My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> חשיבות מומחה תוכן בצוות הסטארט אפ
חשיבותו של מומחה תוכן בצוות הקמת הסטארט אפ

היום קיימנו פגישה עם אחד מהמומחים המובילים בתחום המלונאות בישראל ובעולם. סטארט אפ שאני מלווה ובונה עבורו תוכנית עסקית, מפתח מוצרים חדשניים במספר תחומים בהם תחום המלונאות. עד כה חשבנו על התהליך העסקי ופיתחנו תוכנית עסקית לתחומים הנוספים בהם אנו מבינים היטב והמומחיות של היזמים ושלי נותנת מענה מצויין לידע ולנסיון הנדרשים. את המשך פיתוח התוכנית העסקית עצרתי עד שנמצא מומחה מתחום המלונאות, נצרף אותו לצוות ונשמע את חוות דעתו על המוצרים, על התהליכים ועל התוכנית העסקית המתאימה למוצרים אלו כפי שאנו רואים ומבינים אותה.

יש משהו מרתק במהלך פגישה עם איש מקצוע מומחה בעל נסיון של עשרות שנים שנמצא בלב התעשייה בה תחום מומחיותו. לאחר שמציגים בפניו את הסטארט אפ ואת התוכנית העסקית שמתחילה להתגבש הוא נשאל סדרת שאלות ומתבקש לחוות את דעתו ולהעיר את ההערות המקצועיות וכמובן גם האישיות שיש לו על המיזם, המוצרים והתוכנית העסקית.
כיוון שמומחה זה בא מתחום המלונאות והיתה חשיבות קריטית להבין את תהליכי הרכש, ניהול המלאי ותהליכי קבלת החלטות ברשתות בתי מלון מובילות בעולם קיבלנו בתחילת דבריו מעין הרצאת מבוא קצרה המסבירה היטב את התהליך הלוגיסטי של רכישת מוצרים מתכלים ויומיומיים, תהליכי האחסון והשינוע שלהם וכמובן הסבר על ההיבטים התפעוליים היומיומיים של אותם מוצרים. כבר בסוף שלב המבוא של דברי המומחה היה ברור לנו כי עלינו לשנות באופן משמעותי את התוכנית העסקית שהתחלנו ליצור עבור בתי המלון וממה שהמשיך ואמר היה נראה כי גם המוצרים יצטרכו לעבור שינוי משמעותי.

התבררה לנו המשמעות הפיננסית והתפעולית של רכישת המוצרים בהם אנו עוסקים על ידי בית המלון, הבנו את ההשלכות התפעוליות של המוצרים ותכונותיהם על עובדי המלון ועל יעילותם והיה ברור לנו כי התוכנית העסקית צריכה להביא בחשבון את הפרמטרים הללו שלא היינו מודעים לקיומם עד השיחה הזו כיוון שללא הורדת עלויות לבי המלון לא היו רוכשים את המוצרים שלנו.  

גם התהליך השיווקי הוגדר היטב ובאופן ברור בעקבות השיחה כיוון שהיה ברור לנו לאחר מכן כיצד לבנות את התוכנית העסקית כך שתוביל בצורה טובה ליכולת מכירה של המוצרים לרשתות הרלוונטיות. כיוון שהיה ברור לנו מי מקבל את ההחלטות ומהם השיקולים שיובילו אותו לקבלת החלטה חיובית ידענו לבנות את תהליך השיווק והמכירה כך שיתאימו לתוכנית עסקית כוללת שתאפשר הצלחה בתחום זה.

המודל העסקי שונה באופן מובהק לאחר שהבנו כי מי שיקבל את ההחלטה לא יהיה הלקוח שלנו וכי הלקוחות שלנו הינם ספקים מסוימים של הרשת שיספקו את המוצרים שלנו כחלק מהמוצרים שלהם וזאת לאחר שרשת בתי המלון תודיע להם כי זהו רצונה. כלומר, ההחלטה על הרכישה תהיה של הרשת אולם הלקוח שלנו שימכור ויספק את המוצרים לבתי המלון יהיה ספק אחר של הרשת שירכוש את המוצרים שלנו בהנחיית הרשת וישלב אותם כחלק מהמוצרים שלו. את המודל העסקי הזה שמהווה חלק מרכזי בתוכנית העסקית ניתן היה לבנות רק בעזרת מומחה התוכן שאיתו נפגשנו.

גם את התוכנית הפיננסית המהווה את אחד הפרקים המרכזיים בכל תוכנית עסקית ניתן היה לבנות רק לאחר השיחה עם המומחה שכן הכמויות, מחירי המוצרים הקיימים, תהליכי הלוגיסטיקה, תהליך השיווק והמכירה שלכולם השפעה מהותית על התוכנית העסקית התקבלו ממנו ולהשיג אותם בלעדיו או ללא מומחה אחר מהתחום כנראה שלא היתה אפשרות.
לסיכום, ברור לכל כי לצורך בניית תוכנית עסקית טובה, נכונה וריאלית אנו מוכרחים להתייעץ עם מומחה תוכן בעל נסיון רב בתחומו העוסק בתחום באופן פעיל גם בעת מתן הייעוץ.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2017
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים