My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7המרכז לתכנון עסקי - מצגת למשקיע
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

מצגת למשקיע

Back
דף הבית >> מאמרים >> מצגת למשקיע
מצגת למשקיע

הצגה למשקיעים היא תהליך ארוך ומייגע שיש להכינו היטב אם רוצים שהמשקיעים יתייחסו אליכם ברצינות. אני רואה יזמים רבים אשר מגיעים אלי עם מיזם ומודיעים לי שהם מעוניינים לגייס כסף לפעמים סכומים המתאימים לשלב המוקדם, מאות אלפי דולרים בודדים ולפעמים הם חושבים שיוכלו לגייס מספר מיליונים כשהם לחלוטין לא שם ולא בשלב בו ניתן לגייס את הסכומים הללו. ברוב המקרים אותם יזמים לא מוכנים לפגישה עם משקיע, מגיעים עם תוכנית עסקית לא רצינית שנכתבה כלאחר יד ועדיף שלא תוצג. הפרזנטציה לא בנויה נכון ומציגה באריכות דברים שצריך להציג בקצרה או לא להציג כלל ומאידך איננה מציגה חלקים קריטיים מהעסק כיוון שלא חשבו עליהם עדיין...בחלק גדול מהמקרים אין ליזם פרוטו טייפ או אפילו דמו כל שהוא כדי להראות משקיע את המוצר ולהציג יכולת ביצוע כל שהיא...חלק ניכר מהם מגיעים לבדם ללא צוות מגובש וללא אנשי מפתח שיוכלו לשאת את המיזם קדימה...
 
כשאני מבקש מהם להציג את התוכנית העסקית מתקבלת הצגה לא משכנעת שלא תעבור אף אחד ובקיצור הם לחלוטין לא מוכנים.
 
בדרך כלל כשרוצים להתחיל לקדם את הרעיון ולהציג אותו בפני משקיעים נכון יהיה להתחיל מתהליך של פיתוח עסקי ומבנית תוכנית עסקית. במהלך הפיתוח העסקי תתגבש התוכנית העסקית ותיבנה באופן מקצועי כך שתהיה אפשרות גם להתחיל לקדם את המיזם על פי אותה תוכנית עסקית וכמובן שיהיה ניתן גם להציג אותה למשקיעים ולקבל מהם התייחסות רצינית ומקצועית.
 
אחרי שבצענו את שלב הפיתוח העסקי ויש לנו תוכנית עסקית מוגדרת אנחנו יכולים גם לאפיין בצורה טובה ונכונה יותר את המוצר או השירות שאנחנו מתכננים לספק ללקוחותינו. בשלב זה אנו גם יודעים מי אנשי המפתח שאנחנו צריכים לגייס וכמה כסף אנו צריכים כדי להתקדם בהתאם לאבני הדרך וליעדים שהוגדרו בתוכנית העסקית. בשלב זה אנו צריכים להחליט האם אנו מתחילים לגשת למשקיעים כבר עכשיו או שאנו ממתינים לגמר בניית אב הטיפוס. כל זאת כדי שכשנציג למשקיעים תהיה לנו הוכחת יכולת אמיתית להציג להם. הצגת ניירות ותוכנית עסקית טובה ככל שתהיה ללא אב טיפוס איננה ערובה לכך שהמשקיע יחשוב שיש לכם את היכולת להרים את המיזם.
 
בשלב זה אנו בונים פרזנטציה שתהיה מבוססת על התוכנית העסקית שבנינו ותציג אותה בצורה הנכונה. על המצגת להיות תמציתית וברורה. רובה אמור לעסוק בביזנס ורק חלקה בטכנולוגיה (אלא אם מדובר על טכנולוגיה ייחודית שהיא לב המיזם וממילא תהיה גם לב התוכנית העסקית).
 
רצוי שיהיה מעט מאוד מלל במצגת, בעיקר תמונות או גרפים כיוון שעיקר ההצגה בנויה על היזם ולא על המסמך שיוצג. חשוב להבין גם שעדיף להכין מצגת פשוטה בלי יותר מדי פירוטכניקה כיוון שמה שאמור להרשים את המשקיע זה אתם, התוכנית העסקית, יכולות הביצוע שלכם, האישיות...ולא האם השקף מתחלף תוך כדי מנגינות או קפיצות מרשימות...
 
חשוב לזכור שיש להכין את הפגישות עם המשקיעים באופן מקצועי ורציני ולהתכונן לכל משקיע כאילו הוא הראשון שמציגים לו גם אם הוא המשקיע ה – 37. על הדרך הנכונה להכין את הפגישה עם משקיע ניתן לקרוא במאמרים אחרים שכתבתי ולראות בסרטון המופיע אצלנו באתר.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2018
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים