My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> תהליך פיתוח נכון של אפליקציה
תהליך פיתוח נכון של אפליקציה
 
חשוב להבין שלא משנה מהי תהיה האסטרטגיה בה תבחרו, לפני שתתחילו את תהליך הפיתוח הטכנולוגי על כל סטארט אפ וכמובן גם אפליקציה חדשה לקיים תהליך של פיתוח עסקי ולבנות תוכנית עסקית טובה. אחרי שתסיימו את בניית התוכנית העסקית אתם יכולים להתחיל את הפיתוח הטכנולוגי.
 
ישנן שתי גישות עיקריות לאסטרטגיה בה מפתחים אפליקציה חדשה.
 

האחת היא לנסות ליצור חלקים מהאפליקציה ולהגיע איתן לשוק. לבחון מה תהיה תגובת המשתמשים לאותם חלקים ולבנות את האפליקציה באופן כזה. שלב אחרי שלב. בצורה כזו מה שמגדיר את האפליקציה באופן עקרוני הינו רצון המשתמשים יותר מאשר תהליך הפיתוח של היזמים והסטארט אפ. אחת השגיאות המרכזיות שנעשות בתהליכים אלו היא שניגשים לתהליך ללא בניית תוכנית עסקית ובאופן עקרוני ללא חשיבה עסקית רצינית כלל ואז התהליך ארוך מאוד ולעיתים קרובות לא מגיע לסיום מוצלח ולא ניתן להבשיל את האפליקציה באופן זה. תהליך זה קרוב מאוד לתהליך הקרוי Lean Startup המקובל למדי בשנים האחרונות אם כי ישנם כאלו המתנגדים לו כשהוא מיושם באופן קנאי וקפדני.
 

השיטה השנייה היא בניית תוכנית עסקית, הכנת אפיון מלא ומפורט של האפליקציה ולאחר מכן פיתוח טכנולוגי של האפליקציה. חשוב בתהליך כגון זה לבנות את האפליקציה בהתאם לאפיון ולבנות את כל הנדרש ליצירת התהליכים הויראליים והשיווקיים וכמובן ליצירת התהליכים הנדרשים באפליקציה כדי לקיים את המודלים העסקיים שהוגדרו בעת בניית התוכנית העסקית. יזמים אשר נוקטים בשיטה זו יכולים לבנות את האפליקציה בתוך 3-6 חודשים ולצאת לפיילוט עם מערכת המכילה את רוב המודולים המוגדרים באפיון ואז לבחון את תגובת המשתמשים לאפליקציה ולמודולים השונים ולבצע את השינויים בהתאם.
 

נשאלת השאלה מהי הדרך הנכונה יותר לפיתוח אפליקציה. האם נכון יותר לפתח אותה צעד אחר צעד ולהתאים אותה בדיוק לרצון המשתמשים או שנכון יותר לבנות את האפליקציה על פי האפיון והתוכנית העסקית ורק אחר כך לבחון אותה בפועל בשטח ולבחון את תגובת המשתמשים ורק אז לתקן אותה בהתאם להן.
 

חשוב להבין שהאמונה של המשקיעים והחברות הגדולות ביכולת של האפליקציות בעיקר של אלו מהתחום החברתי ליצור תהליכים המאפשרים רווחיות גבוהה והכנסות רבות ובכלל ביכולת של האפליקציות להגיע לאקזיט גבוה של מיליארד $ ואולי  אף יותר החלה להתגבש עם מכירת Waze ל – Google תמורת תג מחיר הגבוה ממיליארד $, המשיכה עם רכישת Viber   תמורת כמעט מיליארד $ והגיעה לשיאה לאחרונה בעת רכישת Whatsapp  על ידי Facebook  תמורת סכום דמיוני של 19 מיליארד $. אמונה זו פותחת חלון זמנים של כשנתיים להערכתי בהן יכולים יזמים לבנות ולפתח אפליקציות המספקות שירותים מסוימים או מוצרים שונים ולהצליח להכנס לשוק. לאחר מכן סביר להניח שחלון האפליקציות יהיה פתוח יותר לחברות העוסקות בכך ופחות ליזמים. נוסף לכך, מצב זה גורם לכך שיש הרבה מאוד יזמים לכל רעיון שעולה ויוצא לדך וה Time to market - חשוב וקריטי מאוד. לכן, אני חושב שנכון יותר לבחור בדרך הקצרה והמהירה יותר לפיתוח האפליקציה והיא הדרך של פיתוח מלא של האפליקציה לכיוון של פיילוט בתוך מספר חודשים ולא באמצעות שלבים בדידים שיביאו את האפליקציה לשלב של פיילוט מלא תוך שנה ואולי אף יותר.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות   1999-2014 ©  
 

 

 
 
לייבסיטי - בניית אתרים