My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

צירוף עובדים לסטארט אפ תמורת אחוזים

Back
דף הבית >> מאמרים >> צירוף עובדים לסטארט אפ תמורת אחוזים
צירוף עובדים לסטארט אפ תמורת אחוזים

רוב המיזמים מתחילים עם יזם אחד או שניים, לעיתים שלושה או יותר. כמעט תמיד הנסיון והכישורים של היזמים לא יספיקו כדי להביא את המיזם למצב שבו ניתן לגייס עבורו כסף ולבנות צוות עובדים בתשלום או ליצור פעילויות תמורת תשלום במיקור חוץ. מסיבה זו היזמים מנסים להרחיב את הצוות ולגייס עובדים/יזמים/מפתחים...כשהמטבע בה הם יכולים לשלם בשלב זה הינה אחוזים מהחברה שתקום בהמשך הדרך ואולי שכר עתידי כלשהוא שלא ממש יכול להיות מובטח כיוון שעדיין אין כסף וגם לאחר הגיוס לא ברור כמה יהיה ומה אפשר יהיה לעשות איתו.
 
תהליך גיוס אנשי צוות תמורת אחוזים די מורכב ודורש חשיבה נכונה וניהול נכון של המהלך. רצוי להתחיל את התהליך לאחר שבניתם תוכנית עסקית שכן גם לאותם אנשים עליכם להגיע מוכנים ולהצליח "להדליק" אותם על המיזם אחרת הם לא יסכימו להצטרף ולעבוד בזמנם הפנוי תמורת אחוזים עתידיים במיזם שלא ברור אם בכלל יקום. לכן, הצגת תוכנית עסקית טובה יכולה לעזור לכם לשכנע אותם להצטרף לצוות המיזם.
 
בדרך כלל בעת בניית תוכנית עסקית עולה ומתבהר הצורך בגיוס אנשי הצוות הנוספים כאשר תוך כדי בניית תוכנית עסקית ופיננסית אנו יכולים להגדיר אלו אנשי מקצוע חסרים לנו ולהגדיר בדיוק את מי אנו צריכים ורוצים לגייס. לאחר שהגדרנו במי אנו מעוניינים צריך למצוא אותם. הדרך הטובה ביותר הינה דרך חברים או בני משפחה. תמיד רצוי להיפגש עם מפתח או כל מועמד אחרי שמישהו שאתם מכירים ממליץ עליו והפגישה נעשית באמצעותו. אולם לצערנו לא תמיד אנו מצליחים למצוא את האדם המתאים באופן כזה ואז יש לנו מספר דרכים לאתר את אותם אנשים:
 
  1. ניתן לפרסם בכל מקום בו מצויים אותם אנשי מקצוע באינטרנט כמו קבוצות פייסבוק רלבנטיות, פורומים מתאימים, ובכל מקום בו אתם חושבים שיש סיכוי שאדם העונה לתיאור המקצועי שאתם מחפשים יראה את המודעה.
  2. ניתן לחפש את אותו בעל מקצוע ב – LinkedIn. לצורך זה צריך כמובן חשבון ב – LinkedIn, כמות Connections של לפחות 1,000 ורצוי אף יותר כדי שתוצאות החיפוש תהיינה אפקטיביות ורצוי אף לעשות מנוי ללא תשלום כיוון שמי שעושה מנוי מקבל חודש נסיון חינם ויכול אחר כך לבטל את המנוי.
  3. לכל תחום פעילות יש אתרים מקצועיים בהם מפרסמים Freelancers מאותו תחום את עצמם. גם שם הייתי מציע לכם לחפש אותם.
  4. ניתן לפרסם במאגרי כוח אדם אינטרנטיים (חינם או בתשלום נמוך יחסית) משרה שתגדיר את דרישות התפקיד וכמובן שלא תציין את נושא השכר כלל.
 
לאחר שתאתרו את האנשים המתאימים עליכם לנסח את הפנייה שבאמצעותה תפנו אליהם. עדיף כמובן ליצור קשר טלפוני אולם קשה לאתר את מספרי הטלפון של חלק גדול מהם ולכן הפנייה נעשית בדרך כל באמצעות מייל שיהיה ברוב המקרים גלוי וזמין. הפנייה צריכה להיות מנוסחת כך שתגרום למועמד להסתקרן וליצור קשר איתכם כדי לשמוע יותר על מה מדובר. אל תפרטו יותר מדי על המיזם ובודאי שלא על התוכנית העסקית שלו. תוכנית עסקית תוצג למועמדים הללו רק כשתתקיים פגישה פיסית.
 
את הפגישה יש להכין היטב. תבנו מצגת מרשימה המתבססת על התוכנית העסקית שלכם אולם אין צורך לפרט את כל מה שמופיע בתוכנית העסקית אלא רק ליצור מסמך מרשים ואטרקטיבי שיגרום להם להתלהב. רק לאחר שהצלחתם לכבוש את ליבו של המועמד תקיימו את השיחה העסקית בה תגדירו לו באופן די ברור מה אתם רוצים ממנו, מה יהיה תפקידו וכמובן מה יהיה התגמול שלו כלומר כמה אחוזים יקבל.
 
חשוב להבין כי גיוס עובדים שכזה תמורת אחוזים יקר לאין ערוך מאשר גיוס עובדים בתשלום (למרות שבעת הגיוס הוא נראה זול ופשוט...) כיוון שבשלב כל כך מוקדם כשאין ערך אמיתי למיזם, אין חברה, אין כסף ובעצם אין כמעט כלום למעט רעיון, העובד יתקשה להצטרף תמורת חצי אחוז או אחוז בודד. הוא ירגיש שהוא לא מתוגמל כיאות ולכן ידרוש הרבה יותר אחוזים ובדרך כל מנסיוני מפתח מנוסה ידרוש 5% ואולי יסכים לעבוד עם מעט פחות מזה ומפתח בכיר המיועד להוביל את תהליך הפיתוח עלול לדרוש 10%-15% שהם בערך פי 10 ממה שבאמת מגיע לו. אולם אם תציעו לו 1.5% הוא ירגיש מרומה ויסרב באופן נחרץ. אדם כזה ניתן לגייס תמורת 5%-7.5%.
 
חשוב להבין גם כי כל האחוזים של אותם מצטרפים מדוללים באופן מלא כפי שכל בעלי המניות ידוללו בעת גיוסי כספים. נוסף על כך בעת חתימת ההסכם איתם יש להוסיף להסכם מנגנון Re Purchase שיאפשר להם להימנע מתשלום מס הכנסה על המניות שיקבלו וכן יגן עליכם במידה ויתגלה שהם לא מסוגלים לספק את הסחורה או שהם פשוט לא עושים את העבודה. בכל מקרה מומלץ מאוד לשתף בתהליך אדם בעל נסיון בגיוס עובדים באופן זה שיסייע בכל שלבי התהליך ושיוודא שלא נעשות בו שגיאות עקרוניות משפטיות או עסקיות.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2018
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים