My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

פיתוח מוצר שאין בו צורך

Back
דף הבית >> מאמרים >> פיתוח מוצר שאין בו צורך
פיתוח מוצר שאין בו צורך

אחת הסיבות המרכזיות לכשלונן של חברות סטארט אפ רבות מאוד (45% מהכשלונות) הינה יצירת מוצר שנותן מענה לצורך חלש מדי או לצורך שאיננו קיים באמת. לעיתים מגיעים אלי יזמים או חברות עם מוצר שסיים את תהליך הפיתוח (וכלל לא משנה אם מדובר במוצר הייטקי או מוצר צריכה או כל דבר אחר) והם מעוניינים לבנות תוכנית עסקית ולגייס כסף לצורך היציאה לשוק ותחילת המכירות. כשאני מחיל לשאול ולנסות להבין מה הצורך שעליו המוצר שלהם נותן מענה אני מגלה לעיתים שהצורך חלש מדי או שאפילו איננו קיים כלל. זה קורה בדרך כלל כאשר היזמים מגיעים מעולמות תוכן שונים ולא מעולם התוכן של ההמצאה ועולה להם רעיון ובלי לצרף איש תוכן רציני מהתחום או אפילו רק לבדוק עם אחד או שניים כאלו לעומק הם מפתחים את המוצר מתוך מחשבה שיבנו תוכנית עסקית וזה מה שיפתור להם את נושא הידע והשיווק...
במקרים אחרים אני מוצא מוצר שסיים את הפיתוח ויש בו צורך או שאולי קיימים אף מספר צרכים שהוא נותן להם מענה והכיוון שאליו לקחו את הפתרון הוא לפלח שוק מסוים. לא נעשתה חשיבה עסקית מעמיקה ומקצועית ולא נבחנו כל השווקים כך שייבחר פלח השוק הנכון ביותר שיווקית, עסקית ומקצועית אלא נבחר פלח השוק שהיה הכי קל לפתח עבורו את הפרוטוטייפ...לעיתים זה קורה בגלל חוסר ידע של היזמים ולעיתים בעקבות עצימת עיין שלהם והנחה שתיבנה תוכנית עסקית שתכסה את פלח השוק שנבחר ואת פלחי השוק האחרים. הבעיה היא שתוכנית עסקית טובה ככל שתהיה לא יכולה לכסות על בחירה לא נכונה של פלח שוק או ע בחירת פלח שוק שבו קשה מאוד או יקר מאוד להתחיל את המהלך השיווקי ולעיתים יש צורך בעקבות בניית תוכנית עסקית ובעקבות למידה אמיתית ומקצועית של השוק והצרכים שמקבלים מענה לפתח את המוצר מחדש כדי שיתאים לפלח השוק הנכון שבו רצוי להתחיל את התהליך השיווקי כך שיהיה סיכוי להצליח במיזם.
בדרך כלל כשעולה במוחו של היזם רעיון יש חשיבות רבה שיבחן היטב את הצורך או את הצרכים שלהם הרעיון שלו נותן מענה. אם הצורך אינו חזק דיו, ואם אין מספיק לקוחות שיש להם את הצורך הזה, רצוי עם כל הצער שבכך למצוא רעיון חדש ולא להיכנס כלל לפיתוח הרעיון הזה. חשוב לזכור שבסופו של דבר אם המוצר לא יאפשר להרוויח מספיק כסף אין הצדקה עסקית לפתח אותו ולקדם אותו. גם תוכנית עסקית טובה ומצוינת לא תוכל למכור מוצר שאין בו צורך או שיש בו צורך למעט מאוד אנשים.
ככלל אני מציע ליזמים לבצע תהליך של פיתוח עסקי מעמיק ככל שביכולתם ולבנות תוכנית עסקית לעצמם לפני שהם מתחילים בכל את ההתעסקות שלהם עם המיזם ואת הקידום שלו. תהליך בניית התוכנית העסקית יאפשר להם להבין היטב ולהכיר את הצרכים ואת השוק בו הם אמורים להתמודד אחר כך וכך יוכלו להיחשף לנתונים האמיתיים של השוק ולקבל את ההחלטות האם להתקדם עם הפיתוח ולהשקיע זמן וכסף במיזם או לא ואם כן לאיזה כיוונים לקחת את הפיתוח לא על סמך משאלות לב אלא על סמך נתונים עסקיים אמיתיים.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2017
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים