My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> ניתוח השוק בתוכנית עסקית
ניתוח השוק בתוכנית עסקית

כאשר אנו כותבים תוכנית עסקית אחד הפרקים המרכזיים הינו ניתוח השוק. ניתוח השוק מבוצע כבר בתחילת דרכו של הסטארט אפ שלנו לצורך כתיבת תוכנית עסקית. אולם, כאשר אנו מצויים במהלך הפיתוח העסקי לקראת כתיבת תוכנית עסקית אנו עוברים על כל הנדרש גם לתוכנית העסקית וגם לצורך היכרותנו הקרובה עם השוק והמתחרים שלנו. כל חברת סטארט אפ חשוב מאוד שתכיר גם את השוק שבו היא מתעתדת לפעול וכמובן שגם את המתחרים והתחרות איתה היא מתכוונת להתמודד. ניתוח השוק מחייב למידה מעמיקה של פרטים רבים ויש צורך אמיתי שתכירו ותדעו את השוק של המוצר או השירות שלכם על בוריו ברמה הגבוהה ביותר. אסור שיקרה מצב שיפתיעו אתכם עם מידע על השוק שאתם לא מכירים. אם זה קורה יותר מפעם פעמיים אתם צריכים להיכנס לתהליך למידה מחודש ומעמיק יותר של השוק.

פרק ניתוח השוק בתוכנית עסקית כולל בתוכו פרטים רבים המתארים את השוק ודרכי הפעולה בו. אנליסט או משקיע הקוראים תוכנית עסקית של חברת סטארט אפ או מיזם בתחילת דרכו מצפים שתאכילו אותם בכפית ושהם יקבלו את כל המידע שנחוץ שידעו ויכירו לצורך קבלת ההחלטה האם להשקיע בכם או לא. הם מצפים שלאחר שסיימו לקרוא את התוכנית העסקית שהעברתם להם הם יכירו היטב את כל מה שצריך ויוכלו להתקדם איתכם ולהעמיק מעבר לכתוב באותה תוכנית עסקית.

כשאנו מנתחים את השוק בעת הכנת תוכנית עסקית אנו כוללים בפרק ניתוח השוק את הנושאים הבאים. מהן המגמות התומכות או שוללות את המיזם שלנו. מי הלקוחות הפוטנציאליים שלנו ומהו פילוח השוק שלהם. כיצד פועל השוק, כיצד משווקים, מוכרים וקונים בשוק זה, מהו פוטנציאל השוק ומהי ההזדמנות העסקית...יש עוד פרטים הנכללים בניתוח השוק שבכל תוכנית עסקית אולם אלו העיקריים שבהם.

חלק חשוב מרכזי נוסף בניתוח השוק בכל תוכנית עסקית הוא ניתוח התחרות והמתחרים. בחלק זה, אנו בוחנים את השחקנים המרכזיים שאנו מתחרים בהם. ניתן לחלק אותם לקבוצות כיוון שלעיתים יש כמות רבה מאוד של חברות העוסקות בתחום ולכן החלוקה לקבוצות והצגת מספר חברות רלוונטיות תאפשר להבין את התחרות באופן פשוט וברור יותר. כמו כן ניתוח השוק בתוכנית עסקית חייב לכלול את היתרונות התחרותיים שיש לנו אל מול המתחרים. וכמובן שבמידה ולמתחרים יש יתרונות תחרותיים על פני המוצרים שלנו, יש להכניס לתוכנית העסקית גם את אותם חסרונות שלנו כלפיהם וגם את הדרכים שבהן אנו מתכוונים להתגבר על אותם חסרונות.

כאשר אנו מבצעים מחקר מקיף ומעמיק בעת ניתוח השוק ומתארים את השוק והתחרות באופן שהגדרנו, התוכנית העסקית שנציג למשקיעים או למי שבוחן את הסטארט אפ שלנו עבורם תשיג את מטרתה. כמובן שחשוב לזכור שוב שניתוח השוק והתחרות אינם מבוצעים רק לצורך כתיבת תוכנית עסקית אלא קודם כל על מנת שאנו כיזמים וכמנהלים נכיר את השוק והתחרות על בוריים ורק אחר כך נכתוב זאת בתוכנית עסקית המתארת את הסטארט אפ שלנו.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2017
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים