My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

יתרונות תחרותיים בסטארט אפ

Back
דף הבית >> מאמרים >> יתרונות תחרותיים בסטארט אפ
יתרונות תחרותיים בסטארט אפ

לעיתים קרובות יזמים מאוהבים ברעיון שלהם, וכשמישהו מאוהב הראייה שלו סלקטיבית והוא עיוור לצדדים החלשים של ההמצאה שלו...חלק גדול מהיזמים הוגים רעיון בתחומים בהם הם אינם מומחים ולעיתים הם אפילו לא מכירים את התחום ולו במעט. כשיזם כזה נתקל בתחום הזה במקרה, עולה לו בראש רעיון כיצד לשפר שם משהו או אפילו להמציא משהו חדש שלא ברור לו כיצד עד עכשיו הוא לא קיים. כיוון הוא לא מכיר מספיק את התחום הוא לא יודע באמת מה יש כבר ומה אין ומדוע ולצערי בחלק גדול מהמקרים הוא גם לא בודק וכשהוא כבר בודק הוא עוצם חצי עיין ואת מה שהוא מוצא הוא מבטל מסיבה כזו או אחרת. יזם כזה יבנה לעצמו תוכנית עסקית מלאה, יפתח את המוצר או השרות, ישקיע במיזם שלו זמן וכסף וכל זאת כשסביבו קיימים פתרונות מוצלחים יותר או פחות לאותו צורך שכבר מצויים בשוק ונותנים את המענה לאותה בעיה.

אם כך נשאלת השאלה מה מייחד את הפתרון שלנו מהפתרונות המתחרים הקיימים בשוק ? מתי נדע האם יש הצדקה למוצר שלנו או שאולי עלינו לזנוח את הרעיון ולחפש משהו חדש לפתח ?

כשעולה במוחו של היזם רעיון הדבר הראשון שהוא צריך לעשות זה להתיישב ולעשות מחקר. רצוי שהמחקר שייעשה כבר בשלב מוקדם כל כך יהיה מעמיק ורציני ויכלול את כל מה שניתן באמצעים האישיים שיש לאותו יזם. ואם צריך, שישב שבוע שלם על Google ושאר אתרי האינטרנט הרלוונטיים ויחקור עד שיכיר היטב את מה שקורה בשוק הזה. יזמים רבים משאירים את המחקר ובדיקת השוק לשלב בניית תוכנית עסקית מקצועית ולצערי זה שלב מאוחר מדי לכך.

לאחר שהסתיים המחקר הראשוני, ישב היזם ויכין את רשימת המוצרים או השירותים המתחרים למוצר שעלה במוחו. יעשה השוואה אמיתית וכנה בין תכונות ואופי המוצרים המתחרים לבין המוצר שהוא רוצה לפתח ויכתוב לעצמו מהם היתרונות ומהם החסרונות של המוצר שלו לעומת המתחרים. נוסף על כך חשוב שיבין מהם המוצרים המובילים ומה המוצרים הפחות מובילים כדי שיוכל לנתח מה גורם להם להיות מובילים על פני מתחריהם.

היתרונות התחרותיים שלך

לאחר שיש ליזם רשימת מתחרים מוגדרת עם היתרונות והחסרונות של המוצר שלו לעומת כל אחד מהם הוא יכול להתחיל להגדיר בין רשימת היתרונות מהם היתרונות המשמעותיים שיוכלו לעשות את ההבדל ושיגרמו ללקוחות לרכוש את המוצר שלו על פני המוצרים המתחרים למרות שהם מצויים כבר בשוק ויש להם מוניטין ופרסום מוקדם. יתרונות אלו הינם היתרונות התחרותיים של המוצר שלך. במידה ואתה היזם לא מוצא יתרונות כאלו, יש סיכוי גבוה מאוד שלא תצליח למכור את המוצר שלך בשוק ולא תצליח להתמודד עם המתחרים שלך.

על סמך היתרונות והחסרונות שלך בין השאר תיקבע גם תוכנית הפיתוח שאמורה להתמודד עם חלק מהחסרונות וליצור יתרונות וגם תוכנית עסקית שלאורה תתחיל להתקדם ושאמורה להביא בחשבון באופן משמעותי גם את החסרונות שלך ולמצוא את הדרך הנכונה להביא לידי ביטוי מרבי את היתרונות התחרותיים שלך.
לסיכום, אנא לפני שאתם מתחילים לרוץ ולפתח ולהשקיע זמן, מאמץ וכסף ברעיון או בהמצאה שלכם תבדקו היטב את השוק ותבינו לעומק האם יש לכם יתרונות תחרותיים על פני המתחרים הקיים או לא ותנהגו בהתאם לתוצאות.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2017
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים