My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

מצגת טובה למשקיעים בשלב ה - Seed

Back
דף הבית >> מאמרים >> מצגת טובה למשקיעים בשלב ה - Seed
בניית מצגת טובה למשקיעים בשלב ה - Seed
 
מצגת נכונה וטובה בעת הצגת הסטארט אפ והתוכנית העסקית שלו בפני משקיעים חשובה מאוד. היא משמשת כסיוע ויזואלי במהלך ההצגה. חשוב שהמצגת תהיה קצרה, עניינית וחדה מאוד. רצוי שאורך המצגת לא יעלה על 10-15 שקפים. מה שבאמת חשוב הוא התוכן והדרך בה אתם מעבירים את ההצגה ולא הפירוטכניקה. עדיפה מצגת פשוטה ולא מצועצעת על פני מצגת מלאה בטכניקות הצגה ייחודיות ומורכבת. חשוב לזכור שהמצגת הינה עזר בלבד ועיקר ההצגה הינה השיחה והקשר האישי שאתם מצליחים ליצור עם המשקיע במהלך השיחה.
 
כיוון שבתחילת ההצגה תמיד יש שיחת היכרות קצרה ובה אתם מתבקשים לספר מעט עליכם והמשקיע מציג את עצמו, השקף הראשון שאני מציע להכין הוא השקף אשר מציג את היזמים ואנשי המפתח. 2-3 משפטים קצרים על כל אחד המציגים אותו ואת היתרון המרכזי שהוא מביא לסטארט אפ שלכם. תמונה אישית של כל אחד חשובה מאוד להצגה.
 
השקף השני צריך להציג את הבעיה שאתם רוצים לפתור באמצעות המסטארט אפ שלכם והתוכנית העסקית שלו – הכאב. לדוגמא משפט פשוט האומר כי סקר שנעשה על ידי KPMG מראה כי 40% מהעובדים מאחרים לעבודה בגלל סיבה מסוימת. אל תאמרו יש בעיות בדרכים לעבודה, אל תספרו איך התחלתם לחשוב על הרעיון אלא גשו ישר לבעיה ותציגו אותה פשוט וברור.
 
השקף השלישי מציג את הפתרון שלכם לבעיה. אל תתחילו להציג כאן את התוכנית העסקית שלכם וכל מיני משפטים כלליים. אתם רוצים ליצור כאן תחושת הסכמה של המשקיע עם הפתרון שלכם ולכן אל תאמרו שאתם מביאים את המאה ה – 21 לעובדים הנמצאים בדרכם לעבודה בשיטה המיושנת אלא תאמרו משהו כמו הפתרון שלנו הוא פלטפורמה המאפשרת לעובדים להגיע בזמן לעבודה ולהגביר עקב כך את התפוקה שלהם ב – 25%.
 
השקף הרביעי יהיה הסבר קצר כיצד עובד הפתרון שלכם, מה התהליך שעושים כדי שזה יעבוד. לדוגמא, אם יש אפשרות תכניסו משפט האומר שאם בעבר לקח לעובד שעה וחצי להגיע לעבודה, השימוש בפלטפורמה שלנו קיצר את זמן ההגעה ב – 30% בממוצע. ולהציג ב 2-4 שלבים את תהליך הפעולה של הפתרון ולא את כל התוכנית העסקית שלכם...יותר מ – 4 שלבי הפעלה יהיו יותר מדי לשקף אחד ויעמיסו את ההסבר שצריך להיות חד מאוד, קצר ותכליתי אבל ברור מאוד.
 
בשקף החמישי הייתי מציג גרף עם ההישג המרשים ביותר של הסטארט אפ שלכם בשטח (שנותן הוכחה לכך שכנראה הנחתם הנחות יסוד נכונות בעת בניית התוכנית העסקית שלכם). לא מוסיף הרבה מילים ואולי בכלל לא, ומציג גרף שיגרום למשקיע לצקצק בשפתיו בהנאה. אף תוכנית עסקית טובה ככל שתהיה לא תגרום למשקיע הנאה כמו גרף אחד שמציג הצלחה טובה בשטח. כמובן שאם עדיין אין הישגים משמעותיים בשטח, שקף זה לא יופיע...
 
השקף השישי יציג את הלקוחות שכבר יש לכם ומה התועלת שגורמת להם להשתמש במוצר. אם יש מותגים ידועים כלקוחות תשתמשו בהם, זה מרשים. אם אין מותגים תציגו קבוצה כמו למשל עובדי 5 חברות ייצור באזור תעשייה מסוים משתמשים בפלטפורמה שלנו ובזכות העלייה בתפוקה שלהם שכרם עלה ב – 15%. רצוי כמובן להציג את קבוצת הלקוחות או שתי הקבוצות עם הנתונים המרשימים ביותר.
 
בשקף השביעי רצוי לצרף 2-3 המלצות של לקוחות מרוצים, חשוב להביא את ההמלצה עם הסיפור האישי והתועלת. לדוגמא, שם פרטי של עובד ממפעל מסוים ואם הוא מוכן עם תמונה שלו שאומר שמאז שהוא החל להשתמש בפלטפורמה הזו השכר שלו עלה והוא מרוצה מאוד וממליץ לחבריו להתחיל להשתמש בפלטפורמה.
 
שקפים 8, 9 ו – 10 יציגו את השוק ואת הפוטנציאל העסקי הטמון בו. זה המקום להציג את התוכנית העסקית שלכם ביחס לשוק בקצרה ובחוכמה. הציגו את החזון שלכם במשפט אחד ומיד אחריו את פוטנציאל השוק הכולל ומהו נתח השוק שאליו אתם מכוונים. בשקף הבא הציגו את המתחרים בקצרה ומיד אחר כך בשקף המסכם את השוק והתהליך העסקי הראו את היתרונות התחרותיים שלכם ומדוע המוצר והתוכנית העסקית שלכם מאפשרים לכם להתמודד עם התחרות ולהצליח.
 
שקפים 11 ו – 12 יציגו את תחזית ההכנסות לשנה עד שנתיים הקרובות, את ההשקעה הנדרשת ואת ההוצאות המתוכננות ברמת כותרות בלבד וברמה רבעונית ללא פירוט יתר בשנה עד שנתיים הראשונות. חשוב לבנות את ההכנסות וההוצאות באופן ריאלי, הגיוני ונכון.
 
שקופית 13 בה מודים על ההאזנה, ובה מופיעים פרטי הקשר של היזם/מנכ"ל שאיתו אמורים לתקשר לצורך המשך התהליך במידה ויהיה.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2018
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים