My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

תוכנית עסקית לאתר אינטרנט

Back
דף הבית >> מאמרים >> תוכנית עסקית לאתר אינטרנט
תוכנית עסקית לאתר אינטרנט
 
אתר אינטרנט הוא עסק לכל דבר. יזמים רבים שעולה במוחם רעיון לאתר אינטרנט ייחודי ועסקי חושבים משום מה שהם יכולים פשוט לבנות את האתר ואחר כך להסתדר איך שהוא. אותם יזמים לא מבינים כי אתר אינטרנט מחייב תכנון קפדני, כתיבת תוכנית עסקית, גיוס הון, תהליך שיווקי מקצועי ועוד פעולות עסקיות רבות שיגרמו לאותו אתר אינטרנט להצליח ולגדול, להכניס כסף ובעיקר להרוויח.
 
יש להתייחס לבניית אתר אינטרנט עסקי כאל כל עסק שמתחילים להקים ולכן יש לבצע את התהליכים הבאים:
 
ביצוע תהליך מקצועי של פיתוח עסקי בו יש לנתח את המוצרים או השירותים שמתעתדים לספק באמצעות אותו אתר אינטרנט, חשוב להבין מהם הצרכים של הלקוחות שאותם האתר אמור לשרת ולראות שאכן צרכים אלו מקבלים מענה באמצעות האתר. לאחר מכן יש להבין מי המתחרים ומהם היתרונות והחסרונות של המוצרים או השירותים של אתר האינטרנט שלנו למולם, חשוב מאוד להגדיר את היתרונות התחרותיים שיש למוצרים או השירותים שלנו אל מול המתחרים. יש צורך לבחון ולהגדיר את פוטנציאל השוק של אתר האינטרנט ולאחר מכן להבין מהן ההזדמנויות העסקיות המשפיעות על אתר האינטרנט שאנו עומדים להקים. לאחר סיום בחינת השוק יש להגדיר תהליכים עסקיים ואסטרטגיים, לבנות אסטרטגיית שיווק ובסיום תהליך זה לבנות את המודלים העסקיים.
 
לאחר סיום שלב הפיתוח העסקי מתחילים כתיבה של תוכנית עסקית שתהיה תעודת הזהות של אתר האינטרנט שלנו. תוכנית עסקית לאתר אינטרנט צריכה להגדיר היטב את כל הנושאים שטופלו במהלך שלב הפיתוח העסקי וכמובן שעליה לתת מענה לכל שאלה עקרונית שתישאל. חלק חשוב ומרכזי בכל תוכנית עסקית לאתר אינטרנט הינה התוכנית הפיננסית. התוכנית הפיננסית צריכה להיות התרגום הפיננסי של התהליכים העסקיים והשיווקיים ושל המודלים העסקיים שהוגדרו בתוכנית העסקית. התוכנית הפיננסית אמורה לתת את התחזיות הפיננסיות לשלוש עד חמש השנים הראשונות בהן נפעיל את אתר האינטרנט. על התוכנית הפיננסית לספק למשקיעים ולכל מי שעובר על התוכנית העסקית לפחות את הפרמטרים הבאים:
 
  • תחזית הכנסות.
  • תחזית של כמות הגולשים וקצב הגידול שלהם במהלך השנים בהן עוסקת התוכנית העסקית,  על התחזית לכלול את כל הנתונים על יחס ההמרה, מספר הביקורים החודשי של כל גולש באתר וכמובן את כל הנחות היסוד שהנחנו לגבי הפעילויות של הגולשים באתר כגון הכנסה ממוצעת לכל מכירה וכו...
  • ניתוח של נקודת האיזון, נקודת הרווחיות ונקודת החזר ההשקעה. יש להציג נקודות אלו באמצעות מועד ההגעה לנקודה וכמה גולשים/ספקים/מכירות יהיו באותה נקודה. יש לבצע ניתוח רגישות לכל הנקודות ולהציג גם את התוצאות הללו.
  • דוח רווח והפסד חזוי. רצוי מאוד לבצע בדיקת רגישות לתהליך הרווח והפסד ולהציג אותה.
  • תחזית תזרים מזומנים שתכלול גם היא ניתוח רגישות.
  • חשוב לבצע ניתוח שולי הרווח ולהציג את התוצאות שכן טבלת תוצאות אלו יכולה לתת לכל אחד המבין בקריאת דוחות כספיים את מצב התוכנית במבט אחד.
  • יש לבצע תוכנית כוח אדם ושכר ולהציג את הנתונים באופן מפורט ובמספר דרכים. 

לסיכום, יש לבנות תוכנית עסקית לאתר אינטרנט ולעבוד על פיה בעת הקמת האתר ותחילת הפעילות העסקית. סכויי אתר אינטרנט שיוקם ללא תכנון עסקי מקצועי וללא תוכנית עסקית להצליח נמוכים ולכן לפני הקמתו יש לתכנן היטב ולבנות תוכנית עסקית מקצועית ורק אחר כך לפעול.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2014

 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים