My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> פיתוח על פי צרכי הלקוחות
פיתוח לפי צרכי השוק ולא על פי מה שנראה ליזם

אחד השלבים הראשונים של כל מיזם הוא שלב הפיתוח והעברת המיזם ממצב של רעיון למצב אמיתי שניתן להתחיל לממש אותו. ישנם מיזמים שנדרשים לפתח חומרה או תוכנה או כל דבר טכנולוגי אחר כדי שיוכלו להתחיל למכור את המוצר שלהם ואילו ישנם אחרים שלא נדרשים לפתח משהו פיסי אלא יכולים להתחיל לבנות את התשתית כך שבסיום בניית התשתיות יוכלו להשיק את המוצר או השרות שלהם. גם אלו וגם אלו נדרשים לפתח את המוצר והמיזם למצב שבו יש משהו שאיתו מתחילים לפעול. אחת השגיאות הנפוצות של יזמים רבים היא שאת שלב הפיתוח מבצעים ללא בחינה אמיתית של צרכי השוק, ללא בניית תוכנית עסקית בסיסית ולא מבצעים בדיקה שיווקית רצינית מה הלקוחות באמת רוצים, מה יעניין אותם, עבור מה הם יהיו מוכנים לשלם כסף, איך צריך להיראות או להיות בנוי המוצר ועוד נושאים שיווקיים שצריך לדעת כדי להצליח ליצור מוצר או שרות שהלקוחות באמת ירצו וישלמו בעבורו. לעיתים קרובות היזם מרגיש שהוא מבין מספיק והוא למד קצת את השוק ואין צורך בבדיקה קצת יותר רצינית..."מקסימום נשנה אחר כך"...

הגישה הזו מביאה מיזמים רבים למצב בו הם לא מצליחים למכור ורק אחרי שהם מבינים זאת הם מתחילים לשאול את עצמם מה אנחנו צריכים לשנות כדי שהלקוחות באמת יקנו...

אם כך כיצד נכון להתקדם כך שהסיכון הזה שהלקוחות לא ממש מעוניינים במוצר או שהם לא מוכנים לשלם בעבורו יהיה קטן יותר ?

התשובה לכך פשוטה באופן עקרוני אולם מורכבת יותר לביצוע. לפני שמתחילים את הפיתוח המעשי של המוצר או המיזם יש חשיבות רבה לבצע תהליך פיתוח עסקי מעמיק אם באופן עצמאי או באופן מודרך על ידי איש מקצוע ולמידה מעמיקה של הלקוחות, הצרכים שלהם, המתחרים והפתרונות שלהם, המחירים שהיום משלמים עבור הפתרונות של המתחרים ועוד מידע חשוב שעליכם לדעת לפני שאתם מפתחים את המוצר או השירות שברצונכם לשווק ולמכור (לא תמיד אתם צריכים לבנות תוכנית עסקית מפוארת, מה שחשוב יותר זו המידה שלהם והבנתכם את השוק האמיתי...). יתירה מכך, חשוב מאוד לבחון את השוק ואת דעתם של הלקוחות באופן ישיר, לשוחח על לקוחות ולשמוע את חוות דעתם, דבר עם קניינים של רשתות שיווק רלוונטיות אם מדובר במוצר צריכה, לדבר עם אנשי IT בחברות שעשויות להיות לקוחות כשמדובר במוצרים מתחום ה – IT, להפגש עם רוכשים פוטנציאליים ולשמוע את מה שיש להם לומר, לדבר עם אנשי שיווק מהתחום...

שיחות כגון אלו עלולות לעלות מעט כסף אם רוצים לעשות אותן באופן מקצועי או בשווקי היעד מחוץ לישראל כגון ארה"ב או מדינות אירופה אולם חשוב להבין כי מי שיעשה אותן יגדיל משמעותית את הסיכויים שלו ליצור מוצר מתאים לשוק, שהלקוחות המיועדים ירצו להשתמש בו ויהיו מוכנים לשלם עבורו.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2017
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים