My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> לכל משקיע יש להתייחס כפי שמתאים לו
לכל משקיע יש להתייחס כפי שמתאים לו

כל יזם שמסיים לכתוב תוכנית עסקית מגיע לשלב בו הוא מעוניין לגייס כסף לסטארט אפ שלו. לקרא תהליך גיוס ההון, מכינים פרזנטציה יפה ומתחילים לחפש משקיעים. תהליך גיוס כסף לסטארט אפ הוא ארוך, מתיש ומחייב הרבה כוחות, יוזמה וכושר המצאה. אחרי שמצאתם את המשקיע שאליו אתם רוצים לפנות יש מספר פעולות שהייתי ממליץ לעשות. בכל מרה, ברור לכולם שאי אפשר להסתפק במשקיע אחד אלא יש לחפש כמה שיותר משקיעים ולפעול במספר חזיתות בו זמנית. אי הכוונה שתפעלו במקביל מול עשרות משקיעים, אולם בכל רגע נתון נכון שתהיו בקשר עם 5-6 משקיעים כיוון שאם תעבדו בטור רק עם משקיע אחד כנראה שלא תצליחו לגייס אף פעם.
 
אם כך, מהן הפעולות שיש להכין לפני שפונים למשקיע מסויים ?
 
כמובן שלפני שאתם פונים למשקיע אתם צריכים להיות עם תוכנית עסקית רצינית ומקצועית מוכנה להצגה. בנוסף לכך חשוב שתהיו בשלב פיתוח המתאים לפנייה למשקיע ובאופן ברור לא הייתי מציע לכם לגשת למשקיעים כשמה שיש בידכם הוא רק תוכנית עסקית. משקיעים מעוניינים להשקיע במיזמים שכבר מצויים בשטח גם אם בנוכחות מועטת ולא רק על גבי דפי התוכנית העסקית.
 
מעבר לחומרים הנדרשים להצגה עליכם להכין את עצמכם לפגישה עם כל משקיע באופן שיהלום את המשקיע את צרכיו ורצונותיו. אחד הקשיים בהכנת פגישה עם משקיע הוא איסוף המודיעים על המשקיע כדי לדעת כיצד להתכונן לפגישה ומה הדגשים שנראים לכם חשובים מנקודת מבטו כאדם וכמשקיע.
 
המידע שאני מצע לכם לאסוף על המשקיע כולל מידע איש ומידע עסקי. היית בוחן מצד המידע האישי את מקום מגוריו, מה מצבו המשפחתי נשוי, רווק...יש ילדים, אין ילדים, היכן שירת בצבא. אדם נוקט את עמדתו העסקית כמובן גם בהתאם למצבו האישי. אם יש אפשרות אפילו המידע על נטייתו הפוליטית יוכל לעזור...יש מיזמים שבהם המידע האישי קריטי. לדוגמא מיזם שפונה לילדים בגילאים מסוימים ידבר יותר לאנשים בעלי ילדים בגיל המדובר. מצד המידע העסקי יש לא מעט מידע שיכול לסייע בלמידת המשקיע. בראש ובראשונה עליכם לדעת באיזו מסגרת עסקית הוא פועל. חשוב למצוא את החברות שכבר השקיע בהן בעבר אם יש כאלו, להבין את התהליך, לעיתים אפילו לשוחח עם יזם מאותן חברות על תהליך ההשקעה, על המשקיע...נסו לבחון את התנהגותו כמשקיע א מול חברו בהן השקיע. חשוב מאוד לנסות להבין מי אנשי המפתח שהוא נעזר בהם. חשוב מאוד להבין מי יהיה איתו בפגישה ומה תפקידו של אותו אדם כמובן שאת המידע על נושא זה עליכם לבקש מהמשקיע או ממי שמתאם איתכם את הפגישה בעת תיאום הפגישה.
 
לאחר שתבינו מי האיש, עליכם לתכנן ולהתאים את הפגישה איתו ואת הפרזנטציה כך שתקלע למסרים שמתאים לכם להעביר לו. כמובן שהעל מתבסס על אותה תוכנית עסקית שבניתם ועל מה שהצלחתם כבר להשיג בסטארט אפ שלכם אבל דרך ההצגה עשויה להצליח להשפיע עליו לחיוב או שהיא עלולה לגרום לו לחשוב בשלילה. 

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2018
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים