My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

כיצד להכין פגישה עם משקיע

Back
דף הבית >> מאמרים >> כיצד להכין פגישה עם משקיע
כיצד להכין פגישה עם משקיע


סיימתם לפתח את ה – MVP, בניתם תוכנית עסקית טובה, גייסתם את הצוות הנדרש ואתם סבורים שהגיע הזמן לגייס כסף כדי שתוכלו להמשיך ולקדם את הסטארט אפ שלכם. בדרך כלל חושבים לא רע על הפרזנטציה שהולכים להציג, מכינים אותה בצורה הטובה ביותר כך שתהיה מבוססת על אותה תוכנית עסקית שהכנתם ומתאמנים בהצגתה שוב ושוב עד שאתם יודעים לדקלם אותה כמעט בעל פה. לעיתים, אני בוחן מיזמים להשקעה עבור משקיעים איתם אני עובד ופוגש יזמים שמעוניינים שישקיעו בהם. אחרי שאני עובר איתם על הפרזנטציה ודרכה מבין היטב איזו תוכנית עסקית הם בנו אז אני מתחיל לשאול אותם שאלות שעל מנת לתת לי תשובות טובות לשאלות אלו צריך להיות מוכנים. כמעט ואי אפשר לתת תשובות טובות לשאלות או בלי להתכונן. ואכן מילת המפתח היא הכנה, אל תגיעו לפגישה עם משקיע בלי שהתכוננתם אליה בצורה  הטובה ביותר. בהמשך, אני מפרט עבורכם מספר נקודות שרצוי מאוד שתהיו מוכנים אליהן היטב אחרת חבל על זמנכם ועל זמנו של המשקיע ושל אנשיו.

תלמדו מי המשקיע – הדבר הראשון שעליכם ללמוד ולהכיר היטב לקראת פגישה עם המשקיע אינו דווקא תוכנית עסקית  (שכמובן גם היא חשובה) אלא ללמוד ולהכיר את המשקיע לפרטי פרטים. תבנו פרופיל אישי מלא של המשקיע, מי בני משפחתו, כיצד והיכן הוא מבלה, מה הם תחביביו, מה החברות שברשותו ואילו תפקידים הוא ממלא בהן, האם השקיע כבר בעבר ואם כן אז באילו חברות סטארט אפ (אפשר להתקשר אל המנכ"ל של אותן חברות סטארט אפ ולשאול קצת על המשקיע ועל התהליך, הם ישמחו לסייע.

תלמדו את כל החומר היטב – לפני שתגיעו למשקיע אתם צריכים להכיר כל נושא הקשור לסטארט אפ שלכם על בוריו וברמה הגבוהה והעדכנית ביותר. אתם אמורים להכיר כל מילה בתוכנית העסקית שלכם וכל מקור שעליו הסתמכתם כדי לבנות את אותה תוכנית עסקית. אתם צריכים להכיר ברמה טובה מאוד את האקסלים שבאמצעותם בנו את הפרק הפיננסי של התוכנית העסקית ולדעת להבהיר לכולם בדיוק מהיכן נובעים כל המספרים והתוצאות הפיננסיות שאתם מציגים להם. בקיצור הכוונה היא שלא יצליחו להביך אתכם עם שאלה שיש לה תשובה בחומר הכתוב, תוכנית עסקית או כל מקור אחר שהיתה לכם אפשרות לאתר וללמוד אותו.

תקיימו הצגות והתקלות בתרגול – כיוון שכולנו בני אדם וכל אחד מאיתנו חושב מעט אחרת ולכל אחד עלולות לעלות בראש שאלות אחרות, ככל שתתרגלו את הפרזנטציה בפני יותר אנשים כך תתרגלו להתקלות כיוון שלכל אחד תהיינה התקלות שלא חשבנו עליהם ולא הגדרנו אותם כחלק מכתיבת תוכנית עסקית מראש. חשוב מאוד שבמהלך ההתכוננות לפגישה עם המשקיע תנסו לעלות על כמה שיותר התקלות ותדעו כיצד עונים עליהן בזמן אמיתי או שלומדים ועונים לאחר הפגישה. בכל מקרה במהלך ההתכוננות אתם צריכים לתרגל גם את הפרזנטציה וגם את הדרך הנכונה לענות על שאלות והתקלות שלא הכנתם מראש וכיצד אתם חוזרים למהלך השוטף של ההצגה גם אם עלו התקלות וסחבו את המצגת לכיוונים מעט שונים ממה שתכננתם.

התארגנות והכנה מנהלתית – לכל מצגת כזו יש את הנושאים המנהלתיים שבמידה והם לא מאורגנים כהלכה, כל הפרזנטציה יכולה לא להצליח. הנושאים הבאים מחייבים תשומת לב והכנה:
  • לבוש – בהתאם למקובל במדינה בה מבוצעת ההצגה, על פי אופי המשקיע ובהתאם לאופי האישי של היזמים.
  • הגעה ולוח זמנים – יש להגיע למשרד בו מבוצעת הפגישה 20-30 דקות לפני תחילת הפגישה. לא לשכוח להביא בחשבון 10-15 דקות זמן מציאת חנייה והגעה פיסית רגלית למבנה במידה והחנייה איננה בחניון הבניין.
  • הכנת הציוד – יש להגיע לפרזנטציה עם 2 לפטופים/טאבלט כך שבכל מקרה יהיה מכשיר אחד תקין לפחות. יש להביא את 2 סוגי הכבלים המחברים בין המחשב לבין הרשת (VGA & HDMI) כיוון שעל פי מרפי בכל פעם שתביאו כבל מסויים דווקא תצטרכו את השני ולא יהיה אותו במשרד שבו מתבצעת הפרזנטציה. יש לשמור את המצגת על כל אחד מהלפטופים, להביא אותה על דיסק און קי ולשמור אותה באינטרנט למקרה שיש בעיית אבטחה עם התחברות של מחשב חיצוני לרשת.
יזמים שיכינו באופן זה את פגישותיהם עם המשקיעים באופן כזה יגדילו את סיכוייהם לגייס מהם את הכסף הנדרש לצורך קידום הסטארט אפ שלכם והגשמת כל תוכנית עסקית שברצונכם לקדם.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2017
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים