My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> פלח השוק הנכון להתחלה בסטארט אפ
מהו פלח השוק הנכון להתחלה בסטארט אפ
 
יש מיזמים רבים אשר הגדירו תוכנית עסקית המאפשרת לפנות למספר פלחי שוק ומציעים לכל אחד מהם את המוצר או השרות בהתאמה לצרכים של הלקוחות באותו פלח שוק. לעיתים הרעיון מתחיל בחשיבה על פתרון בעיות בפלח שוק מסויים ולאחר תקופה מסויימת מתחילים לחשוב שיתכן שנכון יותר יהיה להתחיל בפלח שוק אחר. ולא כל כך בטוחים שהתוכנית העסקית שנבנתה מראש מתאימה למצב. בשלב זה אני בדרך כלל ממליץ ליזמים לבחון את כלל האפשרויות ולקבל את ההחלטה באיזה פלח שוק יהיה נכון ביותר להתחיל.
 
לעיתים אני מזהה שקשה ליזמים לעבור מפלח השוק שעליו חשבו בתחילה לפלח השוק המתאים יותר ובעיקר לאחר שכבר בנו לעצמם תוכנית עסקית ואולי אף החלו לפתח את הצד הטכנולוגי של המיזם. במקרים אלו אני עובד על ההבנה העסקית שלהם ובסופו של תהליך מוודא יחד איתם שהם עושים את השינויים הנדרשים גם בתוכנית העסקית וגם ובעיקר במוצר שכבר פיתחו או שהם מצויים במהלך תהליך הפיתוח שלו שכן יתכן שהמעבר לפלח שוק שונה יחייב שינויים גם בתהליך העסקי ובתוכנית העסקית וגם במוצר עצמו.
 
אחת השאלות שאני נשאל על ידי יזמים המצויים בתחילת הדרך היא מהם הקריטריונים שעליהם יחליטו מהו פלח השוק הנכון ומהו הכיוון הנכון בתחילת הדרך. הקריטריונים המרכזיים לקבלת ההחלטה נובעים בעיקר מהמטרות שהיזמים מעוניינים להשיג לאחר השקת ה – MVP ומושפעים מאוד גם מהיכולת הפיננסית הדלה של היזמים.
 
  1. השגת האפקט המירבי באמצעים המועטים הקיימים – ישנם פלחי שוק בהם תהליך החדירה ארוך והאפקט שניתן להשיג בהם ללא השקעת סכומי כסף גבוהים הינו נמוך. פלח שוק כזה שיתכן שבטווח הארוך יהיה הרווחי ביותר ויניב את ההכנסות והרווחים הגבוהים ביותר מבין כל שאר פלחי השוק, יהיה בעייתי מאוד להתחלה שכן לא נוכל להשיג באמצעותו את האפקט הראשוני שאנו רוצים ואנו עלולים להתקשות מאוד בגיוס הכסף ובביצוע השלבים הבאים של התוכנית העסקית.
  2. יכולת איסוף לקוחות קלה, מהירה ופשוטה – אנו מחפשים בשלב הראשוני הזה את היכולת להוכיח כי הנחו היסוד שלנו בכיוון הנכון וכי יש לנו קצב גידול של לקוחות, מכירות, משתמשים...ישנם פלחי שוק בהם יהיה קל יותר להתקדם בשלבים הראשונים ולכן נושא זה יהווה חלק מהותי בשיקול שניקח בעת הכנת התוכנית העסקית היכן נכון יהיה להתחיל את תהליך השיווק.
  3. פלח שוק אשר יאפשר למשקיעים להבין את פוטנציאל השוק העתידי - גם אם בשלב הראשוני הזה ובפלח שוק זה הרווח לא כל כך מהותי או שאינו קיים כלל. כדי שמשקיעים ישקיעו במיזם הם לא מבקשים בשלב ה – Seed לראות הכנסות גבוהות ורווחיות. הם יודעים היטב שהשלבים הראשונית של הפעילות ושל התוכנית העסקית לא יהיו שלבים של רווחיות אולם הם כן רוצים לראות ולהבין באמצעות הפעילות העסקית שאתם מבצעים את הפוטנציאל העסקי שיוכל להיות ממומש בשלבים מתקדמים יותר. אם תצליחו להוכיח להם זאת בפלח השוק הראשוני שבו התחלתם יש סיכוי סביר שהם יקבלו את התוכנית העסקית שלכם וישקיעו במיזם.  
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2018
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים