My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

כיצד למצוא משקיע

Back
דף הבית >> מאמרים >> כיצד למצוא משקיע
כיצד למצוא משקיע
 
אחד הנושאים המרכזיים המעסיקים כל יזם וכל חברת סטארט אפ הינו מציאת המשקיעים שאליהם יוכלו לפנות כדי להציג בפניהם את הסטארט אפ או המיזם שלהם ולגייס מהם את הסכום הנדרש להרצת החברה.
 
חשוב שכל יזם ידע שכדי שתהיה לו אפשרות לגייס את ההון הנדרש עליו להיות מוכן לכך ומשמעות ההכנה מתבטאת במספר נושאים. על היזם להבין ולהכיר היטב את המיזם ואת התחום בו הוא פועל. עליו לדעת כיצד הוא רוצה להתקדם ולקדם את המיזם ולצייד את עצמו בתוכנית עסקית טובה שמשמעותה לאו דווקא מסמך ארוך ומפואר אלא בעיקר מסמך חכם ורציני שמבטא את התהליכים העסקיים והפיננסיים העומדים בפניכם כיזמים וכחברת סטארט אפ. נוסף על כך עליכם להיות מוכנים עם משהו עובד ברמת פרוטו טייפ לפחות ורצוי אף מעבר לכך. כמובן שעליכם לבנות צוות טוב וחזק שיהיה בעל יכולות להצליח ולקדם את הסטארט אפ שלכם לכיוון ההצלחה.
 
ואחרי שהצלחתם לקדם את הרעיון שלכם למקומות הללו עליכם לגייס את הכסף. עליכם לנתח איזה סוג משקיע אתם מחפשים ולמי מתאים המיזם שלכם. לאחר שתגדירו מהי דמות המשקיע המתאים לכם אני מציע לכם לנהל תהליך חשיבה שיאפשר לזהות את כל האפיקים שדרכם יש באפשרותכם להגיע למשקיעים:
 
  1. לכל אחד מאיתנו רשת קשרים משלו. כל אחד מהיזמים יכין לעצמו קובץ אקסל ובו יכתוב את כל האנשים שהוא מכיר מבית הספר, מהצבא, מהעבודה ומהמשפחה. אחר כך יארגן את רשימת הטלפונים של כולם ויתחיל ליצור קשר. המטרה איננה מציאת משקיע מתוך חוג המכרים הראשון שלכם (למרות שאם במקרה זה קורה לא תתנגדו לכך...). עליכם לפנות לכל אותם אנשים, לחדש את הקשר עם אלו שאיתם לא היה קשר זמן רב ולהציג את הסיטואציה. לומר להם שיש לכם סטארט אפ ואתם מחפשים משקיעים. לשאול אותם האם הם מכירים מישהו, חבר, בן משפחה או מכר שיכול להיות משקיע או שיכול להוביל למשקיע. תתפלאו אבל תוצאות שיחות אלו יפתיעו אתכם ותגלו שכל אחד מאיתנו יכול ליצור 10-20 לידים למשקיעים פוטנציאליים בדרך זו.
  2. חיפוש בכל ערוצי האינטרנט בהם ניתן לאתר משקיעים כמו LinkedIn ואחרים יאפשר לכם לאתר משקיעים פוטנציאליים ולאחר שתיצרו רשימת משקיעים כזו תתחילו לברר כיצד ניתן להגיע אליהם שכן הם חסומים למדי בערוצי התקשורת הרגילים.
  3. אתם יכולים להכנס לעתונים כלכליים כמו דה מרקר גלובס ואחרים ולאתר בהם את אלו שלטעמכם יכולים להיות משקיעים לסטארט אפ שלכם. לאחר שתייצרו רשימת שמות, תתחילו לחפש את הערוצים הנכונים להגיע אליהם.
  4. יש גופים הקרויים מיקרו קרנות המשקיעות בשלב ה – Seed סכומים הנעים בין מאות אלפי ₪ למאות אלפי $. קל למצוא אותן באינטרנט אולם כדי להצליח להגיע אליהן לפגישה עליכם להיות מעט יצירתיים יותר מאשר שליחת מייל הכולל תקציר מנהלים...
  5. להלן לינק לרשימת המשקיעים של אדן שוחט ומי שרוצה יכול להוריד אותה. אמנם קשה מאוד להגיע למשקיעים דרכה ישירות אך היא מהווה נקודת יציאה לא רעה לכמות רבה של משקיעי Seed. רשימת המשקיעים של אדן שוחט.
  6. מצורף לינק לרשימת משקיעים נוספת שמקורה בארה"ב. רשימת משקיעים נוספת.
  7. כל אחד מוזמן להיות יצירתי ולחשוב על דרכים נוספות לאתר את המשקיעים המתאימים לסטארט אפ שלו. אם תהיו שבלוניים תתקשו מאוד לגייס.
 
חשוב שתבינו שלאחר שהחלטתם מי המשקיעים שאליהם אתם פונים אל תשלחו אליהם תוכנית עסקית או תקציר מנהלים במייל ותצפו שיקרה משהו כי לא יקרה כלום. חפשו את הדרך הנכונה ליצור איתם את הקשר הראשוני ואחרי שתצליחו לצוד את ההתעניינות שלהם תעבירו להם תקציר מנהלים או אם הם מבקשים גם תוכנית עסקית.
 
ועוד נקודה אחת, אל תגיעו למשקיעים מוקדם מדי או לא מוכנים (וכשיש לכם רק תוכנית עסקית ביד זה מוקדם מדי...). חבל על זמנכם כיוון שהסיכוי שישקיעו בכם כשאתם לא מוכנים נמוך מאוד ולאחר שתשרפו באופן זה מספר משקיעים ואנרגיה מרובה אתם עלולים להשחק ולהתייאש.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2018
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים