My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-מודל עסקי-גיוס הון
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

כתיבת תוכנית עסקית לסטארט אפ

Back
דף הבית >> מאמרים >> כתיבת תוכנית עסקית לסטארט אפ
כתיבת תוכנית עסקית לסטארט אפ
 
יזמים רבים אשר רוצים להקים סטארט אפ כדי לקדם את הרעיון שלהם לא בונים תוכנית עסקית. ישנם כאלו הכותבים לעצמם תוכנית עסקית אולם כיוון שהם אינם מנוסים בכך ולעיתים גם לא מנוסים בעסקים בכלל הם לא כל כך מבינים במה להתרכז והתוכנית העסקית שהם כותבים איננה מסייעת להם להוביל את הסטארט אפ לכיוון נים הנכונים ולעיתים אף מסיטה אותם לכיוונים לא נכונים ולא טובים.
 
אם כך מה עליהם לעשות . מהי הדרך הנכונה שבה עליהם לנקוט כדי לקדם את הרעיון שלהם ? האם הם יכולים להתקדם מבלי לתכנן את הדרך ? האם יש אפשרות להצליח בעסקים ללא בניית תוכנית עסקית ? ישנה אפשרות כזו אולם היא ממש קלושה ובדרך כלל זה קורה למישהו בעל נסיון עסקי רב מאוד שבונה לעצמו תוכנית עסקית בראש ומוציא אותה באופן זה אל הפועל.
 
הסיכויים של יזם שאיננו בעל נסיון עסקי רב להצליח בקידום חברת סטארט אפ ללא תוכנית עסקית רצינית קלושים מאוד ולכן אני ממליץ לכל יזם לבנות לעצמו תוכנית עסקית מקצועית כבר בתחילת הדרך כדי להגדיל במעט את סיכויי ההצלחה שלו.
 
מה נדרשת לכלול תוכנית עסקית למיזם סטארט אפ ?
 
  1. פרק אשר מתאר את המיזם, המוצרים או השירותים שהסטארט אפ אמור לספק. הגדרת הצרכים המרכזיים שהמיזם נותן להם פתרון והגדרת הגופים או הגורמים אשר מקבלים תוספת ערך או תועלות מהמוצרים או השירותים ומה הם אותן תועלות. חשוב להגדיר את נושא ה – I.P ואת סטטוס המיזם.
  2. בכל תוכנית עסקית נדרש ניתוח של השוק אליו אנו מתכננים להכנס. ניתוח השוק יכלול לפחות את בחינת המגמות המרכזיות הקשורות לסטארט אפ שלנו ומשפיעות עליו, הבנת מצב השוק האם הוא בצמיחה וכו...הבנת גודל השוק האם הוא קטן בינוני או גדול ועוד פרמטרים שחשוב להבין לגבי השוק.
  3. ניתוח התחרות הינו פרק חובה בכל תוכנית העסקית וכל משקיע או גורם אחר הקורא את התוכנית מחפש לראות את ניתוח התחרות והמתחרים. בפרק זה יש למצוא את המתחרים המרכזיים איתם הסטארט אפ שלנו עומד להתמודד. חשוב להבין מה היתרונות ומה החסרונות של המוצרים או השירותים שלנו לעומת המתחרים. חשוב לבחון מהם היתרונות התחרותיים שלנו, חשוב להכיר היטב את המתחרים ואת המוצרים שלהם. יש ללמוד את דרכי הפעולה שלהם, שיטות השיווק, ההפצה והמכירה. יש להכיר את התמחור והעלויות שלהם ובכלל לדעת כל מה שאפשר עליהם כדי לשפר את היכולת שלנו להתמודד איתם.
  4. לאחר מכן יופיע פרק שיגדיר את התהליכים העסקיים, המטרות שעל הסטארט אפ שלנו להשיג וכמובן אסטרטגיה שיווקית המגדירה את תהליכי השיווק בהתאם לשלבי הפעילות השונים. כמובן שאחד הנושאים החשובים שאנו נדרשים לכתוב בתוכנית העסקית הינם המודלים העסקיים וההסברים כיצד הסטארט אפ שלנו מתכוון לעשות כסף ולהרוויח.
  5. חשוב להוסיף פרק המגדיר את אנשי המפתח של הסטרט אפ החל מהיזמים וכלה בחברי ה – Advisory board.
  6. התוכנית הפיננסית הינה אחד הפרקים החשובים והמרכזיים בכל תוכנית עסקית. יש לבנות תוכנית פיננסית מקצועית המביאה בחשבון את כל ההוצאות ומגדירה תהליך הכנסות שמרני המנתח ניתוח רגישות כלפי מטה את כל הפרמטרים. חשוב לבנות את התוכנית העסקית בצורה מקצועית, על פי כל הכללים הפיננסיים ולהציג אותה באופן מקצועי תוך שימוש במונחים מקצועיים נכונים ורלבנטיים.
  7. לאחר גמר כתיבת התוכנית העסקית יש לכתוב תקציר מנהלים המתבסס על התוכנית העסקית. אורכו של תקציר המנהלים אמור להיות עמוד אחד עד שלושה עמודים מקסימום והוא אמור להיות גורם ליצירת עניין ראשוני ולא מעבר לכך.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2014

 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים