My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

תבדקו מה עוצמת הצורך למוצר

Back
דף הבית >> מאמרים >> תבדקו מה עוצמת הצורך למוצר
תבדקו מה עוצמת הצורך למוצר או בשרות שלכם
 
מגיעים אלי יזמים רבים עם מיזמים בשלבים שונים החל בשלב הרעיון, עם תוכנית עסקית שנכתבה, או באמצע פיתוח המוצר וכלה בשלב בו כבר גייסו כסף ראשוני ולעיתים אף עם מוצר שכבר פותח. חלק ניכר מיזמים אלו לא ממש בחנו את הצורך ואת עוצמתו בזמן שהחל בקידום המיזם ובהפיכתו לחברת סטארט אפ. יש כאלו שאפילו עשו בדיקה כל שהיא אולם התעלמו מהתוצאות האוביקטיביות כיוון שתחושת הבטן שלהם אמרה להם שהצורך גדול ושהמיזם יצליח ובנו מוצר ותוכנית עסקית בהתאם למה שחשבו בעצמם...אנו יודעים שיזמים בדרך כלל מאוהבים ברעיון שלהם והם מתקשים לקבל חוות דעת אוביקטיבית המציגה תפיסה שונה משלהם ופוסלת את המיזם מסיבות שונות. אנו יודעים גם שיזם נדרש לדבוק במיזם שלו ולהאמין בו באמונה שלמה שכן זוהי האנרגיה המובילה את היזם למקומות שאנשים אחרים לא מצליחים להגיע. מצד שני היזם חייב להיות מפוכח, לבנות תוכנית עסקית מאוזנת וזהירה ולהאזין לדיווחים אוביקטיביים במיוחד כשהם מגובים במידע אמיתי ורציני וכשהם מגיעים מאדם בעל נסיון אשר יודע היטב את מלאכתו ואת התחום עליו מדובר.
 
הציפיה המקצועית היא שיזמים יבחנו היטב את עוצמת הצורך שלו הם נותנים מענה שכן הכל מתחיל מהצורך. כל המחקרים שנעשו על הסיבות המרכזיות לכשלון חברות סטארט אפ כולל מחקר שנעשה על למעלה מ – 10,000 חברות סטארט אפ ישראליות על ידי IVC, מצאו כי הסיבה המרכזית לכשלון חברות סטארט אפ הינה מתן מענה לצורך חלש מדי או לצורך שלא קיים כלל. מכל המחקרים שנעשו בעולם ושנמצאו על ידי עולה כי למעלה מ – 40% מהכשלונות של חברות סטארט אפ נבעו מסיבה זו !
 
כל היזמים שמגיעים אלי זוכים לבחינה מעמיקה של הצרכים שעבורם הם נותנים מענה. במידה והמסקנה הינה שהצורך לא מספיק חזק אני מציע לאותם יזמים שלא לקדם את הרעיון כיוון שסיכויי ההצלחה שלו עם צורך חלש כל כך כמעט אפסיים. אני מסביר להם שגם מיזם שיבנה תוכנית עסקית נפלאה ומוצר מצויין שייתן מענה לצורך חלש מאוד סביר להניח שייכשל מהר מאוד ובדרך כלל אפילו לא יצליח לגייס כסף בשלב ה – Seed  ואם כבר גייס בשלב זה לא יצליח לבצע את הגיוס הבא אחריו...במקרים מסויימים כשאני רואה אפשרות לתת מענה לצרכים אחרים חזקים ומשמעותיים באמצעות המוצר או השרות שהגיעו אלי אני מציע ליזם להפנות את המוצר שלו לכיוון זה כך ניתן יהיה ליצור לו תוכנית עסקית טובה ונכונה ולהתקדם עם המיזם.
 
גם מיזם שנותן מענה לצורך חזק ומשמעותי לא פטור מטיפול בעוצמת וברמת הצורך. כבר בתחילת כתיבת תוכנית עסקית אני שולח את היזמים לשוחח עם כמות משמעותית של לקוחות פוטנציאליים ולראיין אותם לגבי הצורך, עוצמתו, מה הם היו מצפים מהמענה ועוד שאלות אשר משפרות מאוד את הבנת הצורך ועוצמתו ומאפשרות לבנות תוכנית עסקית המאפשרת ליצור מענה מקצועי וטוב בהרבה. הלקוחות יודעים טוב יותר מכולם מה חסר להם, מה הם היו רוצים לראות כפתרון ועבור מה הם יהיו מוכנים לשלם.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2018
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים