My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

לשם מה צריך תקציר מנהלים

Back
דף הבית >> מאמרים >> לשם מה צריך תקציר מנהלים
לשם מה צריך תקציר מנהלים
 
אנו שומעים לא מעט על תקציר מנהלים - Executive summary או בשמו השני One pager. מי צריך את המסמך הזה, האם הוא אמור להיות תחליף לתוכנית עסקית ? מה אמור להיות בו ומתי ואיך משתמשים בו ? חשוב להבין שכל סטארט אפ גם בשלב שהוא עדיין רק מיזם מתחיל אפילו בשלב הרעיון ואין לו תוכנית עסקית, נדרש להציג את עצמו לאנשים שונים וגופים שאיתם הוא מנסה ליצור קשר כספקים, כמשקיעים ואולי אפילו כלקוחות פוטנציאליים. בחלק גדול מהמקרים אנו יוצרים קשר ראשוני בטלפון או במייל ומתחילים להסביר על המיזם אך קשה להסביר טלפונית ולעיתים גם אין את הפנאי לנהל שיחה של 10 דרות כדי להסביר על מה מדובר. בכלל, כשמנסים להגיע להישג כלשהוא בשיחה מסוג זה רצוי לקיים פגישה כדי שתהיה אפשרות לשני הצדדים להבין היטב על מה מדובר ולפעול בהתאם לתובנות אלו.
 
בדרך כלל אנו נדרשים לשלוח מסמך שיציג אותנו ויבהיר מי אנו ומה אנחנו עושים. מסמך זה הינו תקציר המנהלים. תפקידו היחידי הינו ליצור את העניין אצל הקורא ולגרום לו ליצור פגישה או להמשיך את ההתקדמות להכרת המיזם. מסמך זה לא אמור להחליף את התוכנית העסקית, הוא לא אמור להבהיר לקורא יותר מדי פרטים לא על המיזם, לא על הטכנולוגיה ולא על הביזנס אלא לתת לקורא מספר פרטים שיבהירו לו במה מדובר וייצרו אצלו את הסקרנות והרצון להמשיך את התקשורת שהחלה.
 
אם כך, מה צריך להיות כתוב בתקציר המנהלים וכיצד נכון לבנות את המסמך הזה ?
 
חשוב להבין שתקציר המנהלים הינו מסמך שיווקי לכל דבר ועניין אשר מתבסס על התוכנית העסקית שלכם גם אם לא בניתם עדיין תוכנית עסקית אלא היא פשוט יושבת אצלכם בראש. לכן, עליכם לשנות אותו בהתאם לשינויים החלים במיזם מעת לעת, כשאתם מתקדמים ומפתחים משהו נוסף, כשאתם מגייסים מישהו חדש כיזם או לתפקיד מפתח אחר וכו...תקציר מנהלים צריך להיות גם לפני שכתבתם תוכנית עסקית וכמובן שגם לאחר מכן. אחרי כתיבת התוכנית העסקית תעדכנו את תקציר המנהלים בהתאם לתוכנית שבניתם.
 
הנושאים שרצוי שיופיעו בתקציר המנהלים הינם:
 
  1. הסבר קצר על המיזם והטכנולוגיה (אם יש טכנולוגיה).
  2. הגדרת פוטנציאל השוק.
  3. הייחודיות, החדשנות והיתרונות המרכזיים שיש לנו.
  4. אנשי המפתח של המיזם (יזמים, Advisory board, דירקטורים, משקיעים אם יש  וכל מי שחשוב לציין אותו).
  5. סטטוס המיזם - מה נעשה עד כה ומה מתכוונים לעשות בתקופה הקרובה.
  6. כמה כסף הושקע עד כה – אם הושקע.
  7. כמה כסף מחפשים לגייס ומספר מילים על השלב שהגיוס הזה יביא את המיזם.
 
חשוב להבין שבכל מיזם ובכל שלב יש לבחון באופן מדוקדק את מה שאתם רוצים שיופיע במסמך שכן זה אינו טמפלט שצריך למלא אלא מסמך שיווקי שצריך להתאים מאוד למיזם ולמי מקבל אותו. רצוי ליצור מספר סוגים של מסמכים המיועדים לקבלים שונים למשל מסמך למשקיעים, מסמך לספקים, מסמך ללקוחות...דוגמא לשינוי במסמכים: ללקוחות וספקים לא מכניסים את נושא ההשקעה הנדרשת וכמה כסף הושקע עד כה...תחשבו היטב ותיצרו לכל אחד שאליו אתם שולחים תקציר מנהלים את המסמך שהכי מתאים לו. 

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2018
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים