My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

כדאיות ותוכנית עסקית

Back
דף הבית >> מאמרים >> כדאיות ותוכנית עסקית
כדאיות כלכלית ותוכנית עסקית
 
ישנם רעיונות מצוינים אשר היזמים שלהם מחליטים לקדם אותם ומתחילים לעשות זאת. חלקם בונה תוכנית עסקית וחלקם רץ ישר לכיווני הפיתוח הראשוני לפני הכנת תוכנית עסקית. לכל רעיון יש מספר נקודות קריטיות המשפיעות על הכדאיות של המיזם. עש את אותם פרמטרים שבמידה וייעשה תחשיב רציני שיניח את הנחות היסוד האמיתיות יראה כי למיזם יש או אין כדאיות כלכלית. במצב בו זיהינו כי אין כדאיות כלכלית, יש לבחון היטב האם יש דרך כל שהיא בה ניתן בכל זאת להגיע לכדאיות כלכלית ובמידה והמצב אינו כך השיקול שבו מחליטים להפסיק לקדם את המיזם הינו לגיטימי ורצוי.
 
מהי כדאיות כלכלית וכיצד ניתן בכלל להבין עוד לפני שיש תוכנית עסקית או במהלך בנייתה האם ישנה היתכנות כלכלית ראשונית למיזם או לא ?
 
ישנם מספר פרמטרים שבאמצעותם ניתן לבדוק כדאיות ראשונית של סטארט אפ או כל מיזם אחר. מה שחשוב להבין הוא מהם הפרמטרים המרכזיים שישפיעו על הרווחיות של המיזם ולנסות לבצע חישובים כלליים כדי להבין האם אנחנו נמצאים בתחום בו ניתן להרוויח או לא.
 
את תהליך בדיקת ההתכנות הכלכלית הראשונית אפשר לעשות לפני שבונים תוכנית עסקית, תוך כדי תהליך בניית התוכנית העסקית וכמובן שניתן לעשות את החישוב גם אחרי שיש תוכנית עסקית מוכנה. לא צריך לצורך ביצוע בדיקה זו אנשי מקצוע מומחים אלא ניתן לעשות אותה בעצמכם. נביא דוגמא לבחינה מסוג זה:
 
נניח לדוגמא מודל עסקי בדיוני בו התוכנית העסקית של המיזם שלנו מדברת על השכרת שטחי פרסום באתר אינטרנט מסוים. עלינו להבין (וחשוב לזכור כי בשלב זה הבדיקה היא איננה מדויקת אלא כללית והיא בגדר הערכה אלא אם אנו כבר לאחר בניית תוכנית עסקית בה הגדרנו עלויות ומחירים באופן רציני) כמה עולה לנו לתפעל את האתר, כמה אנו משלמים על מכירת השטחים לספקי המשנה, ובסופו של דבר אנו יכולים להעריך גם כמה כסף אנו יכולים לגבות על כל סוג של שטח פרסום.ולכל תקופת זמן שנחליט (או לפי כמות חשיפות במידה והמודל העסקי מדבר על כך). לאחר מכן עלינו לנסות לראות מהי התפוסה המרבית של אתר האינטרנט שלנו בתקופת זמן מוגדרת כמו יום, שבוע או חודש ולהכפיל את התפושה המרבית בהכנסה הפוטנציאלית שהגדרנו לכל יחידה לתקופת זמן. באמצעות תחשיב זה אנו מגדירים את ההכנסה הפוטנציאלית המרבית שניתן להגיע אליה על פי הערכתנו באמצעות כמות לקוחות מסוימת וכמות גולשים שהגדרנו. בסופו של התהליך אנו מתחילים לשחק עם אחוזי התפושה עד שנגיע לאחוז המינימלי שיאפשר לנו לכסות את ההוצאות ולהרוויח מעט.
 
במידה והגענו לתוצאה הגיונית המאפשרת לנו להרוויח מספיק באמצעות המוצר או השירות שהתוכנית העסקית שלנו מגדירה, ניתן לומר כי יש כדאיות כלכלית ראשונית למיזם. במידה ואנו לא מצליחים להגיע לסכומים שיתכנסו לכדי רווחיות, אנו יכולים לומר כי יתכן שאין כדאיות כלכלית למיזם שלנו.
 
במידה ויש כדאיות כלכלית ברור שעלינו להמשיך ולהתקדם עם המיזם ובמידה ועדיין לא בנינו תוכנית עסקית לבנות אותה ואחר כך כמובן גם להתקדם לאורה. במידה וכבר בנינו תוכנית עסקית ברור שבמהלך בנייתה של התוכנית העסקית בוצעה אותה בדיקה והתוכנית הפיננסית של התוכנית העסקית הינה בעצמה בדיקת כדאיות מקיפה ורצינית בהרבה מאשר בדיקה ראשונית כזו.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2013

 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים