My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

הקמת חברת סטארט אפ לא ממומנת באמצעות הון חוזר

Back
דף הבית >> מאמרים >> הקמת חברת סטארט אפ לא ממומנת באמצעות הון חוזר
הקמת חברת סטארט אפ לא ממומנת באמצעות הון חוזר

יש יזמים אשר מביאים בחשבון שאת העלות הראשונית יגייסו ממשקיעים ולאחר מכן כשתהיה להם ביד מערכת שאותה הם יכולים לשווק הם לא יצטרכו לגייס יותר כסף ויממנו את הפעילות באמצעות ההכנסות והרווחים שייווצרו להם מהמכירות של המוצר. הם בונים תוכנית עסקית המביאה בחשבון הנחות אלו ומעריכים כי יגיעו לנקודת האיזון בתוך חצי שנה עד שנה מתחילת המכירות וכך יוכלו לגדול בלי לגייס כסף נוסף ובלי לאבד אחוזים יקרים מהחברה...אני פותח את עיניהם ומבהיר להם כי ממעט המכירות שיבצעו בתחילת הדרך לא יהיו רווחים וכי תהליך יצירת ההכנסות הוא תהליך שלוקח זמן וכי עד שמגיעים לרווחיות צריך להשקיע לא מעט כסף בשיווק ובהמשך פיתוח ובניהול וזה לא יכול לקרות בשלבים הראשונים מההון החוזר. אני מבהיר להם שלבסס תוכנית עסקית על תהליך של מימון באמצעות ההכנסות ולא באמצעות משקיעים יכול להתאים יותר לעסק קטן אולם לא לחברת סטארט אפ שמתכוונת וצריכה לצמוח בקצב הגיוני ובתוך מספר שנים להיות בחו"ל ולייצר גם שם מכירות.
 
בדרך כלל הם שואלים אותי מדוע תוכנית עסקית כזו לא מתאימה לסטארט אפ ומה יש להוציא אם סיימנו לפתח ואנחנו עוסקים רק במכירה ומקבלים תשלום תמורת המכירות ? המחשבה של חלק מהיזמים היא שרוב הפיתוח הסתיים בשלב הראשון ושאחר כך מוכרים ומרוויחים.
 
חשוב להבין כי פיתוח הוא תהליך שלא מסתיים אף פעם. תוכנית עסקית נכונה צריכה להביא בחשבון שתהליכי הפיתוח ממשיכים בכל שלבי החיים של החברה ואף מתגברים. המוצר הראשון שאיתו יוצאים לשוק הוא בדרך כלל MVP והוא בסיסי מאוד וכדי להצליח לקדם תוכנית עסקית טובה ולהגיע למצב בו יעבדו המודלים העסקיים כמו שתכננו עלינו להמשיך את הפיתוח, להוסיף את הפיצ'רים שאמורים להיות במערכת ועדיין לא קיימים כיוון שהתחלנו עם MVP. יש כל הזמן שינויים לבצע בגלל סיבות רבות בהן למידה מהשטח מה נכון ומה לא נכון, משובים מהמשתמשים והלקוחות, שינויי טכנולוגיה ועוד...
 
אולם כשאנו מביטים בתמונה כוללת המצטיירת לנו באמצעות תוכנית עסקית שלמה אנו מבינים כי העלויות הגבוהות ביותר בדרך כלל במירב חברות הסטארט אפ הינן עלויות השיווק. בדרך כלל עולה לא מעט כסף להשיג לקוח חדש ועולה לא מעט כסף כדי להחזיק אותו ולהפוך אותו ללקוח קבוע או לקוח חוזר. בכל תוכנית עסקית בונים אסטרטגיה שיווקית ותהליך שיווק שבלעדיו לא ניתן לבצע תוכנית עסקית סבירה. ללא הוצאות השיווק זהירות ככל שתהיינה לא ניתן להביא לקוחות חדשים ולא ניתן לבצע את המכירות הנדרשות לצורך יצירת ההכנסות והרווחים...בבניית תוכנית עסקית אנו מביאים בחשבון כי עלויות השיווק בשנים בהן יש הכנסה משמעותית נעות בין 10%-20% מההכנסה ובשנים בהן עדיין אין לנו הכנסות רבות עלויות השיווק גבוהות מאוד באופן יחסי להכנסות ובאופן זה ניתן להתחיל ליצור את המכירות וההכנסות.
 
כמובן שיש עוד הוצאות לכל חברה הוצאות ניהול והוצאות משפטיות, הבאות לידי ביטוי בתוכנית העסקית. אחרי שאני מבהיר ליזמים אלו את תהליכי ההקמה, השיווק והמכירות של חברת סטארט אפ הם מבינים שלא ניתן להתבסס על תוכנית עסקית המביאה בחשבון את מימון כל התהליכים הללו באמצעות ההכנסות וללא גיוס הון חיצוני.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2018
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים