My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

מציאת סטארט אפ מתחרה למיזם שלך

Back
דף הבית >> מאמרים >> מציאת סטארט אפ מתחרה למיזם שלך
מציאת סטארט אפ מתחרה למיזם שלך

אחד הסיוטים של כל יזם הינה הסיטואציה בה הוא מגלה בחיפוש האינסופי שלו אחר מתחרים ומיזמים העושים משהו דומה, סטארט אפ שנראה על פניו שהוא נותן את אותו שרות ומפתח את אותו מוצר. כל יזם מכיר את ההרגשה הזו ולא משנה באיזה שלב בפיתוח המיזם הוא נמצא. שלב הרעיון, פיתוח תוכנית עסקית, פתוח טכנולוגי או אולי כבר עם מיזם בשלב הפיילוט ואפילו מאוחר יותר. ברגע הראשון אתה בטוח שהנה יש מישהו שהשיג אותך וכל מה שאתה עושה לא שווה כלום ואחר כך לאט לאט אתה לומד את המיזם שמצאת, בוחן את המודלים העסקיים שלו, מנסה ללמוד מהי התוכנית העסקית שלו...בודק מתי הוא הוקם, מי היזמים, כמה כסף הוא גייס אם בכלל, באיזה שלב הוא נמצא, מי קהל היעד שלו ומהם השירותים שהוא נותן...

בחלק גדול מהמקרים ככל שלמדים יותר על הסטארט אפ שהתגלה כך נרגעים יותר. מבינים את התוכנית העסקית ואת המודלים העסקיים שלו אם יש...עושים השוואה בין השירותים שהוא נותן לבין השירותים שהסטארט אפ שלנו מספק...בודקים בדרך כלל כל תכונה ומגדירים בסופו של דבר את השוני, את גודל השינויים ואת ההבדלים שבינו לבינם.

לאחר הבדיקות המעמיקות, השוואת התוכנית העסקית והמודלים העסקיים של המתחרה החדש וכמובן השוואה בין המוצרים או השירותים וקהל היעד מגיעים למסקנה שהמתחרה אמנם מתחרה במידת מה אולם אין צורך לחשוש ממנו כמישהו שעושה אותו דבר.

למרות כל מה שבדרך כלל קורה ולאחר שביצענו את כל תהליכי החיפוש והבדיקות המסקנה הינה שהמתחרה החדש אינו דומה מדי ולכן אינו מפריע כל כך, יש מצבים בהם אנו מגלים שמדובר על מיזם דומה מאוד בעל תוכנית עסקית דומה והוא בהחלט מתחרה ראוי ולא כל כך משנה אם הוא מעט משיג אותנו או שאנחנו קצת משיגים אותו. כאן נשאלת השאלה האם המיזם הזה מסכל את מה שאנחנו רוצים לעשות ? האם בגלל שהוא קיים אנחנו אמורים לזנוח את החלום והרעיון ואת כל מה שכבר בנינו ופיתחנו ולסגור את הסטארט אפ שלנו ? האם ניתן עדיין ליישם תוכנית עסקית טובה ורווחית גם אם אנחנו לא לבד ?

כדי לתת מענה לשאלה זו נשאל את עצמנו שאלה. האם יש חברה אחת בעולם העוסקת בקמעונאות או שיש מאות חברות גדולות מאוד, אלפי חברות בינוניות ומאות אלפי חברות קטנות ? או אולי ננסה את השאלה בתחום התקשורת, האם יש יצרנית מכשירי Smartphone אחת ? עשר ? מאה ? ואפשר לשאול את השאלה בכל נושא ותחום ולהיווכח שיש בכל תחום קיימות ופועלות בעולם מאות ואלפי חברות חלקן גדולות מאוד ומרוויחות סכומים גבוהים מאוד...לכל אחת מהן תוכנית עסקית משלה, אסטרטגיה ומוצרים או שרותים שהיא מספקת וכולן חיות, בועטות ומרוויחות...

כך גם בתחום הסטארט אפ. העולם גדול, יש מקום ליותר מחברה אחת וכמובן שגם ליותר משלוש או ארבע חברות מוצלחות. לכן אם מצאנו מתחרה דומה או זהה זו איננה סיבה מספקת לעצור את התקדמות התוכנית העסקית ולזנוח את הסטארט אפ שלנו.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2017
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים