My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> חסמי כניסה של יזמים
חסמי כניסה של יזמים בתחילת דרכם
 
יזמים רבים חושבים על רעיון ומתחילים לקדם אותו בלי לתת לעצמם דין וחשבון האם יש משהו בעייתי ברעיון שלהם. מצופה מכל יזם שלפני שהוא רץ ומשקיע אנרגיה, זמן וכסף בקידום הרעיוןן שלו, בונה תוכנית עסקית ומפתח את המוצר שיבדוק האם יש חסמי כניסה אשר עלולים לגרום לו לא להצליח וכדאי מאוד לבחון אותם לפני שמתחילים לרוץ קדימה ולהבין האם אלו חסמים שניתן להתגבר עליהם באמצעים סבירים והגיוניים או שאלו מכשולים שכדי להסיר אותם היזם ייאלץ להשקיע כסף או זמן רב מאוד וחשוב לזכור כי כסף וזמן הינם שני משאבים מרכזיים שאינם מצויים בכיסם של רוב היזמים בתחילת דרכם.
 
מהם חסמי כניסה של יזמים שעלולים לגרום למיזם שלהם לא להצליח ובמידה ונתקלים בהם בתחילת הדרך אין צורך לבנות תוכנית עסקית מסובכת כדי להבין שחסמים אלו לא יאפשרו ליזם להצליח ? אביא מספר דוגמאות מרכזיות לחסמי כניסה מסוג זה.
 
הנושא הראשון שהייתי בוחן הוא האם יש בשוק מוצרים דומים אשר נותנים מענה סביר לבעיה שאותה המוצר של היזם פותר. אם יש בשוק מספר לא קטן של פתרונות, גם אם הם מעט פחות מושלמים לא הייתי ממליץ ליזם בתחילת דרכו להיכנס לשוק רווי שמחייב השקעת סכומים רבים בשיווק ובפרסום רק כדי להיכנס לשוק ולנסות להתגבר על מתחרים חזקים המצויים בו ושולטים בו. תוכנית עסקית שתידרש לתת מענה למצב שוק כזה תחייב השקעות מרובות מדי שכנראה גדולות על יכולותיו של יזם פרטי שאיננו חברה רצינית ומובילה בתחום ומצוי בשלב הרעיון בתחילת הדרך.
 
הנושא השני שהייתי בוחן הינו הנושא הטכנולוגי. במידה שיש צורך לפתח טכנולוגיה חדשה וליזם אין את הידע או היכולות לדעת כיצד עושים זאת, הנעלמים גדולים מדי הן מבחינת היכולת לפתח את אותה טכנולוגיה והן מבחינת העלויות ומשך הזמן שיידרש כדי לפתח אותה ובניית תוכנית עסקית הגיונית למיזם שכזה תהיה כמעט בלתי אפשרית. חברה כמו מייקרוסופט יכולה להרשות לעצמה להשקיע 100 מיליון $ בפיתוח טכנולוגיה מבחינתם זו יכולה להוות תוכנית עסקית הגיונית. אולם יזם שיתחיל הדרך וידע שעלויות פיתוח הטכנולוגיה הינן עשרות מיליוני דולרים או יותר, לא יצליח להציג תוכנית עסקית שתאפשר לו לשכנע משקיעים להשקיע בו אלא אם הוא המומחה האולטימטיבי לאותה טכנולוגיה...
 
הנושא הבא שעלול להוות חסם כניסה משמעותי הינו הנושא המשפטי. ישנם רעיונות שכדי להצליח למכור אותם או לשווק אותם תידרש חקיקה נרחבת בכל מדינה בעולם בנפרד. מיזמים מסוג זה עלולים להמשך שנים רבות וההגעה לשוק תחייב השקעה של כספים רבים מעבר לפיתוח המוצר עצמו בתהליכי חקיקה, שתדלנות ובתהליכים משפטיים. כיוון שליזמים פרטיים בתחילת דרכם אין את העוצמות הנדרשות כדי לחוקק חוקים ולהשפיע על המערכת הפוליטית במדינות השונות מומלץ ליזמים שהרעיון שלהם נמצא בשדה הזה למצוא רעיון אחר שלא מחייב תהליכי חקיקה ושיוכלו לבנות ולהוציא לפועל תוכנית עסקית שתאפשר להם למכור את המוצרים או השרותים שלהם גם בלי להשפיע על מערכות גדולות, מסורבלות ומושחתות כל כך.
 
בבואכם להיכנס לתהליך פיתוח של מיזם ולבניית תוכנית עסקית אפילו ראשונית בתחילת דרככם כיזמים תבחנו היטב את הנושאים הללו ונושאים אחרים אשר עלולים להיות חסמי כניסה משמעותיים לשוק ורק אחרי שהבנתם אותם תחליטו האם להיכנס לתהליך פיתוח המיזם או לא.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2018
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים