתהליך הייחודי שהוא עומד לעבור וכמובן שאחר כך יש להתאים את התוכנית העסקית למציאות מעת לעת.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2017
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים