My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

צרכים ויתרונות תחרותיים

Back
דף הבית >> מאמרים >> צרכים ויתרונות תחרותיים
צרכים ויתרונות תחרותיים
 
אתמול בערב פנה אלי יזם דרך פייסבוק ושאל אם הוא יכול לקבל את חוות דעתי על אפליקציה שפיתח אשר נמצאת כבר ב – App Store וב – Google Play. ביקשתי ממנו שישלח אלי את התוכנית העסקית שלו או לפחות תקציר מנהלים ואז התברר כי לא נבנתה תוכנית עסקית וכי היזם אינו רואה זאת הנקודה חשובה כיוון שהוא יודע את הכיוון ויודע מה לעשות גם בלי תוכנית עסקית. בחנתי בו זמנית גם את אתר האינטרנט של האפליקציה וגם את האפליקציה עצמה שהורדתי אלי למכשיר באותו רגע. נרשמתי והגדרתי לעצמי פרופיל כמקובל ברוב האפליקציות ואתרי האינטרנט החברתיים או אלו הנותנים שירות לקהל מוגדר. האפליקציה מתווכת בין סוג מסוים של נותני שירותים לבין לקוחותיהם.  תהליך ההרשמה היה רגיל. אחר כך רציתי להוסיף את השירות שאני יכול לספק וגם כאן סך הכל לא היתה בעיה. לאחר שהכנסתי את השרות הסתובבתי מעט באפליקציה והייתי צריך להתאמץ מעט בלהבין מה קורה שם (חשוב להזכיר שאני בוחן באופן זה בממוצע 2-3 אפליקציות חדשות בכל יום ואם אני מתקשה במשהו זה אומר שהמשתמש הממוצע יסתבך מאוד...).
 
התחלתי לתקשר עם היזם במסנג'ר וקיבלתי מעט הנחייה שעזרה לי וכך הבנתי את כל מה שניתן לעשות באמצעות האפליקציה משני הכיוונים: גם הספקים וגם הלקוחות.
 
לאחר שהבנתי את האפליקציה שאלתי את היזם מספר שאלות והתשובות שלו הציגו את הסיטואציה הבאה:
 
  1. היזם לבדו במיזם, אין לו שותפים ואין לו בפועל עם מי לקיים חשיבה עסקית וטכנולוגית, שוטפת או מעמיקה ולקבל משוב אמיתי על הפעילות שמתבצעת.
  2. פיתח את האפליקציה בעזרת קבוצת מפתחים הודים שעשו זאת במחיר לא גבוה. העיצוב שלהם חובבני מאוד ורצוף בעיות UI חמורות שהן אלו שגרמו לי לא להתמצא מספיק באפליקציה ויגרמו לתוהו ובוהו למשתמש הממוצע. קיימות בעיות עברית אנגלית חמורות בעיקר באתר האינטרנט. חלק מהמידע בעברית הופיע כג'יבריש.
  3. לא בוצעה באמת חשיבה עסקית עם גורמים מקצועיים שיודעים לבחון נכון את הצרכים של המשתמשים (במקרה שלנו גם של הספקים וגם של הלקוחות)התהליכים העסקיים לא נבנו כלל, לא נבנתה תוכנית עסקית ואפילו לא תוכנית עסקית חובבנית. היזם מאמין ביכולתו להתקדם צעד אחר צעד ולהצליח לקדם את האפליקציה למקומות מוצלחים ולהצלחה עסקית למרות שאין לו תוכנית עסקית רצינית ואמיתית.
  4. האפליקציה לא נותנת מענה לצרכים המרכזיים והחשובים של המשתמשים אלא לצרכים יחסית שוליים וכפי שאמרתי ליזם אני לא רואה לקוחות שיהיו מוכנים לשלם בעבור השירותים שהאפליקציה נותנת כיוון שהם נותנים מענה חלקי מאוד ולא מייתרים את הצורך במתחרים ומחייבים צעדים נוספים עם ספקים אחרים שכן נותנים מענה לצרכים המרכזיים כדי להשלים את קבלת השירות.
  5. אין לאפליקציה ולפתרונות שהיא נותנת ולו יתרון תחרותי אחד על פני המתחרים למעט משהו קטן מאוד שהוצג בפני על ידי היזם כיתרון היחידי שהוא יודע להציג ולדעתי הוא חסר משמעות, הוא לא מהווה יתרון ובוודאי שלא יתרון תחרותי שאמור להיות משמעותי ושובר שוויון.
 
הצעתי ליזם לעצור את קידום האפליקציה כיוון שבמצבה הנוכחי היא הולכת לכיוון של כשלון כמעט בטוח, לקיים תהליך של פיתוח עסקי מקצועי ורציני, לבחון ולמצוא את הצרכים האמיתיים להם יש צורך לתת מענה, למצוא את הפתרונות הטובים והנכונים לצרכים אלו, לבנות לסטארט אפ שלו תוכנית עסקית אמיתית וליצור לעצמו יתרונות תחרותיים אמיתיים (למרות שמשמעות העניין הינה אולי שינוי מלא של האפליקציה ואולי אף בנייה מחודשת שלה), כמו כן הבהרתי לו שעליו לבצע שידוד מערכות משמעותי בתחום העיצוב UI/UX ולצורך זה למצוא מעצב בעל יכולות ונסיון שיהיה מסוגל להעביר את האפליקציה לרמה התפקודית הנדרשת. במקביל הצעתי לו להרחיב את צוות המיזם ולגייס מומחה מהתחום המקצועי שבו מצויה האפליקציה וכמובן מישהו שיוכל לסייע לו בחשיבה העסקית, בבניית התוכנית העסקית ובהובלתה ובקידום נכון של המיזם ואפליקציה.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2015

 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים