My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

יזמים, יזמות ומחסור בתקציב

Back
דף הבית >> מאמרים >> יזמים, יזמות ומחסור בתקציב
יזמים, יזמות ומחסור בתקציב

כל סטארט אפ סובל ממחסור במוזמנים. וכל יזם מתמודד עם הקושי בהקמת המיזם שלו בלי תקציב מספק. למרות זאת יש מיזמים שמצליחים להתרומם ולהתפתח למרות הקושי  הכספי ומהצד השני יש יזמים שלא מצליחים להתקדם כמעט למרות שתנאי המיזם והסביבה שלו דומים לכל הסטארט אפים המצויים בתחילת דרכם. מדוע ישנם מיזמים שמצליחים להתקדם עם תקציב חלקי ומדוע ישנם כאלו שלא מצליחים ונתקעים...

אחת התכונות החשובות הנדרשת מיזם טוב היא היכולת להזיז דברים גם אם באופן הגיוני הם לא אמורים להתקדם. כלומר, יזם טוב יוכל לגרום לדברים לקרות גם כשחסר לו כסף וגם בתנאים לא כל כך מוצלחים. נביא מספר דוגמאות שימחישו את הנושא:

ישנם יזמים שיאמרו כי העלויות של פיתוח אתר אינטרנט או אפליקציה גבוהות מדי וכיוון שעדיין לא גייסו כסף אין ביכולתם לבנות את האתר. יזמים אלו ינסו לגייס כסף בשלב מוקדם מדי לפני שיש להם משהו מוחשי מוכן וסביר להניח שלא יצליחו לגייס והמיזם יתקע ויעצור. מאידך, יזמים אחרים שיראו כי אין להם מספיק כסף לבנות את האתר או האפליקציה, יהפכו את העולם כדי למצוא פתרון לכך. יזמים אלו יעברו את כל חברות הפיתוח ויפגשו איתן במטרה לשכנע אח מהן לפתח את האתר תמורת אחוזים מהמיזם. אם לא יצליחו ינסו למצוא מפתחים בעולם שיוכלו לפתח את האתר בסכומים נמוכים בהרבה מהסכום שעולה לעשות זאת בארץ. יזמים אחרי ישכנעו אנשי פיתוח פרילנסרים שיצטרפו למיזם ויפתחו את האתר בזמנם החופשי...אותם תנאי פתיחה ובכל זאת יש יזמים שיתקדמו ויש כאלו שיעצרו ויבלמו...

דוגמא נוספת שממחישה את הדרך שבה ינקוט יזם שיודע כיצד להתמודד עם המחסור התקציבי היא איסוף ספקים או לקוחות או שניהם לפני השקת האתר או האפליקציה. אחת הבעיות המרכזיות בהן נתקל כל יזם ברגע השקת האתר או האפליקציה היא המחסור בתקציב לשיווק. כיוון שבמקרים רבים השקת הפיילוט מתרחשת לפני גיוס ראשוני, אין תקציב שיווק כלל או שיש תקציב נמוך שמאפשר מספר פעילויות בסיסיות ולא מאפשר ביצוע תוכנית שיווק מלאה ואפילו לא חלקית. לכן, יזם שיודע לדחוף נכון את המיזם יגייס כבר בשלב הפיתוח את הספקים שלו או לקוחות שיצטרפו לרשימת המתנה כך שביום שבו ישיק את האתר תהיה בו פעילות מיידית ולכן גם היכולת להביא משתמשים חדשים או להציג את האתר עם הפעילות שכבר מתקיימת בו תהיה טובה יותר.

לסיכום, כולנו פועלים בסביבה של מחסור פיננסי. יש יזמים שיודעים כיצד להזיז את המיזם למרות החוסר ויש כאלו שלא. בסופו של דבר, מה שאתם צריכים לעשות זה לזכור שאסור לכם לעצור את התקדמות המיזם לרגע. לכן גם כשחסר כסף ונראה שאי אפשר להתקדם, עליכם להמשיך ולחפש את הפתרונות האפשריים שיוכלו לאפשר לכם להמשיך ולהניע את המיזם קדימה אולי לאט יותר מהרצוי, אולי ברמה לא כמו זו שהיתה אם היה לכם מספיק כסף אבל תתקדמו ותגדילו את הסיכויים שלכם ושל המיזם שלכם להצליח.

 
 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2017
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים