My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

מתי כדאי להתחיל לקדם אפליקציה

Back
דף הבית >> מאמרים >> מתי כדאי להתחיל לקדם אפליקציה
מתי כדאי להתחיל לקדם רעיון לאפליקציה

יזמים רבים מגיעים אלי עם רעיון לאפליקציה חדשה והם בטוחים שזה רעיון שיכול להפוך לאפליקציה המצליחה הבאה. בחלק מהמקרים הם באים עם הרעיון ומבקשים שאבנה להם תוכנית עסקית, בחלק אחר מהמקרים לא כל כך יודעים מה לעשות ומגיעים לשאול אותי כיצד ניתן להתקדם ובכלל איך מתחילים. חלק אחר מגיע כבר עם אפליקציה שהתחילו לפתח או עם אפליקציה שכבר נמצאת בשוק ויש לה משתמשים.

הבעיה העיקרית עם כל המיזמים והיזמים הללו היא שרובם הגדול לא ממש מבין כיצד לבחון את האפליקציה ולכן לא יודע להעריך האם בכלל כדאי להתחיל לקדם את אותו רעיון. וישנם כמובן גם את אלו שכבר רצים ומפתחים ומתקדמים עוד לפני שבחנו בחינה עסקית רצינית את הרעיון ואני לא מדבר דווקא על בניית תוכנית עסקית או משהו כזה אלא פשוט על בחינה ובדיקה קצת יותר רצינית ומקצועית של הרעיון שלהם. אני לא מתכוון לסקירת תגובות בני המשפחה והחברים הקרובים שכמעט תמיד יהיו נלהבות אלא לבחינה וחשיבה עסקית אמיתית ורצוי שתהיה בעזרת אדם בעל נסיון בתחום או איש מקצוע מנוסה.

כשעולה לכם בראש רעיון לאפליקציה יש מספר בדיקות ראשוניות שרצוי מאוד לעשות לפני שבכלל מתחילים להזיז משהו בכיוון של קידום הרעיון. הדבר הראשון שהייתי בודק הוא האם יש אפליקציות שנותנות מענה לאותו רעיון. המענה לא חייב להיות בדיוק כמו זה שחשבתם עליו ואפשר למצוא את האפליקציות הקיימות בשטח על ידי בדיקת ה – App store, Google play וכמובן באמצעות חיפוש בגוגל שכן חנויות האפליקציות שאנו רואים כאן אינן החנויות האמריקאיות ולכן צריך לבדוק גם באינטרנט כדי לאתר את האפליקציות המופיעות בחנות האמריקאית ולא באירופאית.

אם מצאתם אפליקציות דומות חשוב מאוד לבחון מה רמת הפעילות שלהן, כמה זמן הן מצויות בשטח, לנסות להבין את התוכנית העסקית שלהן ואת המודלים העסקיים שבאמצעותם הן מרוויחות כסף (אם יש כאלו, כיוון שלא תמיד יש לאפליקציות ובעיקר בתחילת דרכן מודלים עסקיים המכניסים כסף). חשוב לאתר את הסכומים שהן גייסו ממשקיעים (אם גייסו) ומה כמות ההורדות והמשתמשים שלהן. אם תמצאו שיש אפליקציות רציניות בעלות מיליוני משתמשים שנמצאות כבר לא מעט זמן בשוק ומובילות אותו, הייתי ממליץ לכם לא להתקדם עם האפליקציה כיוון שבכל מקרה מיזמים אלו מצויים בשוק לפניכם והם כבר נחשבים לכוח משמעותי, התוכנית העסקית שלהם כנראה מוכיחה את עצמה ואתם כיזמים מתחילים תתקשו וסביר להניח שלא תצליחו להתמודד עם אפליקציות אלו.

הדבר הבא שהייתי בוחן הוא מהי עוצמת הצורך שלו אתם נותנים מענה. במידה והצורך אינו חזק דיו, והוא יותר Nice to have ופחות Must אני לא הייתי מקדם את האפליקציה שכן השוק רווי באפליקציות הנותנות מענה לצרכים שעוצמתם חלשה ובינונית ולבנות תוכנית עסקית מצליחה לאפליקציה הנותנת מענה לצורך חלש זה ממש קשה ולא מתאים ליזמים בתחילת דרכם (יזמים ותיקים בדרך כלל לא יקדמו אפליקציה כזו).

גם אם אין אפליקציות מובילות והצורך רציני, חשוב להבין מהו פוטנציאל השוק לשימוש באפליקציה. התוכנית העסקית לשווקים גדולים שונה מהותית מתוכנית עסקית לשווקים קטנים. יתירה מכך, ממש לא מומלץ ליזמים בתחילת דרכם לפנות לשוק בעל פוטנציאל עסקי נמוך שכן משקיעים לא ישקיעו במיזם כזה וכל תוכנית עסקית שתבנו כנראה לא תתממש...
לסיכום, לפני שאתם רצים ומוציאם זמן, אנרגיה וכסף על הרעיון שלכם לאפליקציה חשוב מאוד שתבדקו היטב שאתם לא מכלים את זמנכם לריק ורק אם תוצאות הבדיקה מצדיקות את המאמץ תתחילו לבחון כיצד להתקדם וגם אז רצוי שתהיו מקצועיים ולא תקימו את העסק החדש הזה לפני שתעשו חשיבה עסקית אמיתית, תכנון עסקי נכון ותבנו לכם תוכנית עסקית מקצועית וטובה.
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2017
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים