My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> תוכנית עבודה לסטארט אפ
תוכנית עבודה לסטארט אפ שלכם

אחד הנושאים שאינם מקבלים תשומת לב מספקת מאת היזמים במקרים רבים הינה העבודה המסודרת והמאורגנת שעליהם ליצור ולארגן. עבודה ללא תוכנית עבודה מוגדרת ומסודרת  ושלא על פי תוכנית עסקית עלולה ליצור מצב שבו היזמים יעבדו ויקדמו בעיקר את הצדדים אשר מושכים אותם יותר ובדרך כלל אלו בעיקר התחומים הקשורים לפיתוח הטכנולוגי של המוצר או השרות. הבעיה היא שכדי להצליח לקדם את התוכנית העסקית של הסטארט אפ שלכם בצורה טובה ונכונה, עליכם לקדם את כל החזיתות הנדרשות ולא רק את החזית של הפיתוח הטכנולוגי. לכל סטארט אפ כמו לכל עסק יש עניינים שצריך לקדם בתחום הטכנולוגי, ובתחום השיווקי, בתחום העסקי, בתחום הפיננסי, בתחום המשפטי, בתחום ה – IP ובעוד מספר תחומים שכדי להצליח עם המיזם כלומר עם העסק החדש שאתם מקימים עליכם לקדם במקביל.

בבואכם לבנות לעצמכם תוכנית עבודה הדבר הראשון שתעשו הינו להגדיר מהי תקופת הזמן שעבורה בונים את תוכנית העבודה. לאחר מכן קחו את התוכנית העסקית שכתבתם לעסק שלכם ותגזרו ממנה את היעדים האסטרטגיים ואבני הדרך הצפויות לתקופה שעבורה אתם בונים את תוכנית העבודה. לאחר שהגדרתם את אבני הדרך המרכזיות ואת המטרות האסטרטגיות עליכם להתחיל לפרק את אבני הדרך למטלות רבות ומדויקות כדי שתוכלו לכסות את כל אבני הדרך והיעדים האסטרטגיים שציינתם בתוכנית העסקית. כך תוכלו להבטיח שאתם מקדמים את כל מה שנדרש לקדם ולא רק את הנושאים והתחומים הטריוויאליים שקל יחסית לקדם וכל אחד רוצה להיות במצב בו הוא מצליח לקדם את העסק שלו באופן מוצלח.

ברצוני לומר כהערת ביניים כי יזמים רבים פונים אלי ואומרים כי הם לא מבינים מדוע צריך לגייס כסף נוסף על ה – Seed שכבר גייסו שכן מיד לאחר תחילת המכירות אמור להצטבר בקופה מזומן שיאפשר לסטארט אפ לקדם את התוכנית העסקית שלו וכמובן גם לגדול, לצמוח ולהוביל תהליכי גידול ואת הרחבת הפעילות אל מעבר לים בעיקר לאירופה ולארה"ב. מחשבה זו בטעות יסודה כיוון שבשלבי הפעילות הראשונים של החברה תזרים ההוצאות גבוה משמעותית מתזרים ההכנסות וברור שהרווחיות דלה כיוון שבשלב זה יש הפסדים ולא רווחים ולכן הכסף שייכנס לא יאפשר את המשך הפעילות וההתרחבות ללא הזרמת כספים חיצונית ממקורות אחרים כגון משקיעים, קרנות, בנקים...סיבה נוספת לכך שיהיה צורך בגיוס כספים נוסף הינה קצב הגידול. כיוון שבעידן החדש אנו עדים לקצב שינויים שהולך ומואץ, שינויים בטכנולוגיה, בשיטות השיווק ובתחומי פעילות רבים, אנו חייבים להתאים את התוכנית העסקית ואת קצב הגידול של הסטארט אפ שלנו לקצב השינויים המהיר והקיים בעולם.

לאחר שתבנו את תוכנית העבודה על פי התוכנית העסקית חשוב שתקיימו תהליך בקרה מלא על יישום תוכנית העבודה וכמובן שגם על יישום התוכנית העסקית. יהיה עליכם לקיים לפחות פגישת בקרה חודשית בה כל אחד מאנשי המפתח יעבור על חלקו בתוכנית העבודה וכך תהיה יכולת לקדם ולעדכן במקביל גם את תוכנית העבודה וכמובן שגם את התוכנית העסקית.
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות   1999-2019  ©   
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים