My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

בתוכנית עסקית לא חוסכים

Back
דף הבית >> מאמרים >> בתוכנית עסקית לא חוסכים
בתוכנית העסקית לא חוסכים
 
יזמים בתחילת הדרך בעיקר במיזמי סטארט אפ אולם גם בעת הקמת עסקים קטנים מצויים במחסור פיננסי וקשיי תזרים מזומנים. בשלבי התכנון בראשוני הכנה נכונה ומושכלת הינה קריטית להצלחת המיזם. ישנם יזמים רבים אשר רצים ומקימים את המיזם שלהם ללא השקעת זמן ואנרגיה בחשיבה עסקית. מצב זה עלול לגרום להם לכשלון עוד לפני שהקימו את המיזם והחלו להריץ אותו. הקמת המיזם ללא ביצוע חשיבה עסקית נכונה ומקצועית וללא בניית תוכנית עסקית לפני שמתחילים לרוץ קדימה עלולה להוביל את המיזם לכיוונים לא נכונים, לעלויות גבוהות מדי ולהפסד כספי.
 
כיוון שישנו קושי תזרימי, חלק גדול מהיזמים חושב שהדבר הפחות חשוב בעת הקמת המיזם הינו התכנון העסקי שכן מה תוכנית עסקית כבר יכולה לתרום, תמיד אפשר לכתוב אותה בעצמנו והרי אף אחד בין כה לא קורא את התוכנית העסקית. מסיבה זו, תוכנית עסקית ופיתוח עסקי הינם הנושאים הראשונים שמקוצצים על ידי יזמים אלו.
 
ישנם נושאים רבים בהם ניתן לחסוך אולם התכנון העסקי ובניית תוכנית עסקית אינם אחד מהם. דווקא בנושאים אלו יש להשקיע מאמץ, אנרגיה ומשאבים כיוון שתכנון עסקי נכון ותוכנית עסקית טובה עשויים לגרום למיזם שלכם להצליח אולם תוכנית עסקית גרועה או אי בניית תוכנית עסקית כלל עלולים לגרום לכשלון ולהפסדים.
 
יש חשיבות רבה שאת החשיבה העסקית – הפיתוח העסקי ואת כתיבת התוכנית העסקית יבצע אדם בעל נסיון עסקי רב ובעל נסיון בהובלת תהליכי פיתוח עסקי וכתיבת לתוכניות עסקיות.
 
רצוי שתהליך הפיתוח העסקי יכלול לפחות את הנושאים הבאים:
 
הגדרה טובה ומדויקת של המוצרים או השירותים אותם עומד העסק למכור.
הגדרת הלקוחות ופלחי השוק הרלוונטיים ביותר.
הגדרת הצרכים להם המוצרים או השירותים נותנים מענה.
בחינה מקיפה של תהליכי הפיתוח והארגון הנדרשים (בכל האספקטים: טכנולוגיה, ארגון, שיתופי פעולה, כוח אדם...) בתהליך הפיתוח ובעת הקמת המיזם.
המגמות מרכזיות הרלוונטיות למיזם.
מצב השוק (צמיחה, רווייה, דעיכה וכו...).
שחקנים מרכזיים ומתחרים.
יתרונות וחסרונות מול המתחרים.
היתרונות התחרותיים של המוצרים או שירותי המיזם.
השוואה מקיפה בין מוצרי המיזם לבין המתחרים.
הגדרת הדרכים הנכונות להתמודד עם המתחרים והתחרות.
הגדרת החזון.
בניית התהליכים העסקיים שיינקטו לצורך קידום המיזם.
בניית תוכנית השיווק המלווה את המיזם לאורך דרכו.
הגדרת המודלים העסקיים לפלחי השוק השונים.
הגדרת הנקודות הקריטיות להצלחת המיזם.
 
לאחר שמסתיים שלב החשיבה העסקית והפיתוח העסקי, חשוב מאוד לבנות תוכנית פיננסית המתבססת על התהליכים העסקיים שנבנו בתהליך הפיתוח העסקי. באמצעות התוכנית הפיננסית ניתן להגדיר את הסכום הכספי הנדרש להקמת המיזם ולהרצתו.
 
התוכנית העסקית הינה התוצר הסופי של תהליכי הפיתוח העסקי. ורצוי שיכתוב אותה אותו אחד שהוביל את תהליך הפיתוח העסקי.
 
לסיכום – תוכנית עסקית איננה נושא שנכון לקצץ אותו ורצוי להשקיע בה מאמצים רבים וחשיבה מרובה.
 
 
 
 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2013
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים