My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

יצירת ערך לסטארט אפ

Back
דף הבית >> מאמרים >> יצירת ערך לסטארט אפ
פרדוקס הגיוס של יזמי סטארט אפ - איך ליצור ערך לסטארט אפ שלך

אנחנו הישראלים רוצים הכל עכשיו, מיד ואם אפשר גם הרבה...כך אנחנו מתנהגים גם עם הסטארט אפ שלנו. חלק גדול מהיזמים חושב שהדבר הראשון שהוא צריך לעשות זה להתחיל לפתח משהו ולרוץ לגייס כסף. המטרה הראשונית של היזמים בדרך כלל היא גיוס ההון הראשוני ואחריו סיבוב הגיוס הבא. אנחנו מתנהלים סביב גיוס ההון ורצוי שיהיה מהר ככל שניתן. אכן אנחנו צריכים לגייס כסף כיוון שללא מימון לא נוכל להתקדם מעבר לשלבי ההתחלה אולם האם זו המטרה ? האם הריצה לגיוס ההון היא הדבר שאותו אנחנו אמורים לדחוף ? אני רוצה להציע ליזמים משהו מעט שונה מטרה מעט שונה שבסופו של דבר תביא גם את הכסף אבל היא תביא כנראה יותר כסף, נכון יותר וכנראה שגם מהר יותר. והכי חשוב היא תביא את הסטארט אפ שלכם למקומות טובים יותר...

לפני מספר שנים שוחחתי עם משקיע אמריקאי שאמר לי משפט נכון מאוד, אתם הישראלים עושים שגיאה גדולה בכל הקשור לתחילת הדרך. אתם חושבים על הכסף שתגייסו לסטארט אפ לכם במקום לחשוב על יצירת ערך למיזם.

אני מציע לכם כיזמים לחשוב ולפעול בעיקר לכיוונים שיוסיפו ערך למיזם שלכם וכשתצליחו בכך הכסף יגיע.

נשאלת השאלה מה זה ליצור ערך למיזם ?

הערך נוצר ברגע שתקדמו את המיזם שלכם בכל החזיתות. יש מספר כיוונים שבהם אנו יכולים ליצור את הערך ואמנה אותם לא לפי סדר החשיבות שכן בכל מיזם כל תחום יכול לקבל רמת חשיבות אחרת...

למידה מעמיקה והבנת כל התחומים הקשורים למיזם שלכם ברמה הגבוהה ביותר האפשרית כולל כל מה שקשור לשוק בו אתם אמורים לפעול, לשיטות השיווק הרלוונטיות, הכרה מוחלט של המתחרים והתחרות היתרונות והחסרונות שלהם,  הכרת הטכנולוגיה הקשורה אליכם גם אם אתם לא אנשים טכנולוגיים והבנה מאה של כל היישומים האפשריים של המיזם והמודלים העסקיים...

יצירת צוות חזק שיכול להוביל את המיזם למקומות רחוקים. לא מספיק לגייס את אנשי הצוות הנכונים אלא יש צורך גם לבנו יחד איתם את התפקידים שלהם, לאמן אותם בתחומים הרלוונטים, לחבר אותם למיזם מבחינה רגשית, מקצועית ותפעולית ולהפוך את קבוצת האנשים המרכיבים אתכם לצוות מקצועי מיומן ובעל יכולות טובות. יש חשיבות גבוהה גם ליצור בתוך הצוות את היכולת לפעולה עצמאית ללא מנטורים או מלווים עסקיים. כחלק מתהליך זה על היזם להכיר את עצמו היטב, להבין מהו התפקיד המתאים לו, להכשיר את עצמו בצורה הטובה ביותר שהוא יכול לתפקיד ולהיות כנה ואמיץ אם נכון לפנות את קום המנכ"ל למישהו אחר בצוות שמתאים לכך יותר מהיזם.

בניית מוצר ראשוני גם אם אין לכם כסף. תמצאו את הדרך לעשות זאת בדרכים יצירתיות, באמצעות כסף קטן מאוד, בחו"ל ובכל דרך שהיא. ברגע שתצליחו ליצור משהו ולגרום למישהו לצרוך את המוצר או השירות שלכם גם אם הוא לא ישלם עבור זאת הצלחתם ליצור ערך אמיתי לרעיון שלכם ולהפוך אותו למשהו מוחשי ומציאותי ולא רק לאנרגיה של רעיון ומוטיבציה...

יש עוד דרכים לא מעטות ליצור ערך למיזם שלכם ולהפוך אותו מרעיון למיזם, ממיזם מתחיל למיזם מתקדם יותר. תהליך יצירת הערך צריך להמשך לאורך כל חיי בסטארט אפ שלכם ולא רק בתחילת הדרך. כמובן שברגע שתחשבו כך הל תהליך העבודה שלכם והפעילויות שלכם יושפעו מכך...

מי שינקוט בגישה הזו, יגדיל את סיכויי ההצלחה של המיזם שלו באופן משמעותי.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2017
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים