My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> מודל עסקי הגיוני
מודל עסקי הגיוני
 
מודל עסקי בסטארט אפ איננו סתם קלישאה שיש לומר אותה אלא הוא אמור לתת מענה אמיתי לתהליך הנכון שבאמצעותו מייצרים את ההכנסות והרווחים לחברה. ישנם יזמים רבים אשר חושבים שהמודל העסקי הוא משהו שצריך להגדיר אותו וזהו זה, העיקר שתהיה דרך להסביר למשקיע איך עושים את הכסף וכל השאר יהיה בסדר. יזמים רבים גם חושבים שהמודל העסקי סכמתי ואינו משתנה יותר מדי מחברה לחברה ולכן הם לא כל כך מבינים מדוע עושים כזה עניין מהמודל העסקי הרי הוא דומה ממיזם למיזם. חלק מהם גם לא מצליחים להבין מדוע נכון לבנות את המודל העסקי רק לקראת סיום בניית התוכנית העסקית שכן אם הוא דומה ממיזם למיזם אז כיצד הוא אמור להיות מושפע מהתוכנית העסקית ?
 
לעיתים בעת שאני בונה יחד עם היזמים את המודלים העסקיים לסטארט אפ שלהם, הם מציעים הנחות יסוד שאפילו הם לא מאמינים ברצינותם ובנכונותם. כשאני שואל אותם האם הם יהיו מוכנים להציג את המודל העסקי שהציעו בפני משקיע או בפני כל אחד אחר הם מחייכים במבוכה ומודים שלא היו מציגים את המודל הזה בפני משקיע, או פני אף אחד אחר שמבין משהו בעסקים.
 
אם כך מהן הנחות יסוד הגיוניות שעל בסיסן ניתן לבנות מודל עסקי הגיוני, ריאלי ואפשרי ?
 
חשוב מאוד להגדיר את הנחות היסוד הבסיסיות כך שלא נוכל לערער עליהן בקלות. לדוגמא, אם אנו בונים מודל עסקי של אפליקציה סלולרית ועל המודל העסקי לעסוק במכירות, עלינו להגדיר קודם כל את מספר המשתמשים שיהיו לאפליקציה בכל רגע נתון. כמות המשתמשים שנגדיר תהיה כזו שכשנציג אותה יהיה ברור לכל שאם לא נגיע אפילו לכמות משתמשים כזו בתוך תקופת הזמן של התוכנית העסקית כל העסק לא יהיה שווה שיתעסקו איתו...
לאחר מכן, עלינו להגדיר מה תהיה תדירות הרכישה של המשתמשים. חשוב שנבחן אתרי אינטרנט או אפליקציות מקבילות כדי להבין את אחוז ההמרה או את שיעור הרכישה כך שלא נמציא יותר מדי המצאות ואם כבר אנו ממציאים שההמצאה תהיה קרובה למציאות שניתן יהיה להתמודד עליה באופן הגיוני ופשוט.
בשלב הבא, עלינו להגדיר את גובה הרכישה הממוצעת של המשתמשים או שנחלק את הרכישות למספר קבוצות על פי גובה הרכישה. בכל מקרה, עלינו לחפש מה ממוצע הרכישות בתחום הקרוב ביותר למוצרים אותם אנו מתעתדים למכור. אחרי שנגדיר את גובה הרכישה הממוצעת, עלינו להגדיר את גובה העמלה שנקבל בתור הפלטפורמה המאפשרת את החיבור בין הקונים למוכרים ואת כל פעילות השיווק והמכירה. אחרי שנגדיר את כל הפרמטרים הללו, וחשוב שנשמור את כל המקורות שמהם איתרנו את המידע ששימש אותנו לבניית המודל העסקי עלינו ליצור קובץ אקסל שבו נוכל להציב את כל הפרמטרים באופן מתמטי וליצור תהליך של הכנסות.
 
כך ניתן לבנות תוכנית עסקית עם מודל עסקי הגיוני ונכון.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2015

 
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים