My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> מכירת מיזם בשלב הרעיון
מכירת מיזם בשלב הרעיון
 
מדי פעם פונים אלי יזמים עם רעיון ומעוניינים שאבנה עבורם תוכנית עסקית שמטרתה מכירת המיזם כרעיון לחברה מובילה מהתחום. ברצונם של אותם יזמים לבנות תוכנית עסקית, לעיתים גם אב טיפוס בסיסי ברמה ראשונית, להגיש בקשה לפטנט ואחר כך לפנות לחברה מובילה ולמכור לה את הרעיון. אותם יזמים מאמינים כי הרעיון שלהם כל כך חזק עד שלא יתכן מצב בו מישהו שמבין את התחום ירשה לעצמו לפספס את הרעיון הטוב הזה. שאני מנסה לערער קצת על קביעה זו שלהם ונסה להסביר להם שתוכנית עסקית כגון זו המתוארת כאן איננה רלוונטית, איננה מעשית ובמירב מוחלט של המקרים לא תוביל לשום מקום אני חוטף קיתון של צוננים על ראשי וברוב המקרים אני נוטש את היזמים ומציע להם לפנות למישהו אחר שיעשה עבורם את העבודה. כמובן שאני מזהיר אותם שהסיכוי להצליח באופן זה נמוך בהרבה מהסיכוי להצליח עם מיזם שמקדמים אותו על פי תוכנית עסקית ריאלית ולכן הצעתי להם היא לזנוח את הרעיון ולמצוא רעיון חדש בעל סיכויים קצת יותר טובים להצלחה.
 
אותם מעטים מבין אלו שהצעתי לעזוב את הרעיון או לקדם אותו כמו שצריך נשמעת להם סבירה לפעמים מבקשים להפגש איתי ולשמוע מדוע לדעתי הסיכוי שלהם להצלחה באופן זה כל כך נמוך ובדרך כלל אני נעתר לבקשתם כיוון שאני חושב שגם אם אצליח לטעת הגיון עסקי נכון בראשם כבר עשיתי את שליחותי (למרות שלא קיבלתי תשלום על כך).
 
בעת הפגישה אני מסביר להם את הנימוקים הבאים ואני שמח לפרט אותם כאן כיוון שאולי הם יסייעו לעוד מספר יזמים שלא לבחור בדרך הבעייתית הזו:
 
בשלב הרעיון הראשוני, המיזם עדיין לא הוכיח את הנחות היסוד שעל פיהן אנו מבססים את הצלחתו העסקית ואת התוכנית העסקית שאנו בונים עבורו. ישנם מספר סיכונים שיש לעבור כדי להקטין את הסיכונים לרמה כזו שחברה מובילה תבחן את הרכישה של המיזם. הסיכונים העיקריים הינם סיכוני פיתוח, סיכונים מסחריים ושיווקיים שעלולים להתגלות רק לאחר שהמוצר מצוי בשוק מספר חודשים או שנים. והסיכון הגדול מכולם הוא שלמרות כל ההנחות שהנחנו, והבדיקות שעשינו לא יהיה מי שמוכן לשלם בעבור השירותים או המוצרים שעליהם מתבססים המודל העסקי והתוכנית העסקית כולה. יתכן אף מצב שבו יתגלה כי המודל העסקי והתוכנית העסקית בנויים על הנחות יסוד שלא עומדות במבחן המציאות ללא קשר לכך שיש או אין מי שיהיה מוכן לשלם בעבור השירותים או המוצרים.
 
החברות המובילות אינן מעוניינות לעסוק בפיתוח. מירב המוצרים והשירותים החדשים נוצרים היום מחוץ לחברות הגדולות המובילות. כיוון שהשוק מלא מוצרים חדשים ורעיונות מצוינים החברות מרשות לעצמן לבחור מבין כל המוצרים דווקא את אלו הבשלים ביותר, ושכבר הוכיחו את עצמם גם מבחינת הפתרון וגם מהבחינה המסחרית שיווקית ויש הוכחה מוחלטת שיש להם ביקוש ושהלקוחות מוכנים לשלם בעבורם.
 
ישנם עוד נימוקים אולם אלו המרכזיים שבהם ולכן אני מציע לכל יזם או יזמת לבנות לעצמם ולמיזם שלהם תוכנית עסקית נכונה וריאלית הבנויה על הנחות יסוד הגיוניות ולבחון אותם בשוק כדי שיוכלו לאחר מכן להציג את המוצרים או השירותים בפני חברות מובילות לצורך שיתוף פעולה איתן מכל סוג שהוא.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2014

 
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים