My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

מתי להגיע למובילים העולמיים

Back
דף הבית >> מאמרים >> מתי להגיע למובילים העולמיים
מתי להגיע עם הסטארט אפ שלכם למובילים עולמיים
 
אחת האפשרויות העומדת בפני כל מיזם הינה התחברות לשותף אסטרטגי בשלבים שונים של התפתחות הסטארט אפ שלהם. יזמים רבים בונים את התוכנית העסקית שלהם על בסיס התחברות לאחת מהחברות הגדולות המובילות את התחום בעולם. ישנן אפשרויות רבות ליצירת הקשר עם חברות אלו, יש גם סוגים שונים של התקשרות וכמובן שיש אפשרויות רבות להתקשר לחברות כאלו בשלבים שונים של התפתחות הסטארט אפ.
 
יש יזמים החושבים כי חברה גדולה שתראה את המוצר שלהם תזהה מיידית את הפוטנציאל העסקי הענק שטמון במוצר ותרצה מיד לרכוש אותו מהם. ישנם אחרים החושבים שהחברות הגדולות יעמדו אצלם בתור והם יצטרכו רק לבחור מי החברה שתיתן להם את התנאים הטובים ביותר. מסיבה זו הם בונים תוכנית עסקית המתבססת על כך שהם יגישו פטנט יבנו איזה שהוא דגם ראשונים ואז יצאו לצוד את החברה שתרכוש אותם במיליוני דולרים. כמובן שתוכנית עסקית זו איננה ריאלית ולא יכולה להתגשם.
 
רוב החברות הגדולות אכן לקחו החלטה אסטרטגית שעיקר המחקר והפיתוח שלהם יתבסס על מקורות חיצוניים ובאמת מוצרים חדשים רבים מגיעים אליהם באמצעות חברות סטארט אפ אשר מפתחות מוצרים חדשים ומצליחות למכור אותם לחברות אלו. אולם כמעט כל המוצרים שאכן נרכשים על ידי אותן חברות מגיעים אליהם לאחר שהן הוכיחו את עצמן בשוק, נמכרו מוצרים רבים וברור לכל כי המוצר אכן כדאי לרכישה.
 
תוכנית עסקית נכונה למוצר צריכה רציני שאנו מפתחים צריכה אכן להתבסס על מכירת זכויות או מכירה של המוצר כולו לחברות מובילות מהתחום שכן לבנות מערכת ייצור ומערכת שיווקית בינלאומית שאמורה לייצר, להפיץ ולשווק מוצרי צריכה עולה סכומים גדולים על חברות ישראליות ולכן בניית תוכנית עסקית המביאה בחשבון ייצור ושיווק עצמאיים של המוצרים בשוק העולמי, תהיה לא ריאלית ולא נכונה בחלק גדול מהמקרים.
 
תהליך חבירה לחברות ענק מובילות בינלאומיות תהיה נכונה במספר שלבי החיים של התקדמות הסטארט אפ שלכם.
 
השלב הראשון בו אתם מפתחים את הפרוטו טייפ ובונים את הקונספט הטכנולוגי, העסקי והשיווקי הינו שלב מוקדם מדי שבו ממש לא מומלץ לנסות להגיע לחברות הגדולות. מירב הנסיונות להגיע לחברות אלו בשלב זה יעלו בתוהו כיוון שהחברות הגדולות מחפשות מוצרים שכבר הוכיחו את עצמם גם ברמה הטכנולוגית וגם ברמה השיווקית עסקית. הם רוצים מוצרים שלא צריך להתחיל לפתח אלא ניתן להתחיל לשווק ולמכור בלי יותר מדי התאמות ובודאי בלי תהליכי פיתוח. הם רוצים מוצרים שברור להם שיצליחו כיוון שהם כבר מצליחים עוד לפני שנרכשו על ידם, הם רוצים מוצרים שהכוח השיווקי והפיננסי שלהם ימנף את ההצלחה הקיימת להצלחה גדולה יותר וכיוון שהשוק מלא ברעיונות טובים בכל שלבי ההתקדמות החל משלב הרעיון ובניית תוכנית עסקית ראשונית וכלה בשלבי הצלחה שיווקית ועסקית הם יכולים להרשות לעצמם לבחור את המוצרים הבשלים ביותר, המוכחים ביותר והמתקדמים ביותר.
 
לכן אם ננסה ליצור מעין תהליך גנרי לתוכנית עסקית למוצרי צריכה רציניים נוכל להגדיר את התהליך כך שמפתחים פרוטו טיים, אחר כך בנונים דגמים סופיים, הופכים את המוצרים למוצרי מאס מרקט ובסופו של דבר מבצעים תהליכים שיווקיים ראשוניים בסיוע חברה בינונית מהתחום. לאחר הצלחת תהליכי השיווק הראשוניים, ניתן להתחיל ולנסות לחבור לחברות מובילות בינלאומיות לצורך יצירת שיתוף הפעולה הרצוי איתן. סטארט אפ שינקוט בתוכנית עסקית דוגמת תוכנית עסקית זו, יגדיל את סיכוייו להצליח ולהגיע להצלחה שיווקית, מסחרית ופיננסית.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2014

 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים