My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

חדשנות וסטארט אפ

Back
דף הבית >> מאמרים >> חדשנות וסטארט אפ
חדשנות וסטארט אפ

כשעולה במוחכם רעיון ואתם חושבים שהוא רעיון ששווה לקדם אותו ולהפוך אותו לסטארט אפ השאלה הראשונה הנשאלת איך מתחילים ? מה עושים ? יש הבדל מהותי בין רעיון חדשני ומבריק לבין הצלחה עסקית בסטארט אפ. חלק גדול מהיזמים עושה את השגיאה הבסיסית ורץ עם הרעיון שלו קדימה ומפתח את המוצר או השירות בלי לתכנן, בלי לחשוב, בלי לבנות תוכנית עסקית. ברוב המקרים הללו (ועל פי הסטטיסטיקה המקובלת מדובר על 90%-95% כשלון) המיזם לא מצליח ונכשל עוד לפני שהחל באמת, לפני שגייסו כסף ולפני שהחלו בהקמת הסטארט אפ בפועל.

אם כך מהי הדרך הנכונה לפתח את הרעיון שלכם ולהפוך אותו לסטארט אפ מצליח ?

אין נוסחת פלאים אבל יש דרך שרצוי מאוד לעבור אותה אחרת הסיכויים שלכם להצליח יהיו נמוכים מאוד. בעיקרון אתם צריכים להתחיל את החשיבה היצירתית הראשונה מחוץ לקופסא, בלי שום מעצורים או מגבלות, לתת חופש לפנטזיה שלכם להשתולל. אחרי כן חשוב מאוד להיכנס לתהליך עבודה מוגדר, מקצועי ומסודר (אפילו אולי קצת מרובע...) ולנוע על ציר של עבודה על פי מתודולוגיה מוגדרת ומסודרת מאוד. כשעולה בעיה שצריכה פיתרון שלא מצליחים לפתור בדרכי חשיבה רגילות או באבני דרך מסוימות לאורך התהליך מדי פעם, חשוב לזוז לרגע מהציר המאורגן ולחשוב מחוץ לקופסא, לחשוב חדשני ולחשוב אחרת. אחרי שחשבתם אחרת ומצאתם את הפיתרון תחזרו לנתיב המאורגן והמתודולוגי כיוון שרק באופן כזה אפשר לקחת את הרעיון שנוצר מחוץ לקופסא בפנטזיה ולהפוך אותו לרעיון עסקי מאורגן ומסודר שיאפשר בניית תוכנית עסקית וסטארט אפ עם סיכויים להצלחה.

ומהו הנתיב המתודולוגי המאורגן ? ואני לא מתכוון לתהליך המלא של הכנת תוכנית עסקית, גיוס צוות, רישום פטנטים במידה ויש, בניית פרזנטציה...אלא מתכוון לתהליך של פיתוח עסקי המתקיים במתודולוגיה מוגדרת ובסדר מופתי. תחילתו כפי שכבר אמרנו תהיה בחשיבה פתוחה שלא כפופה למגבלות וכללים אלא לפנטזיה שלנו ואחר כך נקיים תהליך מסודר שיכלול את בחינת המוצר והלקוחות ואחר כך הבנה מעמיקה ולמידה אמיתית של השוק בו הסטארט אפ שלנו אמור לפעול ורק אחרי שהבנו את השוק לעומקו אנחנו פונים לבחון את התהליכים האסטרטגיים, את תהליכי השיווק הנכונים ובסוף אנו גם בשלים לבנות את המודלים העסקיים של הרעיון שלנו כשלאחר מכן נוכל להיות מוכנים לבנות תוכנית עסקית ולעבוד על פיה.

הנקודות שבדרך כלל אנחנו צריכים לעצור לרגע ולהכנס שוב לחשיבה יצירתית מאוד ומחוץ לקופסא הינן כשאנו מזהים בעיה ומתקשים לפתור אותה, או כשאנו מחפשים יתרונות תחרותיים אמיתיים ומתקשים למצוא וכמובן יותר מכל בעת שאנו מגדירים את המודלים העסקיים שכן בחלק מהמקרים המודלים העסקיים ברורים לגמרי החל מהרגע הראשון שבו אתם חושבים על הרעיון אולם בחלק גדול מהמקרים תגלו שהמודלים העסקיים שחשבתם עליהם בתחילת הדרך אינם רלוונטיים ואילו במשך הזמן ובעקבות תהליכי החשיבה על התהליכים העסקיים והשיווקיים יעלו ויפותחו על ידיכם מודלים עסקיים חדשים שבדרך כלל יהיו טובים יותר ונכונים יותר לסטארט אפ שלכם.

לסיכום יש חשיבות רבה בעת הקמת סטארט אפ ובמהלך בניית תוכנית עסקית עבורו לנוע בתוך מסגרת מאורגנת ומקצועית של תהליך חשיבה עסקית ובניית סטארט אפ כשמדי פעם יוצאים מהתהליך, מקיימים חשיבה יצירתית, מחוץ לקופסא וחוזרים חזרה לתהליך הקמת הסטארט אפ המבוצע על פי תוכנית עסקית שבניתם.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2017
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים