My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

טיפים להצגה למשקיעים

Back
דף הבית >> מאמרים >> טיפים להצגה למשקיעים
טיפים להצגה למשקיעים

אתמול, במסגרת בדיקת מיזמים עבור משקיעים הוצג בפנינו מיזם שמחפש השקעה. המשקיעים אינם אנשי הייטק (נדל"ניסטים) אולם בעלי נסיון רב בהשקעות ובעלי הבנה עסקית עמוקה מאוד. היזמים הציגו את המיזם בצורה יפה ונכונה וסה"כ עשו רושם שגם הביאו אותו לשלב מתקדם, יחסית לאמצעים שהושקעו בו כולל מערכת שכבר נמצאת בתוך הענן, עם לקוחות משלמים ומספר התחלות של פיילוט אצל מספר לקוחות רציניים נוספים. נבנתה והוצגה בפנינו תוכנית עסקית טובה וריאלית המייצגת נכון את הכיוונים שאליהם כדאי להתקדם תוך לקיחת הנחות יסוד ריאליות ונכונות.

די מהר היה ברור לנו שלא נשקיע במיזם למרות שיתכן שאנחנו מחמיצים כאן הזדמנות. המיזם הינו מיזם תוכנה המיועדת לחברות בתחום מסוים, גודל שוק גדול מאוד אולם התחרותיות בשוק גבוהה יחסית. למיזם יתרונות תחרותיים על פני המתחרים הקיימים אולם אין (לפחות לא הוצגו בפנינו) חסמי כניסה משמעותיים ולכן כל אחד מהמתחרים הקיימים שלחלקם כבר יש לקוחות רבים ונתח שוק בעל משמעות יוכל די מהר להבין את המשמעות של אותם יתרונות תחרותיים ובאמצעות מספר מתכנתים יוכל בתוך מספר חודשי עבודה לפתח את אותם פיצ'רים ולהתגבר על היתרונות התחרותיים הללו.

סיכמנו עם אותם יזמים כי נראה לנו שהם הולכים בכיוונים הנכונים, הסברנו להם מדוע אנחנו לא משקיעים בהם בשלב זה והזמנו אותם להגיע שוב בעוד חצי שנה או שנה כשיהיו הרבה יותר קדימה ואולי אז נראה שיש הצדקה מבחינתנו להשקיע.

מה אני ממליץ לכם כיזמים בעקבות אותה הצגה:
  1. תבחנו היטב את חסמי הכניסה האפשריים. אם יש לכם חסמי כניסה טכנולוגיים (פיתוח טכנולוגי שקשה מאוד לפצח אותו או פטנט חזק...) שלמתחרים יהיה קשה לפתח, תבליטו אותם היטב בתוכנית העסקית ובפרזנטציה. חסמי כניסה מסוג זה אהובים מאוד על ידי משקיעים ובצדק.
  2. אם אין לכם חסם כניסה טכנולוגי מהסוג הקודם תבחנו היטב האם יש לכם יידע טכנולוגי ייחודי שקשה למתחרים לשים עליו את היד, ידע מסוג זה מהווה אף הוא חסם כניסה. חשוב להבין שלראשוניות יש חשיבות גם בגלל הראשוניות אבל גם בגלל הידע שאתם אוספים תוך כדי שלבי הפעילות השונים עם הלקוחות והמשתמשים. ידע ייחודי זה יכול בהחלט להיות חסם כניסה המאפשר לכם יתרון של חצי שנה עד שנה ואולי אף יותר על פני המתחרים. כמובן שאם זהו חסם הכניסה שלכם עליכם להבליט גם אותו בתוכנית העסקית ובמצגת שלכם בפני המשקיעים.
  3. הצגת היזמים ושאר אנשי המפתח - אחת הטעויות שעושים יזמים היא הצגה מחפפת שלהם בתחילת הפגישה וכניסה להצגה מסודרת ורצינית של אנשי המפתח במיזם רק לקראת סוף המצגת. לטעמי ואני יודע שכל המשקיעים מעוניינים בכך, השקף הראשון במצגת צריך להיות שקף אנשי המפתח. כל משקיע שמתחיל לבחון מיזם כל שהוא רוצה לדעת לפני הכל מי היזמים, מי עוד נמצא במיזם ולהבין שהאנשים במיזם הזה שווים שישקיעו בהם. רק אחר כך הוא מתחיל להתעניין ברעיון ובמיזם עצמו. חשוב כמובן לזכור שהצגת אנשי המפתח צריכה להיות אטרקטיבית מאוד גם בתוכנית העסקית שלכם.
  4. אוטומציה - כל מיזם אינטרנטי ולא משנה מה הוא, נדרש להיות אוטומטי ככל שאפשר. אתם כיזמים, רוצים לבנות את התוכנית העסקית שלכם כך שתביא את המיזם (ולא משנה אם זו תוכנה, שירות ענן כל שהוא, אפליקציה...) למצב של אוטומציה מוחלטת כלומר, שלא יהיה צורך לבצע אינטגרציה לכל מיני לקוחות או קסטומיזציה ללקוחת מסוימים. גם אם בשלבים הראשונים אתם מבצעים התאמות או אינטגרציה ללקוחות הראשונים חשוב שתדגישו שהמערכת הסופית תהיה אוטומטית לחלוטין ותפעל באמצעות הטכנולוגיות החדשות ביותר הקיימות היום בשוק. חשוב גם לזהות מהן טכנולוגיות האוטומציה הקיימות כיום ועומדות בפני פריצה ולהדגיש שאלו תהיינה הטכנולוגיות שאליהן אתם מביאים את המיזם.
כמובן שישנם עוד טיפים שאפשר לומר ועליהם נרחיב במאמרים אחרים...

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2017
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים