My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

עבודה עם יועצים מקצועיים

Back
דף הבית >> מאמרים >> עבודה עם יועצים מקצועיים
עבודה עם יועצים מקצועיים
 
אחד מהלקוחות הגדולים שלי שאיתו אני עובד מספר שנים הגיע אלי השבוע כדי לבנות ביחד תוכנית עסקית חדשה לפרויקט שברצונו להתחיל בזמן הקרוב. במהלך השנים הוא פתח סניפים רבים חדשים ובכל פעם בנינו תוכנית עסקית לסניף החדש וכך הרשת גדלה מאוד. כיום היא מונה כמות גדולה של סניפים, מחזורי המכירות גדלו מאוד וגם רווחיות הרשת עלתה עם הזמן.
 
בעת המעבר ממצב בו הרשת מנתה 2 סניפים קטנים לכף שהיא מונה 4 סניפים מהם 2 סניפים גדולים חדשים לאחר בניית תוכנית עסקית לסניפים החדשים ולרשת בכללותה קיימנו דיון בנושא ניהול הרשת וניהול הסניפים השונים. מסקנות הדיון היו שיש צורך לבנות מטה לרשת, הוגדר שחשוב מאוד שהמטה יהיה מצומצם ורזה אולם באותה רמת חשיבות עמדה העובדה שללא מטה מאורגן יקשה על הרשת לצמוח ולהגדיל את הרווחים. כמו כן סוכם שהרשת תשכור מומחה למיתוג, חברת ייעוץ שיווקי ויועץ ארגוני. במהלך הפגישה אף ציינתי מספר מומחים מתאימים מכל אחד מהתחומים וסוכם שהבעלים ייצור קשר עם המומחים ולאחר מפגש איתם ישכור את שירותי היועצים המתאימים.
 
עברו השנים והרשת מצחה וגדלה לרשת בעלת 13 סניפים, מחזורי המכירות הגיעו לרמה הגבוהה פי 3 ממחזורי המכירות בשלב בו ביתה הרשת בעלת 4 סניפים. כל סניף חדש שהוקם נבנה בעקבות תוכנית עסקית מקצועית שנבנתה עבורו כשלי היה ברור שהתוכנית העסקית אשר נבנתה לכל סניף וסניף נועדה בעיקר לצרכי גיוס מימון לסניף החדש מהבנק ולאו דווקא לצורך קידום עסקי ומסחרי של הסניפים השונים.
 
בעת שהגיע אלי לפני מספר ימים בעל הרשת הבהיר לי כי ברצונו לבנות תוכנית עסקית לצורך שדרוג הרשת ולצורך התאמת הרשת למגמות הקמעונאיות בישראל המושכות את רשתות השיווק לכיוונים שכונתיים יותר, אישיים יותר וכמובן תוך כדי שמירת הצביון של רשת דיסקאונט מובילה. לאחר שעברנו על הנושאים הרלוונטיים ותמחרנו את מה שנדרש לתמחר לצורך בניית התוכנית העסקית לשדרוג הרשת מצאתי להפתעתי כי בתקציבי השיפוץ הוקצו תקציבים נאים ליעוץ ארגוני ובמקביל גם ליעוץ שיווקי ולמומחה למיתוג.
 
שוחחתי עם הבעלים של הרשת ובחנתי איתו את הנקודות הללו. לשמחתי אמר הבעלים כי למרות הצלחת הרשת, הוא מרגיש כי יש לו חוסר במטה מקצועי לרשת. הוא חש כי הצוות בסניפים אינו מחובר מספיק לרשת וכי לרוב העובדים אין תחושת שייכות לרשת ולכן הם לא מתאמצים ולא מנסים לשפר את עבודתם. הוא חש שהצוות הביצועי של הרשת מבצע את המינימום הנדרש ממנו כדי שיהיה קשה לבוא אליו בטענות ולא מנסה לשפר את ביצועיו ולבצע את המקסימום או לפחות את המיטב. במקביל לכך חש הבעלים כי הוא עמוס מדי ועסוק מדי והוא מבין שזו בעייה ניהולית ארגונית ולכן הוא חושב שכדי לשפר את המצב  עליו להביא צוות יועצים חיצוני ולהיעזר בשירותיהם. 

 
 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2014
 

 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים