My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

פרזנטציה

Back
דף הבית >> מאמרים >> פרזנטציה
פרזנטציה
 
כל יזם מגיע לשלב בו הוא צריך להתחיל להציג את המיזם שלו בפני גורמים שונים. בפני משקיעים (את העובדה הזו כולם מכירים), בפני יועצים, בפני עובדים פוטנציאליים, בפני שותפים אסטרטגיים ובפני עוד גורמים שלא תמיד חושבים עליהם מראש. חשוב להבין שלא לכל אחד מציגים את כל הדברים ויש צורך לשנות את המצגת לעיתים אפילו באופן מאוד משמעותי כשהולכים לגורם אחר. חשוב גם להבין שלמרות שהמצגת אמורה לייצג באופן נכון את התוכנית העסקית, חשוב להתאים אותה לאדם או לגוף שבפניו עומדים להציג את המיזם. לא מציגים את אותה פרזנטציה בפני משקיע ובפני עובד...מסיבות אלו, חשוב להכין מספר פרזנטציות שמתבססות כולן על התוכנית העסקית אולם מותאמות לגורמים השונים וכמובן שבכל פעם שהולכים להצגה מתאימים את הפרזנטציה לגורם שבפניו מציגים.
 
בדרך כלל כשהולכים להצגה בפני משקיעים רצוי להגיע בין 2-3 יזמים או חברי צוות. יזם אחד גם ייתן תחושה שאין ממש צוות וכמובן שיהיה בעמדת נחיתות פסיכולוגית אם יגיעו מצידו של המשקיע 2 או יותר מכך משתתפים וכמעט תמיד מגיעים לפחות 2 משתתפים נוספים. כך עלול להיווצר מצב בו שלושה על אחד והיזם יחוש מעט מאויים ומוחלש. מאידך 3 מצד היזמים שמגיעים לפרזנטציה זה המספר המקסימלי שרצוי להגיע איתו שכן יותר מכך אם המשקיע יגיע עם 2 אנשים הוא עחלול לחוש מוחלש או מאויים ובעיקר חשוב להבין שקבוצה של ארבעה נראית כבר כמו משלחת ולא כמו יזמים של סטארט אפ.
 
פעמים רבות אני נשאל כיצד נכון לחלק את ההצגה בין היזמים והאם רצוי לפצל את ההצגה או שעדיף שיזם אחד יציג והשאר לא. חשוב להבין כי הדרך הנכונה ביותר היא להגדיר כי יציג את המיזם ואת התוכנית העסקית שהפרזנטציה מייצגת היזם שמציג טוב ביותר, שמרתק יותר, שמסוגל להלהיב יותר ושיגיע לתוצאה טובה יותר. אין צורך לחלק את הפרזנטציה ולתת לאיש הטכני להציג את הצד הטכני וכו...מציג אחד ומגדירים מראש מי אחראי לענות על שאלות בנושאים השונים. באופן זה גם מציגים בצורה הטובה והנכונה יותר, מעבירים את המסרים בצורה המשכנעת ביותר תוך כדי העברת התוכנית העסקית בצורה טובה ומשכנעת למשקיעים.
 
חשוב להכין את כל חלקי התוכנית העסקית והתוכנית הפיננסית כשקפי מגירה כדי שאם במקרה יהיה צורך לשוחח על נושאים שלא מופיעים בפרזנטציה תהיה אפשרות להציג אותם בשליפה מהירה ולתת את התשובות הנכונות למשקיע. לעיתים אנו רואים מצב בו המציג אומר משהו לא נכון או לא מדוייק או שהוא אומר משהו שלא כל כך נראה לאחד המשתתפים. חשוב במצב זה להבליג ולא לומר כלום גם אם הוא חושב שמה שנאמר לחלוטין לא נכון. לא נכנסים לדברי המציג ולא מתקנים זה את זה במהלך ההצגה.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2015

 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים