My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7המרכז לתכנון עסקי - שלבים בחיי סטארט אפ
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

שלבים בחיי סטארט אפ

Back
דף הבית >> מאמרים >> שלבים בחיי סטארט אפ

שלבים מרכזיים בחיי סטארט אפ

החלטנו לקדם רעיון חדש, האם יש תהליך הגיוני בו אמורה חברת סטארט אפ להתקדם? שאלה טובה שכן לפחות לכאורה, כל רעיון עומד בפני עצמו וניתן לקדם אותו בהתאם לכך.

לאחר תקופה ארוכה מאוד בה אני עוסק ביזמות ובפיתוח רעיונות וחברות סטארט אפ, אני יכול לומד די בבטחון שהרוב המוחלט של הרעיונות שיקודמו על ידי יזמים חדשים וגם כאלו שזו היזמות השנייה או השלישית שלהם ינועו במסלול דומה למדי ויהיה קשה מאוד לדלג על אחד השלבים שנשרטט בהמשך.

השלב הראשון הוא שלב הרעיון – לאחר שהגינו את הרעיון חשוב מאוד לבחון אותו מכל כיוון שהוא. חשוב לבחון את הצרכים שעבורם הוא נותן מענה, את התועלות שניתן להפיק ממנו, מהם הפתרונות הקיימים לצרכים אלו, האם הטכנולוגיה הנדרשת קיימת וזמינה בעלויות סבירות וכמובן האם פוטנציאל השוק גדול ואפשרויות היישום של הפתרון סבירות.

כתיבת תוכנית עסקית ופיתוח ראשוני – בתקופה שלנו, משקיעים לא מתעניינים במיזם שכל מה שיש בידיו היא תוכנית עסקית. המשקיע רוצה לראות שאתה כיזם יודע מה אתה רוצה ולצורך זה הוא מעוניין שתציג לו תוכנית עסקית טובה ומקצועית כזו שהושקעה בה מחשבה עסקית רבה. מאידך, בנוסף לתוכנית אתה צריך להציג למשקיע פרוטו טייפ או לפחות דמו מתקדם כדי שהוא יחוש שאתה לא רק מדבר אלא גם מסוגל לעשות משהו, הוא רוצה לראות שאתה כיזם יכול לדחוף את המיזם שלך קדימה גם כשאין כסף...מסיבה זו בתחילת הדרך אחרי שתעשה חשיבה עסקית טובה ותבנה תוכנית עסקית עליך להתחיל פיתוח ראשוני ולהתקדם בו ככל שתוכל מהסיבות שכבר מנינו. במצב זה ניתן להיעזר בכספים עצמיים או כאלו שתגייסו ממשקיע קטן, משפחה או חברים. בסכומים קטנים מאוד אפשר לעשות פלאים ולהביא את המיזם למצב מתקדם מאוד ולעיתים אף להשיק אותו ולהתחיל את התהליך השיווקי.

גיוס Seed – בשלב זה בו יש בידך תוכנית עסקית ואב טיפוס ראשוני, אתה בשל לגייס את ההון הראשוני הנדרש לגמר הפיתוח הראשוני ולהכנת המוצר או השירות להשקה. רצוי מאוד להצליח לגייס בשלב זה גם את הכספים שידרשו בשלבי ההפצה הראשונים וחדירת המוצר או השירות לשוק אם כי לצערנו לא תמיד זה אפשרי. יש יזמים אשר מצליחים להגיע לגיוס משמעותי ראשוני כאשר הם כבר בשוק ומצויים בשלב של איסוף משתמשים וגולשים. אם המיזם שלך מאפשר זאת, רצוי מאוד להגיע למשקיעים במצב זה שכן סיכויי הגיוס יעלו פלאים.

First round – לאחר פיתוח המוצר או השירות עד לרמה בה ניתן לגבות מלקוחות תשלום עבורו חשוב להשיג את הסכום שיידרש לשווק ולמכור את המוצר ולהניע את התהליכים העסקיים והשיווקיים של חברת הסטארט אפ שלנו. בדרך כלל בשלב זה המיזם בשל יותר, היזמים כבר צברו מעט נסיון וצוות החברה גדל והתרחב מעט. בשלב זה עובר מרכז הכובד של הפעילות מהפיתוח לשיווק ולמכירות. חשוב לזכור כי למרות שבנינו בעבר תוכנית עסקית עלינו לעדכן אותה כדי שתתאים לשלב זה.

שיווק, מכירות וצמיחה – לב הפעילות: השיווק והמכירות מתרחבים ועל חברת סטארט אפ מצליחה להראות קצב גידול אמיתי וצמיחה רצינית במכירות. תקופה זו מתחיל האת שלב הבגרות של החברה בו היא אמורה להגיע לאיזון כלכלי ובמקביל לעבור לשלב של צמיחה משמעותית. ולכן יתכן כי יהיה גיוס הון נוסף או אף מעבר לגיוס אחד כיוון שצמיחה גדולה והתרחבות מחייבים הון שיאפשר זאת.   

Exit – אנו לא בונים חברת סטארט אפ ל – Exit, לא כותבים בתוכנית העסקית כי בשנה החמישית או השישית יהיה Exit. אנו בונים את החברה ומכוונים אותה לצמיחה, הצלחה, גידול במכירות ורווחיות גבוהה ככל שניתן. מאידך, חברה מצליחה עשוייה למשוך חברות גדולות ומובילות מהתחום לרצות לרכוש אותה ובמידה ותגיע הצעת רכש כדאית, יש סבירות גבוהה שבסופו שת תהליך מו"מ החברה תימכר. ובמידה ולא, יש להמשיך לבנות את החברה כך שיהיה גידול מתמיד במכירות וברווחיות.

 

 

 

ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי

 

אייל כוכבא
050-9375123

 

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©   1999-2017

 

 

 

 

 
לייבסיטי - בניית אתרים