My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> תוכנית עסקית ולוחות זמנים
תוכנית עסקית ו - Time to market
 
אחד הנושאים המרכזיים שמעסיקים את היזמים ואת המשקיעים כאחד הינו זמן ההגעה לשוק המוכר לכולם כ – Time to market. לפני 20-30 שנה לפני תקופת האינטרנט כאשר יזם היה מקים עסק עברה תקופה ארוכה למדי מהרגע שהיזם חשב על הרעיון לעסק ובנה לו תוכנית עסקית ועד שהוא היה מתחיל את הפעילות העסקית. העולם העסקי פעל במשכי זמן ארוכים יותר, התקשורת בכלל והתקשורת העסקית בפרט היתה חלקית ומקוטעת והכל עבד באיטיות. עם כניסת האינטרנט לעולם העסקי, משך הזמן שעבר משלב התכנון ובניית תוכנית עסקית ועד לשלב תחילת הפעילות העסקית התקצר מאוד ועברה תקופה קצרה בהרבה מהרגע שיזם חשב על הרעיון ועד שאתר האינטרנט או העסק האינטרנט יתחיל לפעול. עד לפני כשנתיים שלוש היה מקובל שזמן הגעה לשוק מרגע כתיבת תוכנית עסקית אמור להמשך כשנה וחצי. וזו גם היתה תקופת הזמן שחברות סטארט אפ תכננו וביצעו את תהליכי הפיתוח על פיה.
 
האפליקציה הסלולרית, שיטת הגלישה החדשה יחסית המובילה את הגלישה באמצעות Smartphone שינתה את כללי המשחק. כיוון שלפתח אפליקציה סלולרית (לא מורכבת אלא פשוטה) לוקח מספר חודשים בלבד, נוצר מצב בו יזמים רבים מפתחים אפליקציה בזריזות ומשיקים אותה ב -  Appstore או ב – Google play תוך זמן קצר מאוד (כל זאת במרבית המקרים ללא ביצוע תכנון עסקי או בניית תוכנית עסקית, ללא גיוס הון או בניית תהליכי שיווק כלשהם) ובפועל אנו מגיעים למצב שבו משך הזמן שלוקח להגיע לשוק עם האפליקציה התקצר מאוד והפך ל 4-6 חודשים.
 
אחת הבעיות עם Time to market קצר כל כך הינה שכמעט ואין זמן לבצע פעולות הכרחיות אשר לוקחות זמן נוסף. דוגמא טובה לכך הינה בניית תוכנית עסקית. רוב מוחלט של היזמים ומפתחי האפליקציות אינם "מבזבזים" זמן יקר על בניית תוכנית עסקית שכן לדידם תוכנית עסקית היא נייר מיותר ואין כל כך צורך לבזבז עליו זמן יקר או כסף. למה הדבר דומה ? לאדם שהחליט לבנות לעצמו בית והוא אומר שאין צורך שהוא יבצע תכנון לבית שכן הוא כבר יודע מה לעשות ולכן הוא נגש לבנות את הבית ללא תוכניות. לא יעלה על הדעת לבנות בית בלי לתכנן. אם כך כיצד ישנם יזמים רבים שאין להם מושג בניהול עסקי או בעסקים אינטרנטיים מרשים לעצמם לבנות עסק אינטרנטי בלי לתכנן אותו, בלי לבנות תוכנית עסקית טובה ?
 
מצב זה, גרם לכך שה – Time to market  למיזמים בתחום האפליקציות הסלולריות התקצר מאוד ועליהן להצליח להגיע לשוק בתוך 6-10 חודשים לכל היותר מעת תחילת הפיתוח. נוסף לכך, המצב בשוק האפליקציות רותח בתקופה זו ויש כאלו המכנים אותה כבועת הסלולר. לאחר מספר רכישות בסכומים גבוהים מאוד של אפליקציות (Waze – $ 1.1 B, Viber $ 0.9 B, WhatsApp - $ 19 B) היזמים נפתחו לרעיון שניתן באמצעות סמארטפון והכוח החברתי ליצור חברות ואפליקציות המביאות לגורמים רבים ערך גבוה תוך כדי מתן שירותים שניתנו עד כה Offline, באמצעות הסמארטפון Online. יזמים רבים החלו לחשוב על הכיוונים הללו ואנו רואים כמות גדולה מאוד של אפליקציות מתחילה לצוץ בתחומי פעילות שונים. מצב זה מגביר את הלחץ על היזמים להגיע לשוק מהר כיוון שיתכן שעד שיגיעו לשוק יצאו מספר אפליקציות מתחרות שיהיו בשוק לפניהם ויגרמו לקושי רב בגיוס ובהחדרת האפליקציה שלהם לשוק.
 
המלצתי ליזמים היא לחשוב היטב לפני שמתחילים לפתח את האפליקציה, לבנות תוכנית עסקטית טובה ומקצועית ורק אחר כך להתחיל בפיתוח הטכנולוגי הראשוני אשר אמור לקחת מספר חודשים ולהגיע את השוק לפיילוט ראשוני בתוך 6-7 חודשים.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2014

 
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים